معرفی انواع خدمات اجرایی توسط شرکت زیبا سازان شفق با کیفیت بالا و به صورت تضمینی در تهران و استانهای اطراف. جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خدمات نقاشی ساختمان یکی از بهترین راهکارها برای تزیین دکوراتیو داخلی منارل و ساختمان های اداری و تجاری است.که اگر به صورت حرفه ای و به دست استادکاران خبره، با استفاده از رنگ ها و پوشش های مناسب اجرا شود می تواند دکوراتیوی فوق العاده را با قیمت بسیار پایین تر از کاغذ دیواری ها و دیگر دیوار پوش ها ارائه کند.

وقتی قصد تزئین ساختمان خود را دارید و تصمیم می گیرید از نقاشی ساختمان و انواع رنگ ها استفاده کنید باید بدانید چه جنس رنگ و چه تن رنگی بهتر است .در مورد جنس رنگ استادکار به شما کمک خواهد کرد اما در مورد تن رنگی مورد نظرتان بهتر است در ابتدا با روانشناسی رنگ ها آشنا شده و سلایق خود را در کنار شرایط محیط در نظر گرفته بعد رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید تا محیطی زیبا و آرامش بخش برایتان ایجاد شود.

انواع خدمات اجرایی نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی نمای داخلی
  • رنگ آمیزی نمای خارجی ساختمان (با رنگ های ایرانی و داخلی)
  • رنگ آمیزی تخصصی چوب
  • اجرای پتینه

چه نوع رنگی مناسب رنگ آمیزی ساختمان است؟

رنگ ها در انواع متفاوتی تولید شده اند که هر یک ویژگی های منحصربه فردی دارند و برای استفاده در محیط هایی با شرایط ویژه طراحی و تولید شده اند.پس در زمان انتخاب رنگ باید به شرایط محیط و ویژگی های مد نظر توجه کرده و جنس رنگ مناسب را انتخاب کنید .

انتخاب برخی رنگ ها یا پوشش ها سلیقه ای است و افرادی که مایل به استفاده از رنگ های بافت دار هستند می توانند از پوشش هایی مانند بلکا یا مولتی کالر یا کنیتکس استفاده کنند اما افرادی که رنگ آمیزی ساده را می پسندند می توانند در مکان هایی که نیاز به رنگ های مقاوم در برابر رطوبت است از رنگ روغنی یا اکریلیک و اگر ضد آب بودن رنگ مهم نیست مانند سقف ها از رنگ پلاستیک استفاده کرد.

معرفی برخی از رنگ های پرکاربرد در نقاشی ساختمان

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

رنگ روغنی

رنگ های روغنی از پرکاربردی ترین رنگ های ساختمانی هستند که در سه دسته :براق ،نیمه براق و مات تولید و عرضه شده اند انواع مات و نیمه مات این رنگ برای دیوار های تمام نقاط ساختمان و تمامی اتاق ها،قابلیت اجرا در تنوع بی شماری از رنگ ها را دارا هستند.انواع رنگ روغنی براق برای تمامی سطوح و سطوح چوبی و فلزی بیشترین استفاده را دارند و قدرت شستشو و پوشش دهی بسیار بالایی دارند.

از مزایای این رنگ می توان به عمر و دوام طولانی در کنار قابلیت شستشو و پوشش دهی قوی در این رنگ اشاره کرد که این قابلیت ها توانسته این رنگ را از پرکاربرد ترین رنگ ها قرار دهد اما در کنار این مزایا برخی معایب مانند : تولید گاز های سمی در هنگام اجرا ،حلال بنزین که در هنگام اجرا احتمال احتراق این رنگ را بسیار بالا می برد ،بوی نامطبوع که تا چند روز در محیط باقی می ماند ،سرعت خشک شدن کند و سرعت اجرایی کند موجب شده تا کشورهای پیشرفته برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست از این رنگ استفاده نکنند.

 

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک بعد از رنگ پلاستیک و روغنی تولید شده اند و در سه نوع رنگ اکریلیک براق ،نیمه براق و مات موجود هستند. این رنگ خصوصیات منحصر به فردی دارد که موجب شده در کشورهای پیشرفته در نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد.از مزایای این رنگ می توان به حلال آب ،قابلیت پاک کردن با دستمال نمناک ، پوشش دهی مناسب ، سرعت اجرایی و خشک شدن سریع ، بدون بو بودن و دوستدار محیط زیست بودن این رنگ اشاره کرد.

انواع رنگ های اکریلیک با قابلیت شستشوی بالاتر و مقاوم تر در برابر رطوبت مخصوص نمای ساختمان نیز تولید و عرضه شده است.

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک در دو دسته تمام پلاستیک و نیم پلاستیک تولید شده و به علت نداشتن قابلیت شستشو، حتی در حد کشیدن دستمال نمناک چندان مورد پسند نبوده و به علت قیمت پایین این رنگ در سقف ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در اتاق های کم رفت و آمد و یا اتاق هایی که موقتی رنگ آمیزی می شوند مورد استفاده است.

حلال رنگ پلاستیک آب بوده و مواد سمی در آن به کار نرفته است به همین دلیل موجب آلودگی محیط زیست نمی شود اما چون این رنگ قابلیت شستشو حتی در حد یک دستم

ویژگی کلی رنگ پلاستیکگونه
  • حلال آب
  • غیر قابل شستشو
  • ضد تعرق
  • با رنگ ثابت
  • سرعت اجرایی بالا
  • سرعت خشک شدن بسیار بالا
  • قابل اجرا با قلمو و غلطک

 

پوشش بلکا در نقاشی ساختمان

بلکا را در اصطلاح رنگ می نامند اما در واقع این پوشش ،پوششی سلولزیست که با ایجاد طرح های متنوع در رنگ بندی های بسیار زیبا دکوراسیونی مدرن ایجاد می کند .بلکا در دو نوع بلکا معمولی و بلکا ابریشمی تولید شده اند که هر یک زیبایی فوق العاده ای ایجاد می کنند و برای دیوارها ، سقف و در ساختمان های اداری ،تجاری و منازل قابل اجرا هستند.

بلکا

 

رنگ مولتی کالر در نقاشی ساختمان

این رنگ نیز از رنگ های بافت دار بوده و برای افرادی که رنگ آمیزی طرح دار را می پسندند بسیار مناسب است این رنگ پوشش دهی بسیار بالایی داشته و در آن از چندین رنگ در یک بسته بندی مولتی کالراستفاده شده که جذابیت آن را دو چندان کرده و برای رنگ آمیزی سطوحی که در اثر رطوبت تن زرد پیدا کرده اند بسیار پوشش دهی مناسبی داشته و به خوبی عیوب دیوار را پوشش می دهد.

رنگ نقاشی ساختمان

 

رنگ اپوکسی

این رنگ مخصوص رنگ آمیزی سطوح کف بوده و می توان از آن برای پوشش کف آشپزخانه ،پارکینگ و یا کف بیمارستان ها و دیگر مکان های اداری و تجاری استفاده کرد.این رنگ دوام و عمر طولانی داشته و با تنوع رنگی جذاب درخششی بی نظیر به سطح می بخشد.رنگ اپوکسی در برابر فشار ،مواد شیمیایی و نفتی ،خراشیدگی و ترک خوردگی مقاومت بسیار خوبی دارد.

اپوکسی

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ