از بهترین روش ها برای ایجاد تغییرات جذاب و زیبا در دکوراسیون داخلی استفاده از نقاشی ساختمان است.با کمک یک رنگ آمیزی با قیمت مناسب حس و حالی شاد بر فضای منزلتان القاء شده و می توانید هم زیبایی و هم کیفیت مناسب را تا مدتهای طولانی تجربه کنید.هر قدر محیط خانه را پر کنید از لوازم لوکس باز هم اگر دیوار ها و سقف پوسته پوسته و بد رنگ باشند دکوراسیونتان زشت و نامنظم خواهد بود در صورتی که اگر سقف ها و دیوار ها زیبا و تمیز باشند حتی با لوازمی ساده تر محیطی شیک و جذاب خواهید داشت.

رنگ های ساختمانی در انواع متفاوتی از جنس ها و تناژ رنگی موجود هستند که ویژگی ها و کارایی های خاص خود را داشته و زیبایی های متنوعی ایجاد می کنند.برای انتخاب مناسب ترین رنگ ها باید انواع رنگ ها را بشناسید و با ویژگی ها ،مزایا و معایب رنگ ها آشنا شوید تا در مواجه با دامنه ی وسیع رنگ ها سردرگم نشوید.

رنگ های ساختمانی به طور کلی در دو دسته رنگ های معمولی و رنگ های بافت دار موجود هستند که انواع رنگ های بافت دار برای افرادی که علاقمند به رنگ آمیزی طرح دار هستند مناسب است اما انواع رنگ های معمولی بافتی صاف و یکدست داشته و بدون طرح هستند که البته می توان از این رنگ ها با تکنیک های خاص رنگ آمیزی را به صورت طرح دار اجرا کرد.بهتری است قبل از رنگ آمیزی ساختمانتان با صرف کمی زمان و کسب اطلاعات کافی رنگ ها را بهتر و بیشتر شناخته و مناسب ترین رنگ ها را با توجه به همخوانی ویژگی های رنگ مورد نظر با سطوحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید انتخاب نمایید.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ هادی

 

گرانترین و معتبر ترین برند رنگ های نقاشی ساختمان

رنگ روغنی

رنگ های روغنی از پرکاربردترین و باکیفیت ترین رنگ های ساختمانی هستند که با قابلیت شستشوی بالایی که دارند مورد توجه مشتریان قرار گرفته است این رنگ در سه دسته رنگ روغنی براق ، رنگ روغنی نیمه مات و رنگ روغنی مات در رنگ آمیزی ساختمان ها استفاده می شوند.رنگ روغنی براق از کیفیت و دوام بسیار بالا در کنار قابلیت شستشوی عالی برخوردارند بعد از این رنگ،رنگ روغنی نیمه مات بسته به میزان رنگ براقی که با مات مخلوط شده کیفیت و دوام بیشتری نسبت به رنگ روغنی مات دارد.رنگ روغنی مات به علت منعکس نکردن نور پوشش دهی عالی داشته و برای رنگ آمیزی سطوح بسیار مناسب است و می تواند عیوب سطوح مانند اشکالات گچکاری را به خوبی پوشش داده و سطحی صاف و یکدست ایجاد کند.

حلال رنگ روغنی بنزین بوده و خطر احتراق دارد و همچنین بوی این رنگ نامطبوع بوده و می تواند تا مدتها مشام شما را آزار دهد.رنگ های روغنی به علت تولید گازهای سمی مخرب محیط زیست بوده و در اکثر کشورهای پیشرفته استفاده از آن منسوخ شده است.

چند برند از گرانترین و بهترین رنگ روغنی

  • برند هادی : شرکت شیمیایی و صنعتی رنگین تولید کننده ی رنگ هادی ،تحت لیسانس شرکت سیگما کوتینگ هلند است و فعالیت خود را در سال 1344 شروع کرده این شرکت با سابقه درخشان انواع محصولات مناسب صنعتی ، ساختمانی ، پودری ، اتومبیلی ، دریایی و … را با بهترین کیفیت تولید و عرضه می کند.
  • برند سحر : شرکت مجتمع صنایع رنگ سحر فعالیت خود را از سال 1365 در زمینه تولید انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی و … آغاز کرده و پس از کسب چندین لوح تقدیر در ربطه با مدیریت و کارآفرینی و … توانسته در کنار دریافت نشان استاندارد ملی ایران ،نشان استاندارد بین المللی ISO را در سال 1377 دریافت کند که این استاندارد سالانه توسط شرکت DNV مورد ارزیابی و کنترل قرار می گیرد.
  • برند هاویلوکس : شرکت رنگ سازی هاویلوکس در سال 1339 آغاز به کار کرده و تولیدات خود را در انواع رنگ ها و پوشش های ساختمانی و صنعتی به بازار عرضه کرده است.این شرکت سه کارخانه تولید رنگ های مایع ساختمانی و صنعتی ، تولید پوشش های پودری سیستم پلی استر ، سیستم پلی یورتان رنگ های و پوشش های ساختمانی پایه آب ، سیستم اپوکسی و تولید رزین های آلکیدی می باشد.

sahar-911-adilux

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک از رنگ های با حلال آب هستند که قابلیت شستشو نداشته و در دو دسته کلی تولید و عرضه می شوند.رنگ تمام پلاستیک کیفیت بالاتری داشته و مقاومت بهتری نیز دارد اما قیمت این رنگ در مقایسه با رنگ نیمه پلاستیک بسیار بالاتر است به همین دلیل با وجودی که مقاومت رنگ نیمه پلاستیک کمتر است باز هم استفاده از آن با قیمت بسیار کمتر مورد توجه مشتریان است.استفاده از رنگ های پلاستیک در سقف ها و اتاق های کم رفت و آمد و یا مکان هایی که فقط به مدت کوتاهی قصد استفاده از آنجا را دارید مناسب است

چند نمونه از گرانترین و بهترین برند های رنگ پلاستیک

  • برند سحر : این برند در بالا معرفی شد و رنگ پلاستیک این برند نیز مانند رنگ های روغنی و دیگر محصولات این شرکت استاندارد و مورد تأیید است.
  • برند پارس بهار : شرکت پارس بهار در سال 1365 فعالیت خود را در زمینه رنگ های پلاستیک آغاز کرده است.محصولات ممتاز این شرکت از بهترین مواد اولیه اروپایی تهیه شده اند و از ماندگاری و دوام طولانی مدت برخوردارند. امروزه این شرکت در کنار تولید رنگ های پلاستیک ،انواع رنگ های اکریلیک روغنی نیز تولید و به بازار عرضه می کند.

sahar-761-adilux

 

لینک های مفید:
فروش رنگ جوتن

 

رنگ اکریلیک

رنگ های اکریلیک از جدیدترین رنگ های ساختمانی هستند که بوی تندی نداشته و سرعت اجرایی و خشک شدن بالایی دارند.این رنگ در دو نوع حلال آب که محیط زیست را آلوده نمی کنند و دسته دوم رنگ های با حلال های نفتی که موجب آلودگی محیط زیست می شوند.

چند نمونه از گرانترین و بهترین برند های رنگ اکریلیک

  • برند سحر
  • برند خارجی جوتن
  • برند هاویلوکس
  • برند پیکو
  • برند الوان

 

رنگ اکریلیک (لاتکس) الوان

 

رنگ مولتی کالر

رنگ های مولتی کالر جایگزین بسیار مناسبی برای کاغذ دیواری ها هستند چون می توانند با طرح های رنگارنگ و جذاب خود زیبایی دکوراتیو را افزایش دهند.این رنگ در اصل یک دیوار پوش الیافی است که با الیاف سلولوزی و ترکیب چندین رنگ، زیبایی خارق العاده و مقاومت خوبی دارد.

چند نمونه از بهترین برند های رنگ مولتی کالر

  • برند پارس
  • برند آریا

 

پوشش بلکا

این پوشش سلولوزی در دو نوع بلکا معمولی و بلکا ابریشمی تولید و عرضه می شوند که انواع ابریشمی آن درخششی زیبا به بلکا می دهد که دکوراسیون شما را شیک تر و جذاب تر خواهد کرد.این پوشش کاربرد فراوانی داشته و می توان از آن برای پوشش داخلی ساختمان های مسکونی ، اداری ، تجاری ، هتل و رستوران ها و … در دیوار ها و حتی سقف مورد استفاده قرار داد.برند بلکا از معتبر ترین برند های پوشش بلکا است.