وسایل مورد نیاز برای نقاشی خانه

برای نقاشی خانه به یک سری لوازم و وسایل نیاز داریم که در ادامه به طور مختصر درباره آن ها توضیح می دهمیم و سپس راهکارهایی برای رنگ آمیزی حرفه ای دیوارها و سقف خانه به شما آموزش خواهیم داد.

این وسایل عبارتند از: قلم مو،غلطک،سطل،سمباده،بتونه،چهارپایه،سینی غلطک،لیسه،کاردک،پیچگوشتی و میخکش از جمله وسایل لازم برای اینکار هستند.

قلم مو: این وسیله برای انجام ظریف کاری های رنگ آمیزی از جمله لبه پنجره ها،درب ها و سایر قسمت های منزل است که نیاز به دقت بیشتری دارند.قلم مو از سایز 1 اینچ تا 5 اینچ موجود می باشد که بسته به نیاز خود می توانید خریداری نمایید.

قلم مو برای نقاشی ساختمان

غلطک:از دیگر ابزارهای لازم برای نقاشی خانه غلطک می باشد استفاده از این وسیله برای سطح دیوار ها یا به عبارتی سطح های بزرگ کاربرد دارد و به انجام دادن رنگ آمیزی در زمان کمتر کمک می کند.غلطک از سایز 10 سانتیمتر تا 30 سانتیمتر در بازار موجود است.

 

لینک های مفید:
فروش غلطک طرح دار

 

غلطک برای نقاشی خانه

سطل: یکی از ضروری ترین وسایل نقاشی ساختمان سطل می باشد.این وسیله برای ترکیب رنگ ها در سایز مورد نیاز شما در فروشگاه های لوازم نقاشی ساختمان موجود است.شما بدون تردید به یک سطل برای ترکیب رنگ ها نیاز دارید.

سطل برای نقاشی ساختمان

سنباده: سمباده برای از بین بردن لکه ها و ناهمواری های سطح و یا رنگ هی پوسته شده قبلی به کار می رود.

سنباده نقاشی ساختمان

بتونه: از بتونه برای پردن سوراخ های سطح مانند جای میخ روی دیوار و هموار کردن سطح مورد نظر استفاده می کنند.بتونه در دو نوع روغنی و پلاستیکی موجود است.بتونه روغنی برای رنگ های روغنی و سطح چوبی و فلزی منیاسب است و نوع پلاستیکی برای رنگ های رنگ پلاستیک و پایه آب مناسب است.

بتونه ساختمان

کاردک: برای مالیدن بتونه و کندن رنگ های پوسته شده روی دیوار کاربرد دارد و همچنین برای کندن کاغذ دیواری و سایر کاغذ های چسبیده به سطح می توان استفاده کرد.لیسه نیز همین کاربرد را دارد.

چهارپایه: از چهرپایه برای رنگ کردن قسمت بالای دیوار و سقف و کناف و گچبری های دور سقف می توان استفاده کرد.

سینی غلط : از سینی غلطک برای سهولت رنگ آمیزی و همچنین آغشته کردن غلطک به رنگ به اندازه مورد نیاز استفاده می شود.

پیچگوشتی و میخ کش : برای باز کردن پریز و کلید ها و همچنین میخ های قاب عکس ها و سایر لوازم آویزان شده از پیچگوشتی و میخ کش می توانید استفاده کنید.

 

لینک های مفید:
خرید رنگ

 

انواع رنگ مورد استفاده در نقاشی خانه

قبل از نقاشی ساختمان بهتر است با انواع رنگ برای نقاشی خانه آشنا شوید تا با آگاهی بیشتر به خرید رنگ بروید.

  • رنگ آستر :رنگ آستر مانند پرایمر ها برای چسبندگی بیشتر رنگ نهایی بر روی سطح استفاده می شوند.کار رنگ آستر یک دست کردن سطح کار و نفوذ به لا به لای مصالح دیوار است تا رنگ پایانی شما جلوه زیباتری به خود بگیرد.برای به دست آمدن رنگ نهایی به بهترین نحو ، بهتر است کمی از رنگ اصلی  را به رنگ آستر اضافه کنید و سپس لایه آستری را اجرا کنید.
  • رنگ روغنی: یکی از مقاوم ترین رنگ ها برای نقاشی دیوار خانه می باشد اگر بتوانید زیرسازی مناسب برای این رنگ را انجام دهید این رنگ طول عمر بالایی خواهد داشت.این رنگ بر روی تمامی مصالح ساختمانی مانند گچ،آجر،چوب،فلز،بتن،سیمان و … قابل اجرا می باشد.
  • رنگ اکریلیک : این رنگ پایه آب می باشد یعنی حلال آن آب است این رنگ یک جایگزین مناسب برای رنگ روغن می باشد و دلیل آن هم بدون رنگ و بو بودن در کنار قابلیت شست و شو و خشک شدن سریع رنگ اکریلیک می باشد.این رنگ بدون گاز بوده و دوست دار محیط زیست می باشد، همچنین پاک کردن لکه های روی سطح رنگ به راحتی صورت میگیرد.
  • رنگ پلاستیک:رنگ پلاستیک هم پایه حلای نفتی است و هم پایه آب این رنگ به دلیل غلظت بالا هنگام اجرا با قلم مو رد بر جای میگذارد.این رنگ دو نوع تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک دارد.این رنگ به راحتی جرم و کثیفی را به خود میگیرد و به سختی پاک می شود،همچنین مقاومت کمتری نسبت به سایر رنگ ها دارد پس بهتر است در جاهای کم تردد و درمعرض ضربه خانه مانند سقف ها استفاده شود.نوع نیمه پلاستیک کم هزینه تر بوده و با غلطک هم قابل اجرا است.
  • رنگ لعابی : این رنگ برای قسمت هایی که در معرض آب قرار دارند و نیاز است ضد آب شوند استفاده می شود تا در برابر آب مقاوم سازی شود.پس از خشک شدن یک لایه بسیار مقاوم و ضد آب تشکیل می دهد.
  • وارنیش یا روغن جلا: برای براق کردن سطوح چوبی مانند کمد ها،بوفه ها،پارکت ها و لمینت ها از این روغن ها استفاده کنید.اگر کمی در این کار مهارت داشته باشید می توانید درجه براقیت سطح را به اندازه دلخواه خود اجرا کنید.

شما برای نقاشی خانه با انواع وسایل لازم برای اینکار و انواع رنگ های نقاشی ساختمان آشنا شدید اکنون با نحوه این کار باید آشنا شویم.

راهکارهای نقاشی خانه

نقاشی خانه و راهکارآن

ما دراین مقاله سعی کرده ایم تا چند روش برای سهولت بیشتر در نقاشی خانه به شما آموزش دهیم تا شما بتوانید در کنار نقاشی خانه خود بیشتر از این کار لذت ببرید.

برای آسان شدن نقاشی خانه به شما 8 راهکار مفید آموزش خواهیم داد تا این کار را با لذت انجام دهید و در پایان از کار خود راضی شوید.

  1. آماده سازی خانه:برای نقاشی ساختمان چند کار را باید قبل از رنگ کردن خانه انجام دهید.ابتدا تمام لوازم خانه را از دیوار ها فاصله دهید و در وسط سالن به وسیله کاور های پلاستیکی بزرگ و درصورت در دسترس نبودن به وسیله پارچه و یا کارتن بپوشانید.همین کار را برای کف خانه هم انجام دهید تا لکه های رنگ و یا ریختم اتفاقی سطل رنگ کف خانه را رنگی نکند.همین کار را برای کابینت ها و لوازم وکف آشپزخانه انجام دهید.برای لوستر های سقف و اویز های سقف هم محافظ درست کنید تا از رنگ شدن و ضربه خوردن به آن جلوگیری کنید.تالو ها و سایر وسایل تزیینی را از روی دیوار ها بردارید.
  2. جدا کردن کاغذ دیواری ها و رنگ های قبلی از روی دیوار: برای به دست آوردن پس از نقاشی خانه همه کاغذ دیواری هایی که نمیخواهید و رنگ های پوسته شده را به وسیله کاردک از دیوار جدا کرده و سپس به وسیله سنباده سطح دیوار را حتما یکدست نمایید.
  3. بتونه و سنباده زنی دیوار ها: درمورد بتونه ها بصورت مختصر توضیح دادیم حالا نوبت بتونه کاری دیوار ها برای اجرای رنگ است.بتونه را به وسیله لیسه و کاردک بر روی شکاف ها و چاله های دیواری اجرا می کنیم.پس از خشک بتونه با سمباده سطح بتونه و دیوار را صاف و یکنواخت می کنیم.
  4. تمیز کردن سطح کار پس از بتونه و سنباده زنی: پس از بتونه و سنباده زنی نوبت به نقاشی خانه می رسد اما قبل از آن بهتر است بدانید برای بدست آوردن بهترین نتیجه باید سطح محل مورد نظر را باید از هرگونه آلودگی و گرد و غبار تمیز کنید تا به غلم مو ، غلطک و رنگ شما نچسلد و در پایان کار در سطح دیوار نمایان نشود.
  5. تا به اینجا شما به بهترین نحو سطح دیوار را برای نقاشی ساختمان با قلم مو و غلطک آماده کرده اید.
  6. در این مرحله شما باید رنگ دلخواه خود را که می خواهید اجرا کنید آماده کرده باشید. اگر به ترکیب کردن رنگ ها برای به دست آوردن رنگ دلخواه آشنا نیستید از یک نقاش برای این کار کمک بگیرید.
  7. در این مرحله شما باید نقاشی خانه خود را آغز کنید.بهترین و سریع ترین روش نقاشی ساختمان استفاده از غلطک است تا از درد مفاصل دست و گردن خود جلوگیری کنید.استفاده از قلم مو روی دیوار های بلند توصیه نمی شود اگر قصد کار با قلم مو را دارید در آخر یک لایه رنگ با غلطک اجرا کنید تا جای قلم در صورت وجود محو شود.خمچنین برای کنج دیوار ها و گچ بری ها و یا کناف سقف از قلم مو با اندازه مناسب استفاده کنید تا کاری زیبا در پایان داشته باشید.
  8. پس از اجرای یک دست رنگ اجازه می دهم رنگ خشک شود و مانند سری قبل یک دست دیگر را اجرا می کنیم. هرچه دیوار ها و سقف خانه شما ترک بیشتری داشته باشد به تعداد دفعات رنگ کاری بیشتری نیاز دارید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.اگر به صورت اصولی این کار را انجام دهید تا 5 و حتی 6 سال به رنگ آمیزی نیاز نخواهید داشت.

امیدواریم توانسته باشیم به شما برای نقاشی خانه تان کمک کرده باشیم.