نقاشی ساختمان قدمتی طولانی داشته و می توان با قاطعیت گفت از بهترین روش ها در تزیین نمای داخلی و خارجی ساختمان به شمار می رود.استفاده از رنگ های جدید و ابزار آلات و تکنولوژی های جدید ،مانند: غلطک طرح دار با تنوع بسیار در طرح و رنگ ،امروزه صنعت نقاشی ساختمان را به اوج پیشرفت و زیبایی رسانده به طوری که موجب تمایل اکثر مشتریان به استفاده از این نوع دیوارپوش را افزایش داده است.

غلطک طرح دار

در گذشته نقاشی ساختمان به صورت ساده با دو نوع رنگ پلاستیک و روغنی اجرا می شده و هیچ طرحی نداشته اما با روی کار آمدن پوشش های طرح دار مانند انواع کاغذ دیواری ها و علاقه ی مشتریان به دیوارپوش های طرح ها موجب تولید و طراحی انواع نقاشی ساختمان طرح دار شد.رنگ ها و پوشش های طرح دار مانند رنگ های ترک و کنیتکس و انواع پوشش های بلکا و مولتی کالر از دیوارپوش های محبوب بین مشتریان است.

در کنار رنگ ها و پوشش های طرح دار استفاده از برخی ابزار نیز در ایجاد نقاشی ساختمان طرح دار کارآمد هستند یکی از این ابزار انواع غلطک های طرح دار هستند که در طرح های بسیار متنوع تولید و به بازار عرضه شده اند.غلطک ها با ویژگی های مثبتی که دارند توانسته اند جایگزین بسیار مناسب و کارآمدی به جای انواع قلمو ها باشند که از جمله این ویژگی ها می توان به یکدست شدن رنگ اجرایی توسط غلطک ها اشاره کرد،در رنگ آمیزی با قلمو ها امکان به جای ماندن رد قلمو وجود دارد در صورتی که در رنگ آمیزی با غلطک ها رنگ سطح کاملاٌ یکنواخت ایجاد می شود.

لینک های مفید:
 غلطک طرح دار

مقاوم تر بودن رنگ آمیزی با غلطک از ویژگی های مثبت دیگر در استفاده از غلطک ها است و همچنین طرح های جذاب و مشابه کاغذ دیواری، این نوع رنگ آمیزی را جایگزین بسیار مناسبی به جای کاغذ دیواری ها کرده است .از دیگر فواید کار با غلطک در نقاشی ساختمان ،سرعت بالای کار با این وسیله است که با دارا بودن سینی غلطک و دسته های با سایز های متفاوت دسترسی به مکان های دور از دسترس را امکان پذیر کرده و نیاز به استفاده از نردبان و چهار پایه را حذف کرده است تا استادکار با خیالی آسوده و با سرعت بالا، تمام سطح سقف یا دیوار های بلند را رنگ آمیزی کند.

غلطک های طرح دار از ابزار ارزان قیمت اما بسیار کارآمد در ایجاد نقاشی ساختمان طرح دار و رنگا رنگ هستند تا یک رنگ آمیزی ساده را باکمک این وسیله با رنگ های متفاوت به یک نقاشی ساختمان فوق العاده تبدیل کرد.طرح های غلطک های طرح دار در تنوع بسیار جذاب از اشکال هندسی ،نقوش گیاهی ، پرندگان و حیوانات و … در طرح های ریز و درشت طراحی و عرضه شده است.

غلطک طرح دار

انواع غلطک های نقاشی ساختمان

غلطک از ابزار بسیار جذاب در نقاشی ساختمان است که افراد مبتدی نیز می توانند از این وسیله برای رنگ آمیزی بهره برده و به آسانی و بدون ایجاد موج و خطوط،رنگ آمیزی بی نظیر داشت.غلطک ها در جنس های مناسب برای هر رنگ تولید شده اند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

غلطک ها در چهار نوع کلی موجود هستند شامل :

  • غلطک مناسب برای رنگ پلاستیک که قطر بزرگتری نسبت به غلطک رنگ روغنی دارند.
  • غلطک مناسب برای رنگ روغنی با قطر کم.
  • غلطک مناسب رنگ اکریلیک که قطری مابین قطر غلطک روغنی و پلاستیک دارند.
  • غلطک مناسب برای پتینه کاری و رنگ های برجسته طرح دار که از غلطک های پرطرفدار هستند.

غلطک طرح دار

معرفی مشخصات غلطک های طرح دار

غلطک های طرح دار از مخزن و دو غلطک طراحی شده اند که یک غلطک ساده و غلطک دیگر طرحدار است.در استفاده از این وسیله باید به کمک غلطک ساده داخل مخزن رنگ قرار گرفته و سپس با انتخاب طرح مورد نظر دو غلطک ساده و طرح دار ،باید به هم چسبیده باشند و به راحتی روی دیوار حرکت کنند تا طرح روی دیوار ثبت شود.

قبل از ایجاد طرح با غلطک های طرح دار باید سطح زیرسازی شده و رنگی ساده اجرا شود سپس غلطک های آماده به رنگ آغشته شده و غلطک را بر روی کاغذ به حرکت درآوده و رنگ اضافی روی غلطک گرفته شده و کار نهایی اجرا می شود.استفاده از غلطک طرح دار مشکل است چون باید طرح های هر ردیف به یک شکل و با فاصله مناسب در کنار هم قرار داده شوند.و اگر این کار با دقت صورت نگیرد طرح ها نامنظم شده و زیبایی کار را از بین می برند

 

لینک های مفید:
 رنگ پلاستیک

نکات مهم در رابطه با غلطک طرح دار

نکات قابل ذکر در رابطه با غلطک ها این است که در استفاده از این وسیله باید سطح از بالا به پایین در یک مرحله رنگ آمیزی شود.و رنگ آمیزی از پایین به بالا درست نبوده و بر کیفیت کار نهایی تأثیر منفی خواهد داشت .اگر در هنگام استفاده از غلطک کار را نیمه کاره رها کنید سایه ایجاد شده و نقاشی شما یکدست خواهد شد.

نکته دوم اینکه باید جهت دسته غلطک باید در یک سمت نگه داشته شود تا روی کار سایه نیفتاده و همچنین طرح غلطک معکوس نشود که شدیداً زیبایی و نظم کار را از بین می برد.

کار با غلطک در عین سادگی پیچیدگی هایی نیز دارد بخصوص در رابطه با غلطک های طرح دار که اگر یک لحظه زاویه غلطک بهم بخورد روی کار سایه خواهد افتاد و همچنین اگر غلطک از دستتان سر بخورد تمام کار خراب شده و شاید نیاز باشد رنگ آمیزی را مجدد آغاز کنید.

کار با غلطک هایی که طرح درشت دارند کمی سخت تر است و باید بیشتر در نظم کار دقت کنید تا طرح ها به صورت موازی در کنار هم قرار بگیرند.

مزایای استفاده از غلطک های طرح دار

  • استفاده از غلطک ها سرعت کار را افزایش داده و در مدت زمان کوتاهی می توان مساحت بزرگی را رنگ آمیزی کرد.
  • شاید به نظر نصب کاغذ دیواری راحت تر باشد اما واقعیت این است که ماندگاری کار با غلطک بسیار بالاتر از کاغذ دیواری هاست و نقاشی ساختمان طرح دار ارزان تر از نصب کاغذ دیواری است.
  • به علت تنوع غلطک های طرح دار در جنس و طرح می توانید هر نوع رنگی را با غلطک مخصوص خود با طرحی باب میلتان اجرا نمایید.
  • تعویض کاغذ دیواری ها بسیار سخت و نیاز به زیرسازی اساسی دیوار پیش می آید در صورتی که اگر از طرح،غلطک طرح دارتان خسته شدید بدون نیاز به زیر سازی خاصی و تنها با اجرای یک یا دو دست رنگ می توانید سریعاٌ طرحی دیگر روی دیوار اجرا نمایید.
  • غلطک ها سرعت و یکنواختی رنگ را بسیار افزایش داده و با رعایت برخی نکات، کاری بی نقص ارائه می دهند.

معایب غلطک های طرح دار در نقاشی ساختمان

  • در رنگ آمیزی با غلطک باید توجه داشته باشید که چون این وسیله انعطاف پذیر نیست نمی توان گوشه ها و کناره ها را رنگ آمیزی کرد و برای این قسمت ها باید از قلمو استفاده شود.
  • در کار با غلطک طرح کلی دیوار حالت دون دون به خود می گیرد در صورتی که اگر کار نقاشی ساختمان را به استادکار بسپارید ،می تواند با قلمو، رنگی کاملاٌ صاف به شما ارائه دهد که البته به عللی مهم پیشنهاد نمی شود کار با قلمو را جایگزین کار با غلطک کنید.

 

 

موارد استفاده از غلطک های طرح دار

از غلطک دار دار می توان برای طرح دار کردن انواع سطوح مانند کابینت ،کمد ،جاکفشی و هر نوع سطح دیگری استفاده کرد و هیچ محدودیتی وجود ندارد. استفاده از غلطک های طرح دار با طرح دشت برروی تک دیوار اصلی مانند دیوار پشت تلویزیون بسیار جذاب خواهد بود .به طور کلی بهتر است در محیط های کوچک و تاریک از طرح های ریز تر با رنگ روشن تر استفاده کنید.

قیمت نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار

نقاشی ساختمان با غلطک معمولی ساده بوده و قیمت پایین تری نسبت به کار با غلطک های طرح دار دارد .چون کار با غلطک های طرح دار زمانبر بوده و نیاز به ظرافت کاری بیشتری دارد قیمت کار با آن نیز بالاتر است در ضمن نوع و جنس رنگ انتخابی و همچنین میزان زیرسازی مورد نیاز نیز در قیمت تأثیر گذار است پس در صورت تمایل با کارشناسان این گروه ساختمانی تماس بگیرید تا با بررسی شرایط کار، قیمت نهایی به شما اعلام شود.