نقاشی ساختمان در گذشته کاری سخت و حرفه ای بود و باید رنگ ها با انواع قلمو های مخصوص هر رنگ اجرا می شود و اجرای رنگ با قلمو ها کاری وقت گیر و سخت بود و هر کسی نمی توانست با این وسیله کار کند چون رد قلمو بر روی سطح باقی می ماند .اما امروز ابزار جذاب و مورد پسندی وارد بازار شده و اجرای نقاشی ساختمان را کاری سریع و ساده کرده است که اکثر افراد با کمی دقت و تمرین می توانند  با این ابزار کار رنگ آمیزی را انجام دهند.از جمله ابزار مورد استفاده در نقاشی ساختمان انواع پمپ و غلطک است.

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

غلطک در نقاشی ساختمان

یکی از ابزار بسیار کاربردی در نقاشی ساختمان غلطک است که در دو نوع کلی معمولی و طرح دار تولید شده است و توانسته کلیه ی رنگ آمیزی با انواع رنگ های معمولی را با بهترین کیفیت اجرا نماید.غلطک ها با جنس های متفاوت برای اجرای رنگ های روغنی ، پلاستیک  و اکریلیک در سایز های متنوع برای رنگ کاری نقاط با پهنای زیاد و یا باریک مانند نرده ها تولید شده اند.

غلطک ها برعکس قلمو ها سرعت اجرایی بالایی داشته و فقط کافیست رنگ را به میزان لازم رقیق کرده و در سینی غلطک ریخته و رنگ آمیزی را از بالا به پایین اجرا کنید.

غلطک در نقاشی ساختمان

  • ایجاد طرح های متنوع و بسیار زیبا در سطح کاغذ دیواری ها امکان پذیر است.
  • سرعت اجرایی بسیار بالاتر از قلمو ها دارد.
  • در رنگ آمیزی با غلطک رنگها کمی غلیظ تر در نظر گرفته می شوند به همین علت کیفیت رنگ آمیزی با غلطک در سطحی بسیار بالاتر از قلمو ها قرار دارد.
  • در استفاده از غلطک ها نیازی به نردبان یا چهارپایه نیست و با تنظیم دسته غلطک می توان نقاط دوراز دسترس و سقف ها را به راحتی رنگ آمیزی کرد.
  • رنگ آمیزی با غلطک ساده بوده و افراد مبتدی نیز می توانند با کمی دقت و تمرین به راحتی رنگ آمیزی بی نقصی با غلطک ها انجام دهند.
  • از معایب غلطک ها می توان به این مطلب اشاره کرد که غلطک ها انعطاف پذیر نیستند پس نمی توان گوشه ها و کناره های دیوارها و سقف ها را با غلطک رنگ آمیزی کرد و باید این قسمت ها را با قلمو رنگ آمیزی کنید.

 

لینک های مفید:
غلطک طرح دار

 

غلطک در نقاشی ساختمان

پمپ و پیستوله در نقاشی ساختمان

بعد از قلمو و غلطک رنگ آمیزی با پمپ و پیستوله سومین روش رنگ آمیزی است که سرعت کار را به شدت افزایش می دهد و رنگ آمیزی صاف ،یکدست ،با ضخامت یکسان و شفاف ایجاد می کند که در شیک شدن محیط بسیار مثمر ثمر است در رنگ آمیزی با این وسیله هم سرعت کار نسبت به غلطک ها چند برابر شده و هم مشکل انعطاف پذیر بودن غلطک ها در رنگ آمیزی با پمپ ها پیش نمی آید و استادکار می تواند با مهارت خود در زمانی بسیار کوتاه دیوار ها و سقف را رنگ آمیزی کند .اما رنگ آمیزی با این وسیله در کنار مزایای فراوان معایبی نیز دارد .

معایب رنگ آمیزی با پمپ یا پیستوله

  • برای رنگ آمیزی با پمپ یا پیستوله باید رنگ بسیار رقیق تنظیم شود به همین دلیل با اینکه رنگ آمیزی با پمپ ها زیبا تر از رنگ آمیزی با غلطک ها است اما عمر و دوام رنگ آمیزی با غلطک بالاتر از رنگ آمیزی با پمپ ها است.
  • باید فاصله پمپ با سطح نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور باشد تا کیفیت و ضخامت رنگ مناسب بوده و رنگ ریزش نکند.
  • اگر به علت سرعت بالای کار با پمپ ضخامت رنگ به خوبی تنظیم نشده و رنگ ضخیم تر از حد استاندارد باشد مطمئناٌ رنگ از روی سطح شره کرده و نمایی بسیار نامناسب به رنگ سطح می دهد.
  • اگر فاصله پمپ تا سطح زیاد باشد رنگ زودتر از حد انتظار خشک شده و کار اجرایی کیفیت مناسبی نخواهد داشت.
  • رنگی که از پمپ پخش می شود وارد ریه شده و برای افراد حاضر در آن مکان بسیار مضر خواهد بود.
  • کثیفی مجاری پمپ کار رنگ آمیزی را مختل می کند چون باید پمپ تمیز شده و گرفتگی های مجاری پمپ برطرف شود.
  • در استفاده از پمپ امکان انفجار پمپ وجود دارد و باید استفاده از پمپ به دست فردی با تجربه و متخصص سپرده شود.

پمپ در نقاشی ساختمان

سخن پایانی :

اگر قصد رنگ آمیزی ساختمانتان را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از پمپ است تا کار نقاشی ساختمان شما با سرعت و به زیبایی انجام شود ولی اگر عجله ی چندانی ندارید بهتر است برای بالا بردن کیفیت نقاشی ساختمان خود از غلطک استفاده کنید.