تهاتر مسکن با میلگرد

میلگرد از جمله مصالح ساختمانی بسیار مهم و حیاتی برای ساخت و سازهای مدرن تا سنتی است. میلگرد در انواع سازه­ها از جمله ساختمان، تونل، پل، انواع پروژه‌های عمرانی و غیره کاربردی است بنابراین ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد. از سویی دیگر به عنوان یک المان حیاتی در ساخت و سازهای امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به ارزش روز افزون آهن آلات در بازارهای داخلی و خارجی و بالا رفتن قیمت میلگرد تهیه آن برای سازندگان و پیمانکاران از نظر اقتصادی دشوارتر از گذشته است و پرداخت مبلغ گزاف برای خرید میلگرد جهت تامین نیازهای عمرانی دشوار به نظر می‌رسد و این مسئله که قیمت روز میلگرد صعودی است قابل چشم‌پوشی نیست همین مسئله باعث شده که پیمانکاران و سازندگان در این بازار رقابتی گلچین شوند. بنابراین برای ماندن در این مارکت پر رقابت می‌بایست به سراغ روش‌های مدرن‌تر نسبت به روش‌های سنتی رفت. تهاتر مسکن با میلگرد شیوه‌ای است که این روزها بسیار رواج یافته و البته برای هر دو طرف معامله سودآور و مقرون به صرفه است در ادامه به این مسئله می‌پردازیم که اصلاً منظور از تهاتر چیست؟ چطور می‌توان تهاتر ملک با میلگرد را انجام داد و چه شرایطی برای انجام این معامله باید وجود داشته باشد و سپس تمامی جوانب تهاتر مسکن با میلگرد را بررسی خواهیم کرد.

تهاتر مسکن با میلگرد

میلگرد و کلیه آهن آلات ارزش بسیار بالایی برای تهاتر دارند به‌عنوان‌مثال با استعلام قیمت انواع میلگرد از برندهای مختلف مانند قیمت میلگرد هیربد به‌سادگی متوجه این موضوع می‌شوید که بازارآهن‌آلات رو‌به‌رشد است.

بنابراین می‌توان از میلگرد به عنوان یک المان ثابت برای انجام معامله‌های معاوضه‌مانند استفاده کرد و با توجه به اینکه ارزش بالایی دارد و قیمت میلگرد با توجه به وزن بالایی که دارند گزاف است پس معامله ملک و در ازای آن گرفتن مقدار میلگرد مورد نیاز با‌توجه به ارزش ملک و همسوسازی قیمت‌ها و یا تخمین مابه‌تفاوت در معامله می‌تواند سودمند باشد. و در عین حال برای تامین‌کننده میلگرد نیز روشی ارزشمند است چرا که طرفین معامله دارایی‌های خود را با هم معاوضه می‌کنند و اصولاً برای کسانی مناسب است که نمی‌خواهند درگیر نقدینگی باشند.

نکته مهم در چنین معاملاتی این است که حتماً می‌بایست زیر نظر متخصصین مربوطه انجام شود هر دو طرفین معامله می‌بایست کارشناسی را همراه با خود داشته باشند تا ارزش سنجی انجام شود.

تهاتر مسکن با میلگرد مناسب چه کسانی است؟

تهاتر ملک با میلگرد برای آن دسته از افراد یا شرکت‌هایی مناسب است که بخواهند مبادله کالا به کالا انجام دهند و در حقیقت دارایی خود که یک طرف معامله مسکن و طرف دیگر میلگرد است را با یکدیگر معاوضه کنند.

نکته بسیار مهم در تهاتر آهن با مسکن این است که حتماً این معامله می‌بایست زیر نظر مجوعه‌های معتبر صورت گیرد.

این روش کاملاً قانونی است می‌توان در صورت بروز مشکل در قرار داد از طریق مراجع قانونی و پیگیری و حقوق خود را مطالبه کرد.

مسئله بسیار مهم دیگری که در معاوضه ملک و میلگرد مورد توجه قرار می‌گیرد این است که باید ملک ارزش سنجی گردد و طرف مقابل برابر با هزینه توافق شده میلگرد مورد نیاز خود را از تامین کننده دریافت کند در صورت نابرابر بودن ارزش مادی دارایی‌ها، مابه‌تفاوت زیر نظر کارشناسان مربوطه تخمین زده شده و به صورت توافقی پرداخت می‌گردد.

درحقیقت تهاتر میلگرد با مسکن روشی سودمند است که در سال های اخیر در بازار آهن آلات بسیار رواج یافته و به این طریق می‌توان به معاوظه دارایی‌ها و تامین نیاز پروژه ساختمانی اقدام نمود.

روش‌های تهاتر مسکن با میلگرد

تهاتر مسکن با میلگرد

روش‌های مختلفی برای تهاتر آهن‌آلات با ملک وجود دارد صورت کلی می‌توان دارایی‌های دو طرف را تبادل کرد. به این روش تبادل کالا به کالا گفته می‌شود که از معاملات دیرینه و سنتی در ایران است.

به‌این‌صورت که طرفین معامله قصد دارند دارایی‌های خود را با یکدیگر معاوضه ‌کنند و پس از ارزش‌سنجی و تخمین نیازها ما‌به‌تفاوت به صورت نقدی یا غیرنقدی بنابر توافقنامه تسویه می‌گردد.

این روش مناسب اشخاصی هست که بدون در دست داشتن نقدینگی تمایل دارند نیازهای پروژه ساختمانی خود را تامین کنند.

شیوه دیگری از تهاتر میلگرد با مسکن نیز وجود دارد به این صورت که در ازای دریافت کالا خدماتی ارائه می‌شود اما عموماً برای تهاتر میلگرد، ملک یا زمین ارائه می‌گردد که دارای ارزشی نسبتا برابر با کالای خریداری شده باشد.

مزیت‌های تهاتر آهن با ملک

تهاتر آهن با ملک مزایا و معایب خاص خود را دارد از مزایای آن می‌توان به انجام معامله بدون وجود نقدینگی کلان اشاره کرد بدین ترتیب ابتدا کالای ارائه شده هر دو سوی معامله ارزش‌گذاری می‌شوند و سپس معامله بر اساس ارزش معادل صورت می‌گیرد.

از سایر مزایای تهاتر آهن با ملک می‌توان به حذف نقدینگی، افزایش قدرت خرید، افزایش تقاضا در بازار آهن‌آلات، افزایش عرضه و گرم شدن بازار و رونق بیشتر، حذف محدودیت‌های مالی، افزایش ساخت و ساز، رونق بازار مسکن، به گردش افتادن چرخه اقتصادی و شکستن رکود بازار مسکن اشاره کرد.

از سوی دیگر صنایع فولاد همسو با افزایش تقاضا از حالت سکون و رکود خود خارج خواهد شد و این چرخه به صورت پیوسته ادامه‌دار خواهد بود.

در تهاتر ملک با میلگرد با توجه به توافق دو طرف معامله می‌توان املاک تجاری، انواع ساختمان‌های اداری، صنعتی، آپارتمان، باغ، ویلا، زمین و غیره را در یک طرف معامله و در طرف میلگرد را معامله کرد.

 

نکات مهم درباره تهاتر میلگرد با ملک

تهاتر مسکن با میلگرد

حتما در فرایند تهاتر مسکن با میلگرد به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • ارزش گذاری دارایی‌ها
  • همراه داشتن کارشناس
  • رجوع به مراجع معتبر و قانونی تهاتر
  • تهاتر زیر نظر مرجع قانونی معتبر
  • توافقنامه کتبی
  • توافقنامه قضایی

در انجام تهاتر آهن با ملک باید این مسئله را در نظر گرفت که ابتدا کالای دو طرف معامله ارزش‌سنجی شوند. قیمت‌گذاری می‌بایست زیر نظر کارشناسان این حوزه به صورت قانونی صورت گیرد و توافقنامه می‌بایست طوری لحاظ گردد که قابل پیگرد باشد.

با توجه به بالا بودن قیمت ملک و همچنین روند رو به رشد قیمت آهن‌آلات حتماً باید زیر نظر کارشناسان مربوطه انجام شود سپس براساس شرایط و ضوابط کاملاً قانونی، مفاد قرارداد و تعهدنامه‌ها لحاظ گردد.

مراحل تهاتر مسکن با میلگرد

تهاتر طی سه مرحله کلی انجام می‌شود در ابتدا طرفین به صورت شفاهی اعتبارسنجی انجام می‌دهند و هیچ قرارداد و تعهدنامه‌ای مابین دو طرف قرارداد نیست و معامله اثرگذاری نمی‌شود.

در گام بعدی پس از ارزش گذاری یک تعهدنامه با طوافین با توافق طرفین تعیین می‌گردد.

در مرحله سوم توافق بین طرفین به صورت قضایی به صورت یک قرارداد قابل استناد تنظیم می‌شود و چنانچه اختلافی بین دو طرف قرارداد رخ دهد از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری است این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به این دلیل که در صورت بروز مشکل، توافق و تعهدات قابل پیگرد باشد و بتوان خسارات را مطالبه کرد.

تهاتر میلگرد مستقیم با کارخانه

اصولا افراد به دلیل کسر هزینه های ناشی از واسطه‌گری به دنبال تهاتر میلگرد بصورت مستقیم با کارخانه هستند تا بتوانند میلگرد را با قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به بازار تهیه کنند، مجموعه آسن با سابقه درخشان در دهه اخیر در زمینه تهاتر بسیار خوش درخشیده و از مجموعه‌های بنام بازار آهن آلات است که علاوه بر ارائه خدمات تهاتر یکی از تامین‌کنندگان باسابقه میلگرد است پس با خیال راحت می توانید در خصوص خرید میلگرد و انجام تهاتر برسر معامله بروید.