در این مقاله قصد داریم تا مقدار پوشش هر یک کیلو رنگ به نسبت متر مربع و عوامل موثر در آن را مورد بررسی قرار دهیم.
استفاده از رنگ های ساختمانی از پر طرفدار ترین دیوارپوش در تزیین ساختمان های مسکونی ،اداری و تجاری و صنعتی می باشد پس داشتن اطلاعات کافی در مورد رنگ ها بسیار اهمیت دارد تا بهترین کیفیت و زیبایی مورد نظر از رنگ را داشته باشید.از این رو قصد داریم در این مقاله در رابطه با اینکه یک کیلو رنگ چه مقدار سطح را پوشش می دهد صحبت کنیم پس در ادامه ما را همراهی کنید.

هر یک کیلو رنگ چند متر مربع را پوشش میدهد.

اینکه هر کیلو رنگ چند متر مربع را پوشش میدهد به موارد بسیاری بستگی دارد اما به طور معمول هر یک کیلو رنگ 3 متر مربع را پوشش میدهد ولی در رنگ های بافت دار معمولا این عدد به یک و نیم متر مربع کاهش پیدا میکند. در ادامه به چند دلیل که میتواند در پوشش رنگ تاثیر گذار باشد اشاره میکنیم.

  • اجرای آستری در زیر کار قبل اجرای رنگ
  • در صورت تغییر رنگ از تیره به روشن در صورتی که رنگ بندی هم به غیر از شفافیت تغییر کند.
  • تمیز بودن زیر کار

انواع رنگ الوان

طریقه ی محاسبه پوشش دهی هر نوع رنگ در نقاشی ساختمان

برای اینکه بدانیم یک کیلو رنگ چه میزان پوشش دهی خواهد داشت باید در نظر داشته باشید که هر نوع رنگی پوشش دهی مختص به خود را دارد و نمی توان برای تمامی رنگ ها بک عدد ثابت ارائه کرد .در ادامه به نکاتی که برای اندازه گیری پوشش دهی هر نوع رنگ لازم است اشاره خواهی کرد.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

 

نکات مورد توجه در پوشش دهی هر نوع رنگ

  1. نوع رنگ
  2. ابعاد سطحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید
  3. ابزاری که رنگ با آن اجرا خواهد شد شامل قلمو ، غلطک و یا پیستوله
  4. نوع پوشش قبلی سطحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید شامل : رنگ شده ، گچی ، بتنی ، سیمانی ،آجری ،چوبی ، فلزی و …

 

چه مقدار رنگ برای رنگ آمیزی بخریم ؟

وقتی قصد رنگ آمیزی سطحی را دارید اول باید بدانید چه مقدار رنگ نیاز دارید و چه مقدار هزینه باید برای رنگ پرداخت کنید پس در ادامه نکات مورد توجه برای تعیین مقدار رنگ را بررسی خواهیم کرد.

  • در ابتدای کار مساحت دقیق کار را محاسبه کنید و مساحت پنجره ها ، درب ها و قرنیز ها را از مساحت دیوار ها کم کنید چون این نقاط با رنگی متفاوت رنگ آمیزی می شوند.
  • سطح مورد نظر چه پوششی دارد این نکته نیز بسیار مهم است برای مثال سطوح گچی ، سیمانی ، آجری و سطوحی از این دست بیش از سطوح رنگ شده نیاز به رنگ دارند و باید تعداد دست های رنگ اجرایی بیشتر باشد تا کیفیت نهایی کار بی نقص باشد و رنگ به خوبی سطح را پوشش دهد.
  • در اندازه گیری مساحت دیوار ها کافیست طول و عرض دیوار را متر کرده و سپس آنها را در هم ضرب کنید تا مساحت دیوار به دست آید به همین ترتیب تمامی دیوار ها را متر کنید و مساحت آن ها را حساب کنید فقط توجه کنید که درب ها و پنجره ها را از مساحت دیوار ها کم کنید برای اینکار می توانید دیوار پایین و بالای پنجره را جداگانه متر کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • بعد از محاسبه تمامی مساحت های سطوحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید مساحت را با هم جمع کنید حال عددی که بدست آورید شمارا در میزان رنگ مورد نیاز یاری خواهد کرد .هر گالن رنگ حدود چهار لیتر رنگ است که می تواند مساحتی در حدود 30 تا 37 متر مربع را پوشش دهد و بسته به اینکه شما قصد دارید چند دست رنگ آمیزی انجام دهید باید مقدار رنگ مورد نیازتان را خریداری کنید.
  • در نقاشی ساختمانتان می توانید از یک استادکار برای محاسبه مقدار رنگ مورد نیازتان کمک بگیرید.
  • نکته دیگر در تعیین مقدار رنگ مورد نظر جنس رنگ است رنگ هایی مانند رنگ پلاستیک پوشش دهی ضعیفی داشته و باید از تعداد دست های بیشتر برای پوشش دهی بهتر استفاده شود پس به همان میزان نیاز به مقدار رنگ بیشتر نیز وجود دارد اما در رابطه با رنگ هایی مانند رنگ روغنی که پوشش دهی قوی دارند مقدار رنگ کمتر از رنگ پلاستیک نیاز است.

pars-eshen

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

 

هر لیتر رنگ چند کیلو گرم است؟

هر لیتر رنگ می تواند وزن های متفاوتی بسته به دما و چگالیشان داشته باشند که بین یک تا یک و نیم کیلوگرم است.رنگ ها در بسته بند و حجم های مختلفی در بازار عرضه می شوند شامل :

  1. قوطی رنگ ربعی که شامل 230 تا 250 گرم رنگ است.
  2. قوطی رنگ نیمی که شامل 500 گرم رنگ است.
  3. قوطی رنگ کوارت که شامل 1 کیلوگرم رنگ است.
  4. گالن رنگ که شامل 3.7 کیلوگرم رنگ است.
  5. حلب رنگ که شامل وزن تقریبی 20 تا 21 کیلو رنگ است.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی ساختمان