رنگ فوری یا رنگ خشک سریع از دسته رنگ های آلکیدی روغن کوتاه است که در هوا خشک می شود. طول زنجیر این نوع رنگ ها کوتاه است و معمولاً از نیتروسلولز تشکیل شده و به صورت نیمه براق و براق مات تولید می شوند. هنگام فرمولاسیون این نوع رنگ ها، نیتروسلولز سرعت خشک شدن را افزایش می دهد. افزودنی های این رنگ ها نیز زمان خشک شدن رنگ ها را در هوا افزایش می دهد. این نوع رنگ ها معمولا بیشتر برای فلزات و چوب استفاده می شوند. آنها اغلب برای رنگ آمیزی قطعات به دلیل خشک شدن سریع استفاده می شوند. و بسیار مقرون به صرفه و کاربردی هستند.

برند های ایرانی که رنگ فوری تولید میکنند:

شرکت هاویلوکس

یکی از تولید کننده های بزرگ رنگ در ایران شرکت هاویلوکس است که طرفداران زیادی در سراسر کشور پیدا کرده است. این شرکت از سال 1339 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع رنگ و پوشش های ساختمانی و صنعتی آغاز کرد و یکی از قدیمی ترین شرکت های رنگ سازی ایران به شمار می رود. در حال حاضر هاویلوکس در 10 کیلومتری غرب تهران قرار دارد و مساحتی بالغ بر 50000 متر مربع را برای تولید و عرضه رنگ های با کیفیت در نظر گرفته است.  هاویلوکس با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا انواع رنگ های ساختمانی، رزین های آلکیدی، رنگ های پودری، پوشش های صنعتی و محافظ و همچنین محصولات پایه آل کاپارول را تولید می کند و تمام تلاش خود را برای تولید محصولات دوستدار محیط زیست به کار می گیرد.

شرکت رنک سحر

این شرکت از سال 1365 فعالیت خود را در زمینه تولید و تولید انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی آغاز کرد و امروزه به عنوان یکی از بهترین شرکت های رنگ سازی در ایران شناخته می شود. از موفقیت های این شرکت می توان به دریافت استاندارد بین المللی ISO از سال 1377 اشاره کرد. شرکت رنگ سحر با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا علاوه بر ارائه انواع رنگ های صنعتی، ساختمانی، دریایی، اکریلیک، اسپری و رنگ های چسبنده. ، نیاز مشتریان را برای سفارشات ویژه می پذیرد.

 

لینک های مفید:فروشگاه رنگ

 

رنگ اکریلیک

شرکت آریا پارس

یکی دیگر از پیشروترین تولیدکنندگان در زمینه تولید و عرضه رنگ، شرکت «آریا پارس» است. این شرکت فعالانه در زمینه تولید انواع رنگ ها و پوشش های پلیمری بادوام، صنعتی و معدنی فعالیت دارد و با بیش از بیست سال سابقه در این حرفه یکی از بزرگترین فعالان این عرصه به شمار می رود.این شرکت با تولید روزانه 35000 کیلوگرم رنگ ساختمانی و صنعتی بیشترین نیاز مردم سراسر کشور را در رنگهای متنوع تامین می کند. آریا پارس جوایز و افتخارات زیادی در این زمینه دریافت کرده است و در منطقه ستارخان تهران قرار دارد.

شرکت هادی

این برند در سال 1344 تاسیس شد و از ابتدای شروع کار تحت لیسانس سیگما کوتینگ هلند بوده و هم اکنون با بهره گیری از پایگاه علمی افراد مجرب و آزمایشگاهی مجهز و مدرن بزرگترین تولید کننده از نظر تولید و فروش می باشد. و با نیروی انسانی فعال، قادر است به طور مستقل هر دستوری را انجام دهد. بر اساس استانداردهای جهانی تولید میکند و تحویل می دهد و می توان گفت تنها شرکتی در کشور است که می تواند انواع ساختمانی، صنعتی، پودری، خودرویی، دریایی و … را تولید کند. رنگ ها تولید و عرضه در حجم و کیفیت بالا صورت میگیرد .

شرکت الوان

الوان یکی از تولیدکنندگان برجسته رنگ در ایران به شمار می رود و در میدان هفت تیر تهران واقع شده است. تاسیس این شرکت به سال 1360 برمی گردد و یکی از شرکت های نسبتا قدیمی در صنعت رنگ می باشد. این شرکت به طور فعال در زمینه تولید انواع رنگ های پلاستیکی، رنگ های روغنی و مشتقات رنگ ساختمانی،صنعتی ، پوشش های ضد حریق، پوشش های کف، رنگ های اسپری و سایر انواع رنگ فعالیت می کند. کارخانه الوان در استان تهران و در کیلومتر ۲۱ جاده مخصوص کرج واقع شده است.

 شرکت کارن

شرکت تولیدی کارن کالر در زمینه تولید انواع رنگ صنعتی، صدفی، پودر اکلیلی، پیگمنت، کینیتکس، رنگ فلورسنت، خمیر نی گل، رنگ اکریلیک و غیره فعالیت گسترده ای دارد و یکی از تولیدکنندگان رنگ در ایران به شمار می رود.

 

لینک های مفید:فروشگاه رنگ سحر

 

شرکت نقشینه فام

نقشینه فام یکی دیگر از تولیدکنندگان پیشرو رنگ و رزین در ایران است. این شرکت در سال 1385 به ثبت رسید و یکی از شرکت های جدید رنگ به شمار می رود.این شرکت موفق به ثبت رتبه اول در حوزه پژوهشی و دریافت 5 پروانه استاندارد اجباری و افتخاری از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی تهران شد.

برند ریبال شیمی

رنگرزی ریبال شیمی در سال 1388 توسط برادران حیدری تاسیس شد و با مشکلات فراوان در مدت زمان کوتاهی به دلیل قیمت و کیفیت مقرون به صرفه در بین خریداران شناخته شد. ریبال شیمی با تولید انواع رنگ های پلاستیکی، اکریلیک و روغنی توانسته در بازار رنگ نامی برای خود دست و پا کند. ریبال شیمی بارها در نمایشگاه های بین المللی تهران شرکت کرده و با معرفی خود در تمامی استان های ایران مشتری جذب کرده است.

شرکت پارس بهار

سومین تولیدکننده بزرگ رنگ در ایران پارس بهار است. این شرکت در زمینه تولید رنگ پلاستیک، نیمه پلاستیک، وینیل استات و روغن بتونه فعالیت دارد و در استان تهران، کیلومتر 18 جاده مخصوص کرج واقع شده است.

شرکت شادان شیمی

آخرین تولید کننده رنگ صنعتی که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم، شرکت رنگ شادان شیمی است. این شرکت در زمینه تولید و پخش انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی فعالیت دارد و در شهر شهریار تهران واقع شده است.