اگر تجربه‌ی اجرای رنگ‌های ساختمانی برای نقاشی دیوار، سقف و سایر سطوح را داشته باشید، می‌دانید که رنگ‌ها به تنهایی قابل استفاده نیستند و نیاز به رقیق کردن با حلال مناسب دارند. با توجه به این‌که رقیق‌کننده مناسب برای رنگ پلاستیک آب است، ممکن است بخواهید بدانید که چقدر آب به رنگ پلاستیک اضافه کنیم. بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با میزان مناسب آب برای رنگ پلاستیک آشنا شوید.

halal-rangjpg

چقدر آب به رنگ پلاستیک اضافه کنیم

رنگ پلاستیک نیز مانند رنگ روغنی و رنگ اکریلیک به تنهایی غلظت بالایی دارد و اجرا نمی‌شود. لازم است این رنگ با حلال مناسب آن که آب است، رقیق شود. برای قابل اجرا شدن رنگ پلاستیک لازم است به برند آن توجه کنید. به دلیل این‌که میزان آب مناسب برای هر برند متفاوت است. در برخی مواقع ممکن است رنگ نیاز به رقیق کردن نداشته باشد یا به دلیل تبخیر آب در اثر گذشت زمان نیاز به آب بیشتری باشد. ولی اگر می‌خواهید بدانید که به طور کلی چقدر آب به رنگ پلاستیک اضافه کنیم، حدود 2 تا 3 لیتر آب برای 10 کیلوگرم رنگ پلاستیک کافی خواهد بود.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ هادی

 

البته لازم است به ان نکته توجه کنید که  پس از اضافه کردن آب باید برای مدتی منتظر بمانید و رنگ را با رقیق‌کننده مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. غلظت رنگ به دست آمده باید به میزانی باشد که قلم‌موی آغشته به رنگ به راحتی بر روی سطح مورد نظر حرکت کند.

به علاوه اگر برای اولین دست از رنگ پلاستیک استفاده می‌کنید، باید به میزانی رقیق باشد که کاملا به سطح دیوار نفوذ کند. در صورت استفاده از پیستوله برای رنگ‌آمیزی به رنگ پلاستیک با غلظت بیشتری نیاز است. ولی در صورت استفده از ابزار غلطک و قلم‌مو رنگ نهایی باید اندکی رقیق‌تر باشد.

چرا باید رنگ را رقیق کنیم؟

همان‌گونه که بیان شد، رنگ‌های ساختمانی به دلیل ترکیب شیمیایی خاصی که دارند، بدون استفاده از رقیق‌کننده قابل اجرا با هیچ ابزاری نیستند. این رقیق‌کننده است که با ساده سازی رنگ موجب امکان استفاده از آن می‌شود. نکته‌ی قابل توجه این است که رقیق کننده‌ها حتی اگر شیمیایی هم باشند، بدون تغییر ترکیب شیمیایی رنگ، صرفا موجب امکان اجرای مناسب آن‌ها می‌شوند.

در نهایت اجرای رنگ پلاستیک که بیشتر برای سقف ساختمان کاربرد دارد، با مزایای بسیاری همراه است و طرفداران خود را دارد. کافی است برای اجرای با کیفیت آن بدانید که چقدر آب به رنگ پلاستیک اضافه کنیم و اجازه دهید زمان لازم برای به دست آوردن رنگ با غلظت و یکدستی مناسب طی شود.