در بسیاری از موارد در زمان اجرای رنگ‌آمیزی دیوارهای فضای داخلی مجبور به استفاده از یک نوع رنگ بر روی نوع رنگ دیگر هستیم. قطعا این کار نیاز به رعایت نکات و اصولی دارد که لازم است در مورد آن اطلاع داشته باشیم. بنابراین در این مطلب به پاسخ این پرسش می‌پردازیم که چگونه روی رنگ پلاستیک رنگ اکریلیک بزنیم.

اگر بخواهیم پاسخ کوتاه و کارآمدی به این سوال بدهیم باید بگوییم جواب رنگ پرایمر است اما اینکه چه جزییاتی باید رعایت شود را در ادامه مقاله خواهیم گفت.

آماده‌سازی زیر کار چگونه است؟

قبل از این‌که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه روی رنگ پلاستیک رنگ اکریلیک بزنیم. لازم است در مورد آماده‌سازی زیرکار توضیحاتی به شما ارائه دهیم. عملیات مناسب برای زیر کار با توجه به جنس آن یعنی رنگ قبلی مشخص می‌شود که در این‌جا رنگ پلاستیک است.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

بنابراین اولین مرحله در زیرسازی کار از بین بردن ناهمواری‌ها و برجستگی‌های روی سطح با استفاده از سنباده کشیدن است. هم‌چنین باید پوسته‌های ایجاد شده در سطح بر اثر رنگ‌های قبلی را نیز با سنباده از بین برد. در صورت وجود فرورفتگی در سطح نیز باید با استفاده از بتونه به صاف کردن آن اقدام نماییم.

rang-bi-bo

چرا باید از پرایمر استفاده کرد ؟

اگر بخواهیم توضیح دهیم که چگونه روی رنگ پلاستیک رنگ اکریلیک بزنیم، حتما باید در مورد اجرای پرایمر توضیحاتی به شما ارائه دهیم. اجرای پرایمر به طور کلی بر روی سطوح خام که تاکنون رنگ نشده کاربرد دارد. ولی متخصصان توصیه می‌کنند که اجرای پرایمر بر روی دیوارهای رنگ شده پیش از رنگ‌آمیزی با رنگ جدید، در کیفیت کار تاثیر بسیاری دارد. در مورد اجرای رنگ اکریلیک بر روی رنگ پلاستیک نیز لازم است حتما از پرایمر به منظور چسبندگی کامل رنگ اکریلیک بر روی رنگ قبلی استفاده کنیم.

از مزایای اجرای پرایمر می‎توان به موارد زیر اشاره کرد.

– بهبود اتصال رنگ به سطح و جلوگیری از پوسته شدن به دلیل از بین بردن گرد و خاک

– یکنواخت شدن رنگ روی سطح و جلوگیری از ماندن رد قلم‌مو به خصوص در صورتی که رنگ پلاستیک قبلی با رنگ بی‌کیفیت اجرا شده باشد.

– مصرف رنگ کمتر

 

لینک های مفید:
فروش رنگ روغنی

 

اجرای پرایمر بسیار راحت است و معمولا اجرای آن برای یک بار کفایت می‌کند. البته در مواردی که سطح زیر کار یعنی رنگ پلاستیک بسیار جاذب باشد و یا کیفیت بسیار پایینی داشته باشد، لازم است دو بار پرایمر به فاصله یک روز بر روی سطح اجرا شود.

چگونه روی رنگ پلاستیک رنگ اکریلیک بزنیم ؟

پس از اطمینان از خشک شدن دیوار بعد از اجرای پرایمر نوبت به بخش اصلی پاسخ به این پرسش می‌رسد که چگونه روی رنگ پلاستیک رنگ اکریلیک بزنیم.

برای انجام این کار ابتدا باید رنگ اکریلیک را با استفاده از آب به میزانی رقیق کنیم که در زمان بیرون آمدن از ظرف به صورت کاملا یکنواخت سرازیر شود. سپس با استفاده از ابزار مناسب شامل قلم‌مو، غلطک یا پیستوله به رنگ آمیزی اقدام کنیم. برای نتیجه‌ی بهتر کار از نظر پوشش و کیفیت بهتر است حداقل دو بار و با رعایت فاصله‌ی یک روز نسبت به اجرای رنگ اکریلیک اقدام کنیم تا از خشک شدن رنگ مطمئن شویم.

در این مطلب در مورد اصول اصلی و نکات اساسی اجرای رنگ اکریلیک بر روی رنگ پلاستیک توضیحاتی به شما ارائه کردیم. همان‌گونه که گفتیم، مراحل مهم کار شامل زیرسازی و اجرای پرایمر هستند.