نقش برجسته یکی از تکنیک های دیدنی و بسیار زیبا است که برای تزیین سرامیک های ساده و بدون تزیین استفاده می شود. که در نهایت یک سفال منحصر به فرد و زیبا خلق می کند. در این روش نقوش برجسته بر روی سفال حکاکی شده و به سفال متصل می شود. قطعات برداشته شده یا اضافه شده به سفال نقش بسیار مهمی در سایه و نورپردازی بی نظیر سفال دارند. که سفال را بسیار جذاب و زیبا کرده و عمقی انتزاعی در سفال ایجاد می کنند. نقوش برجسته را می توان در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان یا در یک فضای مشترک مانند لابی برای تزئین نقش برجسته روی دیوار یا پانل سرامیکی استفاده کرد. با توجه به استقبال از پنل های برجسته در طراحی و دکوراسیون داخلی، نصب قطعات سرامیکی در ساخت و سازها بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

اجرای نقش برجسته در آدیلوکس

  • در ابتدای کار با مداد نقوش مورد نظر را روی پلاستیلین بکشید.
  • خطوط اشتباه به راحتی با کمی رطوبت از بین می روند.
  • انگشت خود را خیس کنید و روی ناحیه مورد نظر بکشید.
  • طرح های چاپ شده یا تولید شده توسط کامپیوتر را می توان به راحتی با جوهر روی کاغذ ترسیم کرد و روی سفال اعمال کرد و با فشار خفیفی آن را روی خاک رس ایجاد کرد.
  • بهتر است به این نکته توجه کنید که در این روش نقاشی که روی کاغذ کشیده اید روی سفال برگردانده خواهد شد.
  • یکی دیگر از روش های طراحی روی سفال، استفاده از یک شی نوک تیز است.
  • خطوط کشیده شده روی کاغذ را روی خاک رس دنبال کنید به این ترتیب شکل مورد نظر روی خاک رس ایجاد می شود.
  • اگر می خواهید از فرم تا حد زیادی در سفال خود استفاده کنید،بهتر است این کار را با مهر یا مهر انجام دهید.
  • برای ایجاد تمبر می توانید از پاک کن یا ابزارهای مشابه استفاده کنید و بهتر است هر از گاهی از این مهرها استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که خاک رس شما هنوز مرطوب است و به آرامی آن را با یک مهر فشار دهید.

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

 

microdegment2

سبک های نقش برجسته

نقش برجسته مدرن

نقش برجسته های مدرن، ترکیبی از نقاشی و مجسمه سازی مدرن محسوب می شوند. به همین جهت یکی از مهمترین صنایع دستی و آثار هنری در عصر حاضر به شمار می رود. نقش برجسته های مدرن، در میدان های عمومی، باغ ها، پارک ها، و مکان های باز مشابه و یا در فضاهای داخلی منزل مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این نقش برجسته ها به دلیل سه بعدی بودن آن و نمایی که از جهات مختلف دارد بسیار زیبا و بی نظیر جلوه می کنند. در عصر امروزی نقش برجسته های مدرن عموما به عنوان وسایلی برای تزیین و طراحی های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند و بیشتر شامل وسایلی نظیر گلدان های نقش برجسته و بسیار زیبا، شومینه های نقش برجسته و تابلو های زیبا و همچنین عناصر ساختمانی نقش برجسته مدرن و بسیار زیبا هستند. برخی از افراد خلاق و با سلیقه همواره به دنبال طرح های جدید و آثار هنری روز دنیا هستند؛ نقش برجسته های مدرن از زیباترین و جذاب ترین آثار هنری در عصر حاضر به شمار می روند.

 نقش برجسته کلاسیک

در نقش برجسته مصری ها و آشوری ها از رنگ های قوی استفاده شده است. همانطور که در موزه پالرمو مشاهده می شود، یونانیان باستان نیز از چند رنگی استفاده می کردند. نقش های کلاسیک یونانی و رومی اغلب به شکل پیکره های انسانی بودند و در رویدادهای تاریخی یا نظامی یا در مراسم مذهبی استفاده می شدند.امروزه هم در بسیاری از طراحی ها از نقش برجسته کلاسیک استفاده میشود .

نقش برجسته طرح نقاشی

اغلب در تابلو ها و ریز کاری ها از این نوع نقش برجسته استفاده میشود که زیبایی و ظرافت خاصی به فضا می بخشد .