در گذشته برای رنگ آمیزی از قلمو استفاده می شد اما استفاده از این وسیله دردسرهای مخصوص به خود داشت و موجب می شد کار اجرای نقاشی ساختمان نیاز به مدت زمان بیشتری داشته و کاری سخت و طاقت فرسا باشد که فقط افراد بسیار خبره بتوانند کار رنگ آمیزی را اجرا کنند.غلطک رنگ آمیزی ابزاری بی نظیر در نقاشی ساختمان است که بعد ها برای سهولت کار رنگ آمیزی طراحی،تولید و عرضه شد.

اگر می خواهید رنگ آمیزی سریع با کیفیت عالی داشته باشید استفاده از غلطک رنگ آمیزی انتخابی مناسب خواهد بود چون طراحی این وسیله به گونه ای است که می تواند با حرکت چرخشی میزان مناسبی از رنگ را روی سطح باقی گذاشته و رنگ آمیزی یکدست با ضخامت قابل قبول داشته باشید.

 

لینک های مفید:
غلطک اسفنجی

 

غلطک های رنگ در انواع سایز ها و جنس ها تولید می شوند تا بتوان انواع رنگ ها را با این ابزار به راحتی اجرا کرد. اما غلطک ها چه خصوصیاتی دارند که موجب شده رنگ آمیزی با این وسیله به رنگ آمیزی با قلمو ترجیح داده شود؟ وقتی در حال رنگ آمیزی با غلطک هستید می توانید مساحت بزرگتری را در زمان کوتاه تری رنگ آمیزی کنید و اگر از دسته غلطک استفاده کنید می توانید نقاط دور از دسترس را نیز بدون نیاز به نردبان یا چهارپایه به سرعت رنگ آمیزی کنید.

رنگ آمیزی با قلمو یا غلطک

 

لینک های مفید:
قیمت غلطک رنگ

 

انواع روکش چرمی غلطک رنگ

روکش های غلطک ها در چندین سایز وجود دارند که برای رنگ آمیزی با نوع خاصی از رنگ ها پیشنهاد می شوند شامل :

  • روکش چرمی 6 تا 8 میلی متری برای اجرای رنگ های براق و نیمه براق
  • روکش چرمی 10 تا 12 میلی متری برای اجرای رنگ های براق
  • روکش چرمی 20 تا 32 میلی متری برای اجرای رنگ روی سطوح خشن مانند سطوح سیمانی و بتونی

 

لینک های مفید:
غلطک ایلماز

 

انواع غلطک رنگ

  1. غلطک مخصوص رنگ اکریلیک
  2. غلطک مخصوص رنگ روغنی
  3. غلطک مخصوص رنگ پلاستیک

فروش غلطک طرح دار

1- معرفی غلطک رنگ مخصوص رنگ اکریلیک

رنگ های اکریلیک از جدیدترین رنگ های ساختمانی هستند که در دو دسته حلال آب و حلال موادنفتی تولید و عرضه می شوند.برای اجرای رنگ اکریلیک پایه آب نیاز به استفاده از چه نوع غلطک رنگی است؟

رنگ اکریلیک رنگی غلیظ است که به سرعت خشک می شود برای اجرای این رنگ باید از غلطک رنگ با پرزهای بلند استفاده شود تا رنگ به خوبی روی سطح پخش شود و سایز غلطک ها بسته به مساحت سطح  مورد نظر می تواند متفاوت باشد.

2- معرفی غلطک مخصوص رنگ روغنی

رنگ هایی که بر پایه مواد روغنی و نفتی فرموله شده اند خصوصیات مخصوص به خود دارند این رنگ ها قدرت چسبندگی بسیار بالایی داشته و با تولید بوی نامطبوع و سمی خطراتی همچون آسیب به محیط زیست و سلامت افراد را به همراه دارند که البته مزایای بی شمار این رنگ ها و عمر طولانی آنها موجب شده همچنان استفاده از آنها بسیار پرطرفدار باشد.

اما از چه غلتکی برای اجرای این رنگ ها باید استفاده کرد؟

غلطک ها با پرزهای کوتاه برای اجرای رنگ های روغنی مناسب بوده و می توانند این رنگ ها را با کیفیت عالی اجرا کنند البته برخی اعتقاد دارند که اجرای رنگ با غلطک از شفافیت رنگ های روغنی می کاهد و بهتر است این رنگ ها را با قلمو اجرا کرد اما قاطعانه به شما می گوییم که تجربه ی ده ها ساله ی استادکاران ما اثبات کرده می توان این رنگ ها را نیز با غلطک های مناسب با کیفیتی بسیار عالی و کاملاٌ شفاف اجرا کرد.

 

3- معرفی غلطک رنگ مخصوص رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک نیز مانند رنگ اکریلیک بر پایه آب فرموله شده این رنگ مزایای بسیاری دارد مانند نداشتن بوی تند و سرعت اجرایی بالا اما از معایب این رنگ می توان به غیر قابل شستشو بودن آن اشاره کرد و اینکه چون قدرت چسبندگی رنگ به سطح ضعیف است حتی نمی توان سطح را بعد از خشک شدن کامل هم با دستمال نمناک پاک کرد چون رنگ بسته به برند رنگ، به مرور از روی سطح دیوار پاک خواهد شد.

اما از چه نوع غلطکی باید برای رنگ آمیزی هر چه بهتر با این رنگ استفاده کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که برای اجرای هر چه بهتر رنگ پلاستیک بهتر است از غلطک ها، با پرزهای متوسط 25 سانتی متری استفاده کرد تا رد غلطک روی سطح باقی نمانده  و ضخامت رنگ اجرایی مناسب باشد.

مخزن

چند نوع غلطک برای نقاشی ساختمان وجود دارد؟

غلطک های نقاشی ساختمان در 5 نوع اصلی طراحی و تولید شده اند که با شناخت درست این غلطک ها می توان بهترین نوع آن را برای اجرای رنگ انتخاب کرد.

  1. غلطک رنگ دستی
  2. غلطک رنگ بافت دار
  3. غلطک رنگ پد دار
  4. غلطک رنگ طرح دار
  5. غلطک رنگ کوچک

 

معرفی غلطک دستی

این نوع از غلطک ها از ساده ترین نوع این ابزار محسوب می شوند.این غلطک ساده را هر فردی چه حرفه ای و چه مبتدی به راحتی می توانند استفاده کنند.غلطک های دستی اکثراً از جنس فلز بوده و می توان به آنها دسته ای بلند وصل کرد.قیمت ارزان و کارایی ساده این وسیله موجب شده تا طرفداران بی شماری داشته باشد.

 

معرفی غلطک بافت دار

غلطک های بافت دار از جنس فوم هستند و با طرح های گوناگونی که روی آنها طراحی شده برای رنگ آمیزی و ایجاد فرم روی سطوح مناسب هستند.برای ایجاد دکوراسیونی جذاب و متفاوت می توان در برخی دیوار ها و بخصوص در دیوار های اصلی و دیوار پشت تلویزیون از این نوع غلطک استفاده کرد.

 

معرفی غلطک پد دار

این نوع از غلطک ها بیشتر برای اجرای رنگ های روشن استفاده می شوند نیازی به غلتاندن در رنگ نداشته و با آغشته شدن به رنگ به خوبی می توانند رنگ را روی سطح پخش کنند.

 

معرفی غلطک طرح دار

برخی افراد طرح های کاغذ دیوار ها را دوست دارند اما به علت قیمت بالای کاغذ دیوار ها قادر به استفاده از آنها نیستند؛غلطک های طرح دار نوعی از غلطک ها هستند که طرح های برجسته ای روی آنها طراحی شده این طرح ها بسیار متنوع بوده و با اجرای صحیح توسط استادکار خبره می توان طرح هایی بی نظیر مشابه کاغذ دیوار ها روی دیوار اجرا کرد.

این غلطک ها برعکس غلطک های بافت دار فقط برای ترسیم طرح روی دیوار طراحی شده اند و نمی توانند به طور کامل سطح را رنگ آمیزی کنند پس باید قبل از استفاده از آنها باید سطح دیوار را با رنگی متفاوت رنگ آمیزی کرده و سپس از غلطک طرح دار استفاده کرد.

 

معرفی غلطک رنگ کوچک

اگر قصد رنگ آمیزی سطوح باریک و کوچک را دارید نیاز به استفاده از غلطک هایی با سایز کوچک است تا این سطوح را به راحتی و بدون دردسر رنگ آمیزی کنید.غلطک های کوچک در سایز های متفاوتی موجود هستند که می توانید بسته به شرایط سطح مد نظرتان، مناسب ترین سایز را انتخاب کنید.

ribal

مزایای استفاده از غلطک رنگ

  • بالا بودن سرعت اجرایی با این وسیله بسیار قابل توجه است.
  • در هر بار حرکت غلطک می توان مساحت بزرگی را رنگ آمیزی کرد در صورتی که همان مساحت را باید در مدت زمان بیشتری با قلمو رنگ آمیزی کرد.
  • در استفاده از غلطک رنگ می توان دسته ی بلندی که در بازار موجود است تهیه و به آن بسته و نقاط دوراز دسترس را هم بدون دردسر رنگ آمیزی کرد.
  • کاربرد ساده این ابزار موجب شده تا افراد مبتدی نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.
  • قیمت غلطک رنگ کمتر از قلمو بوده و صرفه ی اقتصادی خوبی دارد.

 

معایب استفاده از غلطک رنگ

  • غلطک ها انعطاف پذیر نیستند به همین دلیل نمی توان از آن برای رنگ کردن گوشه های دیوار و سقف استفاده کرد و باید برای این قسمت ها از قلمو استفاده کرد.
  • اگر در هنگام استفاده از غلطک ها، رنگ اضافی آن گرفته نشود رنگ شره کرده و دردسر ساز خواهد شد.

سخن پایانی
غلطک های رنگ،ابزاری بسیار مناسب برای رنگ آمیزی هستند و می توانند کیفیت رنگ آمیزی را تا حد بسیار زیادی نسبت به رنگ آمیزی با قلمو ها افزایش دهند و همچنین افراد مبتدی نیز می توانند با کمی دقت و تمرین به راحتی از آن استفاده کنند.فقط قبل از هر کاری مقالات مرتبط را به خوبی مطالعه کرده و در صورت نیاز فیلم های آموزشی را نیز تماشا کنید تا بتوانید کاری بی نقص اجرا کنید.