بتونه کاسماتیک پودری سیمانی است که برای سطوح داخلی و خارجی ساختمان قابلیت اجرایی دارد این بتونه از انواع رزین ها و مواد افزودنی خاص مثل مواد روان ساز و ضد انقباض تهیه شده که در ترکیب با آب ماده خمیری با قدرت چسبندگی بسیار بالا ایجاد می کند.

این بتونه با قدرت چسبندگی و مقاومت کششی فوق العاده ی خود قابلیت استفاده بر روی انواع سطوح بتنی ، سیمانی ، موزائیکی و … را دارد و به هیچ وجه دچار ترک خوردگی و آسیب دیدگی نخواهد شد.

 

بتونه کاسماتیک چیست؟

بتونه کاسماتیک

این بتونه پودری دو جزئی بر پایه سیمان است که برای بتونه کاری سطوحی مانند سطوح سیمانی ، بتنی ، گچی ، موزائیک ، ایرانیت و … در داخل و خارج ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد تا ترک ها و آسیب دیدگی های این سطوح ترمیم شده و زیرسازی عالی روی آنها صورت پذیرد.

کاسماتیک نوعی از بتونه است که بیشتر برای نمای ساختمان و زیباسازی آن استفاده می شود و قادر است به خوبی خلل و فرج موجود روی نما را پر کند و با استحکام عالی که دارد در برابر شرایط سخت جوی، ترک نخورده و ریزش نکند.

بتونه کاسماتیک در سه نوع دانه بندی شامل دانه بندی درشت با مش 20 با قابلیت اجرا تا 8 میلی متر برای پلاستر زیرسازی نما ، دانه بندی متوسط با مش 45 با قابلیت اجرا تا 5 میلی متر برای پلاستر زیرسازی نما و دانه بندی ریز با مش 200 با قابلیت اجرا تا 2 میلی متر برای بتونه کاری نهایی تا سطوح صافو یکدست شوند.

ویژگی های بتونه کاسماتیک

کاسماتیک بتونه ای پودری است که بر پایه پودر معدنی یا پرکننده ،سیمان و مواد استحکام بخش و چسب پلیمری مخصوص تهیه شده است.و اگر در جایی سرپوشیده و خشک نگهداری شود می تواند تا یک سال کیفیت خود را حفظ کند.

برای آماده سازی این بتونه فقط کافیست آن را با مقدار مناسبی از آب مخلوط کرد و با 20 کیلوگرم از آن می توان یک متر مربع را با یک سانتی متر ضخامت بتونه کاری کرد .ابن بتونه با دانه بندی صفر تا دو میلی متر و در دو رنگ سفید و خاکستری موجود است.

کاسماتیک ویژگی های قابل قبولی دارد همچون آماده سازی بتونه در زمان کوتاه که سرعت کار را افزایش می دهد.در ضمن این بتونه قابلیت همرنگ شدن با لایه رنگ نهایی را نیز دارد که بسیار مهم است و در بالا رفتن پوشش دهی رنگ تأثیری مثبت دارد.

این بتونه بعد از اجرا روی سطوح، آن سطوح را ضد آب کرده و همچنین از سطوح در برابر یخبندان ، نمک های ذوب شده و بخارات شیمیایی نیز حفاظت می کند.این بتونه با کیفیت عالی که دارد سطح را به خوبی صاف و یکدست کرده و نتیجه نهایی رنگ آمیزی را قابل قبول می کند.

بتونه کاسماتیک

مزایای بتونه کاسماتیک چیست؟

  • قدرت چسبندگی فوق العاده به سطوح بدون نیاز به مواد دیگر
  • ترکیب با آب برای آماده سازی بسیار راحت بتونه بدون ایجاد خطر حریق یا حساسیت
  • بدون احتمال ترک خوردگی به علت قدرت کشسانی بالا
  • مقاوم در برابر یخبندان ، ذوب شدن و عوامل شیمیایی
  • قابلیت سنباده کشی برای ایجاد سطوحی صاف و یکدست
  • ایجاد عمر و دوام طولانی برای رنگ اجرا شده روی این بتونه

مراحل استفاده از بتونه کاسماتیک

  1. سطوحی که قصد انجام بتونه کاری روی آن را دارید از هر گونه آلودگی و گردوغبار پاکسازی کنید هر گونه ذرات سست در کاهش کیفیت بتونه کاری می تواند تأثیر گذار باشد.
  2. بتونه باید روی سطوح خشک اجرا شود ولی اگر شرایط آب و هوایی گرم و خشک بود برای افزایش قدرت چسبندگی بتونه باید سطح را کمی خیس کنید.
  3. قبل از اجرای بتونه کاری خرابی های عمیق در سطوح بتنی یا سیمانی را به خوبی ترمیم کنید.
  4. اجرای پرایمر مرحله ای مهم است این پرایمر از ترکیب چسب های SA12 یا SA46 با نسبت 30 تا 50 درصد آب تهیه می شود و سپس پودر بتونه کاسماتیک نیز به این محلول اضافه می شود تا بتونه کاسماتیک آماده ی اجرا شده و از بتونه بسته به میزان تخلخل و ناصافی های سطح با ضخامت مناسب استفاده می شود.
  5. برای همرنگ سازی بتونه می توان از بتونه طوسی و سفید به صورت ترکیبی استفاده کرد.
  6. بتونه را با ضخامت 2 تا 5 میلی متر می توان اجرا کرد ولی اگر می خواهید بتونه را با ضخامت بیشتر کار کنید باید بتونه کاری را در چند مرحله اجرا کنید توجه داشته باشید که بعد از اجرای هر مرحله یکی دو ساعت صبر کرده و بار دیگر مرحله بعد را اجرا کنید تا ضخامت بتونه به حد مورد نظرتان برسد.نکته مهم اینکه بتونه کاسماتیک را با ضخامت حداکثر 5 سانتی متر می توان اجرا کرد.
  7. خشک شدن کامل بتونه برای اجرای مراحل بعد و رنگ آمیزی سطح اهمیت دارد پس برای خشک شدن سطحی بتونه نیاز به حدود 5 ساعت زمان است اما توجه کنید که برای خشک شدن عمقی سیمان بسته به شرایط جوی و رطوبت هوا مدت زمانی حدود یک هفته یا بیشتر زمان لازم است.

کاربرد بتونه کاسماتیک

  1. صاف و یکدست کردن سطوح سیمانی ، بتنی ، موزائیکی و …
  2. پر کننده قوی ترک های نمای ساختمان
  3. زیرسازی مناسب برای انواع رنگ های اپوکسی ، پلی یورتان و اکریلیک
  4. پر کننده مناسب برای درز دیوارهای پیش ساخته بتنی
  5. بتونه کاری ترک های داخل استخر با قابلیت ضد آب کردن سطوح
  6. قابلیت استفاده در ترمیم آثار هنری