بسیاری از افرادی که به دنبال رنگ‌آمیزی ساختمان خود هستند، ترجیح می‌دهند از بهترین مارک رنگ اکریلیک ساختمانی به منظور این کار استفاده کنند. اگر از مزایای رنگ اکریلیک مطلعید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های ترکیب آن، برندهای برتر رنگ اکریلیک و میزان دوام آن هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین مارک رنگ اکریلیک ساختمانی کدام است؟

برندهای تولید کننده رنگ اکریلیک بسیار متنوع و شامل مارک‌های ایرانی و خارجی هستند. برخی افراد تصور می‌کنند این‌که از کدام برند رنگ اکریلیک استفاده شود، در کیفیت رنگ آمیزی تفاوتی ایجاد نمی‌کند. ولی در حقیقت این تصور درست نیست. اگر از بهترین مارک رنگ اکریلیک ساختمانی برای رنگ‌امیزی سطوح مورد نظرتان استفاده کنید. متوجه تفاوت کیفیت آن‌ها به دلیل رعایت استانداردهای لازم می‌شوید. بنابراین در ادامه چند مورد از بهترین مارک رنگ اکریلیک ساختمانی را به شما معرفی می‌کنیم تا با تهیه‌ی رنگ‌های با کیفیت از نتیجه‌ی کار خود راضی باشید.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ اکریلیک

 

رنگ سحر

برند مطرح وشناخته شده سحر که در بین محصولات این برند محصولات روغنی آن بسیار معرف هستند اما محصولات اکریلیک این برند نیز از کیفیت بالایی برخورد دار است.

رنگ کاپارول

رنگ کاپارول که یکی از برند های قدیمی تولید کننده ی رنگ است که کیفیت بالایی دارد این برند رنگ های اکریلیک خود را با نام کاپارول و رنگ های روغنی خود را با برند هاویلوکس به فروش میرساند.

رنگ ریبال شیمی

برند ریبال شیمی که 15 سال از تاسیس آن گذشته و در این سالها پیشرفت چشم گیری داشته و توانسته با سرمایه گذاری هوشمند و استخدام مهندسان خبره تولید رنگ محصولات با کیفیتی تولید کند.

رنگ نیپون ایران

برند نیپون ایران که در سالهای اخیر در بین مشتریان شناخته شده و نمایندگی های زیادی در سطح تهران دارد.

میزان دوام رنگ اکریلیک چقدر است؟

به طور کلی میزان دوام رنگ اکریلیک بر روی سطوح مختلف متفاوت است و علاوه بر کیفیت رنگ و اجرای آن به شرایطی که رنگ در آن قرار گرفته باشد نیز بستگی دارد. در نمای داخلی ساختمان می‌توانید از ماندگاری رنگ به مدت حدود هفت سال اطمینان حاصل کنید و البته در صورت استفاده از بهترین مارک رنگ اکریلیک ساختمانی و نقاش حرفه‌ای و نگهداری مناسب می‌توانید این مدت را افزایش دهید.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ نما

 

برای رقیق کردن رنگ اکریلیک چه مقدار آب باید اضافه کرد؟

برای رنگ‌آمیزی با رنگ اکریلیک باید از آب برای رقیق کردن آن استفاده کرد. البته میزان آب لازم بستگی به شیوه رنگ‌آمیزی مورد نظر دارد. در روش رنگ‌آمیزی با استفاده از قلم‌مو باید تقریبا ۱۵ تا ۲۰ درصد آب به رنگ اضافه شود. به منظور رنگ‌آمیزی با غلتک به حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد آب برای اضافه کردن به رنگ نیاز است. هم‌چنین در صورتی که از روش رنگ‌آمیزی با پیستوله استفاده می‌شود لازم است تا بین ۲۰ تا ۲۵ درصد آب به رنگ اضافه گردد. لازم است به این نکته توجه کنید که پس از اضافه کردن آب به رنگ اکریلیک، باید ترکیب آن‌ها کاملا به هم زده شود و پس از آن به سرعت به رنگ‌آمیزی اقدام شود. چون به دلیل خشک شدن سریع رنگ اکریلیک در برابر هوا نباید آن را بدون استفاده رها کرد.

ترکیب رنگ‌های اکریلیک به چه صورت انجام می‌شود؟

به طور کلی به منظور ایجاد طیف رنگی با استفاده از ترکیب رنگ‌های اکریلیک لازم است از مادر رنگ اکریلیک استفاده شود. در رنگ‌های پایه آب مانند اکریلیک و پلاستیک می توان به کمک ترکیب رنگ‌ها رنگ مورد نظر را به دست آورد. برای مثال از ترکیب رنگ‌های قرمز و سفید به صورتی می‌رسیم. روش ترکیب کردن هم به این صورت است که یکی از رنگ‌ها (در اینجا سفید) را داخل ظرف ریخته و رنگ دوم (در اینجا قرمز) را آرام آرام و در حین هم زدن به رنگ اول اضافه می‌کنیم. میزان لازم از رنگ دوم (قرمز) به کم رنگ یا پر رنگ بودن رنگ مورد نظر (صورتی) بستگی دارد.