رنگ آمیزی با غلطک کار را برای کسانی که می خواهند دیوار های خانه را رنگ آمیزی کنند بسیار آسان نموده است.رنگ آمیزی ساختمان بصورت حرفه ای توسط خود شما آنقدر ها هم دور از تصور نیست.فقط باید بدانید از چه ابزاری برای زنگ آمیزی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را داشته و وقت و رنگ کمتری برای اینکار استفاده کنید.برای رنگ کردن دیوار ها و سقف ها از ابزار های مختلفی مانند قلم،غلطک طرح دار ، غلطک ساده ، پیستوله ، اسپری و … استفاده می شود.

رنگ آمیزی با هریک از ابزار های گفته شده روش خاص خود را دارد ما در این مقاله قصد داریم تا روش رنگ آمیزی با غلطک را توضیح داده و انواع غلطک طرح دار را به شما معرفی کنیم.

انواع غلطک در رنگ آمیزی ساختمان

غلطک ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند تا در مواقعی که نیاز است از آنها استفاده کنیم.در ادامه انواع مختلف این غلطک ها را معرفی می کنیم.

 

لینک های مفید:
فروش غلطک طرح دار

 

غلطک های دستی در رنگ آمیزی با غلطک

این غلطک ها برای رنگ آمیزی دیوار ها و سقف مناسب می باشند.سایز این غلطک ها از 5 سانتی متر تا 20 سانتیمتر می باشد.این نوع غلطک ها قابلیت اضافه شدن دسته های افزایش طول برای رنگ آمیزی سقف ها و کل  بدون استفاده از نردبان را دارند.توجه داشته باشید در صورت آغشته کردن زیاد غلطک به رنگ امکان شره کردن رنگ وجود دارد پس به اندازه کافی غلطک را به رنگ آغشته کنید تا از شره رنگ و به جا مانده آن بر روی دیوار جلوگیری کنید.

غلطک های کوچک دستی در رنگ آمیزی با غلطک

این غلطک ها بیشتر در جاهایی کاربرد دارند که دقت بیشتر نیاز دارد و دسترسی کمتری به آن مکان داریم. مانند لبه پنجره ها ، کلید پریز ها، کمد ها و … .

غلطک های بافت دار

برای رنگ آمیزی با غلطک بافت به مقدار بیشتری رنگ نیاز دارید.این نوع غلطک ها از جنس فوم ساخته می شوند به همین دلیل رنگ بیشتری هدر می دهند.البه بهترین گزینه برای رنگ آمیزی برای دیوار های بیرونی و دیوار های سخت مانند دیوار های سیمانی می باشند.

 

لینک های مفید:
خرید رنگ

 

غلطک طرح دار در رنگ آمیزی

استفاده غلطک طرح دار پس از اجرای رنگ زمینه دیوار (رنگ اصلی دیوار) اهمیت پیدا می کنند.این غلطک ها دارای طرح های متنوعی برای بخشیدن زیبایی بیشتر به پذیرایی و اتاق های خانه شما هستند.ما در فروشگاه خود بالغ بر 200 نوع از این غلطک های طرح دار را برای ارائه به شما عزیزان آماده کرده ایم.غلطک های طرح دار شامل طرح های متنوعی از جمله طرح کاغذ دیواری ، طرح گل و گیاه و طرح های چرمی و فانتزی می باشد.

مزایا و معایب رنگ آمیزی با غلطک

رنگ آمیزی با غلطک

در بحث مقایسه رنگ آمیزی با غلطک با قلمو و پیستوله رنگ باید به موارد زیر اشاره کنیم.

  • قلم مو و پیستوله به راحتی می تواند گوشه های کار مانند گوشه های سقف را پوشش دهد ولی شما با غلطک قادر به انجام اینکار نیستید.
  • شما با غلطک به راحتی می توانید نقاط دور از دسترس را بدون نیاز به نردبان رنگ آمیزی کنید.
  • رنگ آمیزی با غلطک سریع تر از قلم مو می باشد و اگر در رنگ آمیزی با قلم مو مهارت کافی نداشته باشید جای قلم مو بر دیوار می ماند و منظره بدی را ایجاد می کند.همچنین شره رنگ با غلطک هم باعث ایجاد منظره ی بدی است و در صورت شره رنگ بهتر است غلطک را بدون آغشته کردن به رنگ یک بار بر روی شره های رنگ بکشید.
  • برای استفاده از هر نوع رنگ باید ازغلطک مناسب برای همان نوع رنگ استفاده کرد در صورتی که برای استفاده از قلم مو نیازی به اینکار نیست.
  • هزینه تهیه غلطک و سینی رنگ نسبت به قلم مو و پیستوله رنگ در اکثر موارد بسیار کمتر است.همچنین برای استفده از پیستوله به تجهیزات دیگری مانند مخزن باد و شلنگ مخصوص آن نیاز دارید.
  • غلطک های کرکدار یا پشمی میزان رنگ بیشتری مصرف می کنند.

نحوه رنگ آمیزی با غلطک ها چگونه است؟

رنگ آمیزی با غلطک چگونه است<

 

به بحث مهم این مقاله یعنی چگونگی رنگ آمیزی با غلطک ها رسیدیم برای انجام اینکار به یک سری از نکات اشاره می کنیم چرا که برای استفاده از هروسیله ای برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به نحوه کار آن آشنایی داشته باشید.

  1. اولین نکته خرید غلطک با کیفیت است.از خرید غلطک های کیفیت پایین و یکبار مصرف را اصلا توصیه نمی کنیم چرا که در حین کار ممکن است بشکند و یا نتیجه خوبی را در پایان کار با استفاده از آنها نداشته باشید اگر برای انتخاب اینکار مهارت کافی را ندارید از فروشنده و یا یک فرد ماهر در این زمینه کمک بخواهید.
  2. بسته به ارتفاع و نقاطی که می خواهید رنگ کنید یک دسته برای غلطک خریداری کنید.همچنین برای دسترسی به نقاطی که در ارتفاع بالا نیستند اما دسترسی به آنها سخت تر است از یک دسته کوتاهتر استفاده کنید.
  3. با توجه به سطحی که قصد رنگ آمیزی با غلطک را دارید جنس غلطک را استفاده کنید یعنی هرچه سطح مورد نظر زبز تر باشد از غلطکی با رویه قطور و برای سطوح نرم و یک دست از جنس رویه نازک تر استفاده کنید.
  4. برای رنگ های لاتکس از فوم مصنوعی و برای رنگ های معمولی از جنس فوم طبیعی می توانید استفاده کنید.
  5. قبل از استفاده اولیه از غطک های نو بهتر است یکبار آنها را با آب بشویید تا کرک های آنها داخل رنگ نریزد و همچنین جذب رنگ آنها بیشتر شود چرا که اگر غلطک خشک باشد زمان می برد تا مقدار رنگ مطلوبی به خود جذب کند.با این روش کاستی های کار را گرفته و از ماندن پرز و کرک غلطک در رنگ جلوگیری می کنیم
  6.  ظرف رنگ غلطک را خیلی از ترکیب رنگی می خواهید استفاده کنید پر نکنید چرا که مانع گرفتن رنگ اضافی از غلطک و در نتیجه شره رنگ بر روی دیوار شده و زحمت شما را برای رنگ آمیزی بیشتر می کند و حتی ممکن است اضافه رنگ روی خود شما بریزد.
  7. برای رنگ آمیزی با غلطک سطح مورد نظر را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید و سعی کنید با فاصله از گوشه های دیوار رنگ آمیزی را شروع کنید و قسمت های کوچک را به خوبی رنگ کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.
  8. هیچگاه غطک را در وسط کار بر ندارید و دوباره قرار دهید اینکار باعث دو تکه شدن رنگ و ماندن جای غلطک می شود بهترین روش برای رنگ کردن قسمت های دیگر حرکت دادن زاویه دار غلطک می باشد.
  9. در صورت لزوم دو یا سه دست دیگر رنگ را استفاده کنید برای خشک شدن هر لایه از رنگ های پایه آب 4 ساعت تا خشک شدن سطحی نیاز است همچنین برای رنگ های پایه حلال(تینر) مانند رنگ های روغنی 24 ساعت زمان لازم است.

نحوه نگهداری از غلطک پس از اتمام رنگ آمیزی

پس اتمانم کا رباید چند کار را انجام دهید تا رای دفعات بعدی مجبور به خرید غلطک نباشید.

  1. غلطک را روی سطح بکشید تا رنگ های آن کامل جدا شود سپس با استفاده از کاردک به طوری که به غلطک صدمه نزنید باقی مانده رنگ را خارج کنید.
  2. با استفاده از محلول ظرف شویی و آب گرم رنگ باقی مانده را بشویید و سپس آن را با آب گرم خالی شست و شو دهید.
  3. سپس با استفاده از تینر اینکار را انجام دهید ولی کمی دقت کنید چرا که این ماده سمی و اشتعال زا می باشد.

امیدواریم برای نحوه رنگ آمیزی با غلطک توانسته باشیم شما را راهنمایی کرده باشیم تا به بهترین نحو اینکار را انجام دهید.