رنگ آمیزی ساختمان از بهترین روش ها برای زیباسازی و ایجاد دکوراتیوی ارزان قیمت ولی بسیار شیک است که با انتخاب های درست می توانید از بالاترین سطح زیبایی و کیفیت رنگ آمیزی استفاده کنید.در اجرای بهترین نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان نیاز به توجه به نکات مهمی از جمله نوع رنگ و جنس رنگ و حتی تن رنگ است .

رنگ آمیزی با قلمو یا غلطک

کدام بهتر است رنگ آمیزی با قلمو یا غلطک

سؤالی که برای اکثر مشتریان پیش می آید این است که چرا اکثر استادکاران از غلطک برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده می کنند و آیا مزیتی در استفاده از غلطک ها وجود دارد؟ جواب به این سؤال شاید بسیار کوتاه و ساده باشد اما با در این مقاله گسترده تر این مسئله را بررسی می کنیم تا پاسخی کامل و بدون کم و کاست به شما داده باشیم.

قلمو در رنگ آمیزی ساختمان

قلمو در گذشته از مهم ترین ابزار در نقاشی ساختمان بوده و برای انواع رنگ های پلاستیک و روغنی مورد استفاده قرار می گرفته و در جنس های مخصوص با سایز های متفاوت برای رنگ آمیزی هر بخشی از ساختمان طراحی و تولید شده بود.

 

لینک های مفید:
غلطک طرح دار

 

قلمو ها ابزار بسیار مناسبی برای رنگ آمیزی بودند و استادکاران خبره،فقط می توانستند با قلمو رنگ آمیزی تقریباً بی نقص اجرا کنند و افراد مبتدی ممکن نبود بتوانند بدون تمرین های مداوم با این وسیله به خوبی کار کنند .انواع قلمو ها همچنان در نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند اما به دلایلی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت استفاده از این وسیله در نقاشی ساختمان، کم رنگ شده است، اما همچنان وجود قلمو ها در نقاشی ساختمان الزامی است.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی ساختمان

غلطک در رنگ آمیزی ساختمان

غلطک ابزاری است که می توان گفت در چند دهه ی اخیر وارد بازار شده و خیلی زود توانسته جایگاهی محکم برای خود در نقاشی ساختمان باز کند. این وسیله از یک غلطک و دسته ای بلند که می توان سایز آن را تنظیم کرد و همچنین سینی غلطک طراحی شده و برای استفاده از این وسیله فقط کافیست رنگ را داخل سینی غلطک ریخته و با تنظیم دسته غلطک بسته به ارتفاع سطحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید به سرعت و راحتی رنگ آمیزی یکدست و مقاوم داشته باشید .

مقایسه غلطک با قلمو

  • سرعت رنگ آمیزی با غلطک بالاست اما در استفاده از قلمو ها چون رد قلمو در سطح می ماند باید با دقت و ظرافت کار شود که این مشکل سرعت کار با قلمو ها را بسیار کند می کند. در صورتی که سرعت کار با غلطک ها بالا بوده و می توان با سرعت بیشتر در زمان کوتاه تر رنگ آمیزی را به پایان رساند.
  • در استفاده از غلطک ها نیاز به چهارپایه یا نردبان نیست و فقط کافیست دست غلطک بلند انتخاب کنید در صورتی که در استفاده از قلمو ها باید حتماً از نردبان یا چهار پایه یا هر وسیله ای که دسترسی به نقاط مرتفع را امکان پذیر می کند استفاده کرد.
  • در استفاده از قلمو ها رنگ باید نسبتاٌ رقیق باشد تا بتوان رنگ آمیزی یکدستی به دست آورد در صورتی که در استفاده از غلطک ها بهتر است رنگ کمی غلیظ باشد و این تفاوت در این دو ابزار موجب شده رنگ آمیزی با غلطک دوام و مقاومت نقاشی ساختمان شما را افزایش دهد.
  • رنگ آمیزی با قلمو برای افراد مبتدی بسیار سخت و شاید غیر ممکن است اما رنگ آمیزی با غلطک برای افراد مبتدی نیز با رعایت برخی نکات و کمی دقت ،امکان پذیر است.

 

لینک های مفید:
قلمو نقاشی ساختمان

 

 

رنگ آمیزی با قلمو یا غلطک

چرا استفاده از قلمو در نقاشی ساختمان ضروری است؟

با وجود تمام نکات مثبت گفته شده در بالا در رابطه با غلطک ها، اما باز هم نمی توان قلمو ها را از نقاشی ساختمان حذف کرد .علت این مسئله این است که غلطک ها انعطاف پذیر نبوده و نمی توان با این وسیله کناره ها و گوشه های سطوح و جاهای باریک را رنگ آمیزی کرد در صورتی که قلمو ها انعطاف پذیر بوده و در این شرایط قابل استفاده هستند و همچنین برخی ،استفاده از قلمو ها را ترجیح می دهد چون در رنگ آمیزی با غلطک ها حالت دون دون روی رنگ ایجاد می شود و این موضوع باب میل و سلایق برخی مشتریان نیست.

 

نکته پایانی

در آخر باید بگوییم که استفاده از غلطک ها در نقاشی ساختمان مورد تأیید بوده و بهتر است فقط برای قسمت هایی که قابل رنگ آمیزی با غلطک ها نیستند از قلمو ها استفاده کنید و مطمئن باشید که در رنگ آمیزی با غلطک های ساده و طرح دار سرعت کار بالا رفته و کیفیت و دوام کار نیز بسیار افزایش می یابد و در ضمن زیبایی نهایی رنگ آمیزی با غلطک بسیار چشم گیر خواهد بود.