اجرای رنگ کینتکس اکریلیک با کیفیت بالا و تضمینی توسط مجریان مجرب گروه آدیلوکس در سراسر ایران. جهت سفارش بازدید از کار با مشاورین ما تماس بگیرید.

رنگ آمیزی نما یکی از روش های بسیار جذاب برای زیباسازی ساختمان ها است و در مقایسه با دیگر روش ها مانند نصب سنگ از هر لحاظ مناسب تر به نظر می رسد.سقوط سنگ یا شیشه های نما بخصوص در هنگام زلزله موجب شده تا کارشناسان زلزله نیز رنگ های ساختمانی را بهترین پوشش برای زیباسازی ساختمان ها می دانند.یکی از رنگ های مورد استفاده در رنگ آمیزی نمای ساختمان،رنگ کنیتکس است که همزمان هم زیبایی و هم کیفیت را به ارمغان خواهد آورد.

 

لینک های مفید:
رنگ نما بافت دار

 

رنگ کنیتکس از جمله رنگ های بافت دار است که به علت تنوع رنگی و کیفیت و مقاومت بالا و قیمتی مناسب انتخابی بی نقص برای رنگ آمیزی نمای ساختمان است.

قیمت اجرای کنیتکس

هزینه اجرای رنگ کنیتکس به عواملی چوت ارتفاع – برند رنگ – سختی کار – زمان تحویل و … بستگی دارد اما در لیست زیر قیمت ها را در بازه های متفاوت قرار داده ایم.

خدماتقیمت هر متر (تومان)توضیحات
اجرای رنگ روغنی با مصالح55,000 - 70,000از دلایل اختلاف قیمت میتوان به برند رنگ اشاره کرد
اجرای رنگ اکریلیک با مصالح55,000 - 65,000از دلایل اختلاف قیمت میتوان به برند رنگ اشاره کرد
اجرای رنگ پلاستیک با مصالح55,000 - 65,000از دلایل اختلاف قیمت میتوان به برند رنگ اشاره کرد
اجرای رنگ جوتن با مصالح550,000 - 600,000از دلایل اختلاف قیمت میتوان به رنگ بندی - ساده و بافت دار بودن - محل اجرا - ارتفاع اشاره کرد
اجرای رنگ پلی یورتان با مصالح600,000 - 700,000از دلایل اختلاف قیمت میتوان به برند رنگ - ایرانی و خارجی - ضخامت لایه پاشیده شده اشاره کرد
اجرای رنگ نمای ساختمان با مصالح190,000 - 220,000از دلایل اختلاف قیمت میتوان به برند رنگ - ارتفاع ساختمان - سختی کار - زمان اجرا اشاره کرد
بتونه ماستیک25,000 - 30,000از دلایل اختلاف قیمت میتوان به سختی کار اشاره کرد
اجرای کینتکس نما100,000 - 115,000از دلایل اختلاف قیمت میتوان به برند رنگ - ارتفاع ساختمان - سختی کار - زمان اجرا اشاره کرد

کنیتکسکنیتکسکنیتکس

معرفی رنگ نمای کنیتکس

رنگ نمای کنیتکس با فرمولاسیون تحت لیسانس شرکت سوئیسی می باشد.این رنگ دارای پوششی نرم و بافتی مناسب است که می تواند از نمای ساختمان محافظت کرده و در برابر شرایط جوی نیز مقاومت خوبی داشته باشد.

رنگ کنیتکس قابل اجرا بر روی انواع سطوح سیمانی ، گچی ، سنگی ،فلزی و … بوده و ترکیبی از رزین سنتیک ،پرلیت ،پنبه نسوز و … می باشد که با پمپ و پیستوله روی سطح پاشیده می شود و ضخامتی بیش از دیگر رنگ های نما روی سطح ایجاد می کند.روش اجرای این رنگ کمک می کند تا تمامی حفره ها و شکاف های سطح با مواد رنگ کاملاٌ پوشش داده شود.

انواع رنگ کنیتکس

  1. کنیتکس پلاستیک : این رنگ بر پایه آب بوده و برای فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد چون این رنگ در برابر رطوبت و شرایط جوی مقاومتی نداشته و خیلی زود کیفیت خود را از دست می دهد.
  2. کنیتکس روغنی : این رنگ بر پایه بنزین بوده و به علت مقاومت بالا در برابر رطوبت و شرایط جوی برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و از عیوب این رنگ، سرعت خشک شدن کند آن در کنار بوی نامطبوع و همچنین احتمال حریق در این رنگ است که اگر در فضای بسته اجرا شود خطر احتراق در این رنگ بسیار بالاست در حدی که با کوچکترین جرقه احتمال آتش سوزی وجود دارد.
  3. کنیتکس اکرولیک : این رنگ با حلال آب و قابل اجرا در نمای ساختمان می باشد و چون بوی نامطبوع نداشته و احتمال آتش سوزی هم ندارد پس بسیار پرطرفدار بوده و قابلیت اجرا در فضای داخلی ساختمان را نیز دارد.

انواع بافت رنگ کنیتکس

رنگ های کنیتکس از نظر بافت در سه دسته قرار دارند که عبارتند از :

  • کنیتکس بافت ریز : این نوع از رنگ کنیتکس بافتی بسیار ریز و لطیف داشته و با اجرا روی نما طرح کلی مانند شیارها و برجستگی های نما را نپوشانده و تغییری در ساختار معماری نما و یا داخل ساختمان نمی دهد.
  • کنیتکس بافت متوسط : این رنگ همان طور که از نامش پیداست بافتی متوسط ما بین بافت ریز و درشت داشته و از رنگ های مورد پسند است.
  • کنیتکس بافت درشت : این نوع از کنیتکس ها بافتی درشت و کاملاٌ مشخص داشته و سطحی که با این رنگ،رنگ آمیزی می شود کاملاٌ طرح دار شده و عیوب سطح را کاملاٌ پوشش می دهد و برای اجرا در ساختمان های کهنه و فرسوده بسیار مناسب است.

مزایای استفاده از رنگ کنیتکس در نمای ساختمان

  • قدرت پوشانندگی رنگ کنیتکس بسیار قوی بوده و قادر است ترک ها و شکاف های سطحی را کاملاٌ پوشش دهد.
  • این رنگ قدرت انعطاف پذیری ،کشش و سایش مناسبی داشته و به مرور زمان دچار ترک خوردگی نخواهد شد.
  • این رنگ بعد از اجرا به سطح اجازه تنفس داده و پوسته پوسته نخواهد شد.
  • مقاومت بالایی در برابر رطوبت و شستشو دارد.
  • مقاومت بالا در برابر آلودگی ها و اسیدها دارد.
  • قابلیت اجرا بر روی هر نوع سطوحی را دارد.

معایب اجرای رنگ کنیتکس در نمای ساختمان

رنگ کنیتکس نیز مانند بقیه ی رنگ ها در کنار مزایایش معایبی هم دارد که از بارزترین این عیوب می توان به دوام کمتر این رنگ در برابر تابش شدید نور خورشید اشاره کرد که موجب می شود کنیتکس در برابر نور خورشید بعد از مدتی کیفیت و زیبایی خود را از دست بدهد به همین دلیل استفاده از این رنگ در مناطقی با آب و هوای گرم مناسب نیست .

دومین عیوب بارز در رنگ های کنیتکس روغنی استفاده از بنزین برای حلال است که خطر احتراق آن، بخصوص در فضاهای بسته را به شدت بالا می برد و همچنین آلوده کننده ی محیط زیست می باشد.

نکته پایانی : توجه داشته باشید که برای رنگ آمیزی نما در فصولی اقدام کنید که بارندگی و رطوبت نبوده و همچنین خبری از آفتاب شدید هم نباشد تا رنگ خاصیت چسبندگی خود را از دست نداده و با سرعت مناسب خشک شود.برای تمیز کردن رنگ کنیتکس بهتر است در زمان های مشخصی مانند هر یک تا دو ماه یکبار با آب و صابون و فرچه ای نرم سطح را به خوبی شستشو دهید تا آلودگی ها از سطح پاک شود.