فروش رنگ  سوله ای از انواع برند های معتبر با قیمت مناسب برای خرید عمده و جزیی و ارسال سریع به سراسر کشور در فروشگاه رنگ آدیلوکس جهت استعلام قیمت و سفارش با مشاورین ما تماس بگیرید.

یکی دیگر از انواع رنگ ها رنگ سوله ای است که نه فقط برای تزیین بلکه برای عایق بندی قوی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد.رنگ صنعتی سوله قابلیت اجرا در تمامی سازه های سوله ها را دارا بوده و کاربرد ان به عنوان پوشش دهنده ای قوی می باشد.

رنگ سوله چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از رنگ های پرکاربرد و پرفروش در دنیای رنگ ها، رنگ سوله می باشد.این رنگ در کنار زیبایی سطوح را کاملاً از زنگ زدگی ،خوردگی و پوسته پوسته شدن و تغییرات جوی در امان نگه می دارد و مزایایی بسیار عالی دارد.

این رنگ در دسته ی رنگ های صنعتی قرار داشته و نوعی رنگ پوششی می باشد که از سه لایه پرایمر ،پوشش زیرین و پوشش پایانی تشکیل شده و پوششی مقاوم و باکیفیت برای اجرا بر روی اسکلت فلزی سوله ها می باشد و این اسکلت های فلزی را در برابر بارندگی ، رطوبت ،خوردگی و نور خورشید به خوبی محافظت می کند.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

رنگ سوله که در دسته رنگ های صنعتی قرار می گیرد نوعی رنگ پوششی است که از سه لایه پرایمر، پوشش زیرین و پوشش پایانی  تشکیل شده است. این نوع رنگ به عنوان یک پوشش مقاوم و ضد خوردگی، اسکلت فلزی سوله را در برابر تابش نور آفتاب و باران محافظت می کند.

وجود پیگمنت های زینک کرومات ،کرومات روی ، رزین آلکید ،زینک فسفات و پلی یورتان در ترکیبات این رنگ موجب می شود تا انتخابی بی نقص برای رنگ آمیزی سازه های سوله ها باشد.

رنگ سوله

ویژگی رنگ سوله

  • رنگ سوله چسبندگی مناسبی به سطوح دارد.
  • نیازی به آماده سازی سطح نیست و می توان مستقیماً شروع به رنگ آمیزی کرد.
  • این رنگ قابلیت انعطاف پذیری خوبی دارد.
  • وجود پیگمنت در این رنگ آن را ضد خوردگی کرده است.
  • این رنگ در برابر شرایط جوی مقاومت بالایی دارد.
  • مقاوم بالا در برابر نور خورشید دارد.
  • مقاوم در برابر باران و رطوبت در این رنگ قابل توجه است.
  • در رنگ آمیزی نمای بیرونی برای بالا بردن قدرت چسبندگی رنگ باید یک لایه پرایمر کار شود اما در این رنگ چون پرایمر در رنگ وجود دارد نیاز به زیرسازی نیست.
  • پوشش دهی این رنگ عالی است.
 رنگ سوله

 

لینک های مفید:
ریبال شیمی

 

اجزای تشکیل دهنده رنگ سوله چیست؟

رنگدانه ها : این ترکیبات پودری آلی یا معدنی در رنگ های سوله به حفظ انسجام و همچنین بالا بردن قدر محافظت از خوردگی سطوح کمک شایانی خواهد کرد.

مواد چسبنده یا بایندرها : این ترکیبات برگرفته از رزین های مصنوعی و یا روغن طبیعی هستند که به جای آنها می توان از ترکیبات معدنی مانند سیلیکات های حلال استفاده کرد.بایندرها از اصلی ترین ترکیبات رنگ های سوله هستند.

حلال : حلال این رنگ می تواند مواد شیمیایی یا عناصر ارگانیک و یا آب باشد تا غلظت رنگ را به حد مناسبی رسانده و اجرای رنگ را سرعت ببخشد.

مزایای استفاده از رنگ سوله

  • مقاومت و استحکام این رنگ بسیار بالا است و از اسکلت فلزی به خوبی حفاظت می کند.
  • امکان آسیب و نیاز به تعمیر در این رنگ بسیار کم است.
  • با خاصیت ضد خوردگی عمر اسکلت فلزی را افزایش می دهد.
  • این رنگ ها ضد زنگ نیز می باشند و از اسکلت آهنی در برابر اکسید شدن جلوگیری می کنند.
  • انعطاف پذیری و کشسانی این رنگ از آسیب رنگ در برابر زلزله یا عوامل دیگر جلوگیری می کند.
  • عایقی مناسب در برابر رطوبت و بارندگی هستند.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ نما

 

انواع رنگ سوله

  1. رنگ آلکیدی سوله : این رنگ از نوع رنگ های خشک شونده با هوا هستند که با فرآیند اکسیداتیو با جذب مولکول های اکسیژن هوا همراه بوده و با اینکه در یک لایه نسبتاً نازک اجرا می شوند اما بسیار مقاوم هستند.
  2. رنگ اکریلیزه شده لاستیکی و وینیل سوله : این رنگ ها از رنگ های بسیار مقاوم و ضد آب هستند که برای رنگ آمیزی سوله ها فرموله شده اند.
  3. رنگ اپوکسی و پلی یورتان سوله : ترکیب دو رنگ اپوکسی و پلی یورتان ترکیبی مقاوم برای رنگ آمیزی سوله ها است و مقاومت بالایی دارند.
  4. رنگ اپوکسی ضد زنگ سوله : رنگ اپوکسی ضد زنگ یا پرایمر آلکیدی نوعی از ضد زنگ ها هستند که با ترکیب پیگمنت های ضد خوردگی قادر است تا مدتهای طولانی از سطوح فلزی محافظت کند.
  5. رنگ آلکیدی براق : رنگ های آلکیدی در انواعی خاص طراحی شده اند که یکی از این انواع رنگ آلکیدی براق است که از درخشندگی و مقاومت بالاتری برخوردار بوده و برای رنگ آمیزی رویه بیرونی اسکلت فلزی بسیار مناسب است.
  6. رنگ آلکیدی مات : این رنگ همان طور که از نامش پیداست مات بوده و ثبات رنگی بالایی دارد و برای رنگ آمیزی رویه اسکلت فلزی بسیار مناسب است.
  7. رنگ آلکیدی زینگ فسفات : این رنگ با ترکیب رنگ دانه های فسفاتی ضد خوردگی انتخابی بی نقص برای آستری اسکلت فلزی بوده و از سطح فلزی به خوبی در برابر زنگ زدگی محافظت می کند.
  8. رنگ آلکیدی زینگ کرومات : این رنگ حاوی زینگ کرومات است که برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی سطوح فلزی کاربرد دارد.
  9. رنگ اپوکسی پلی آمید : یکی از مقاوم ترین رنگ های سوله رنگ اپوکسی پلی آمید است که به خوبی از سطح اسکلت فلزی سوله ها محافظت می کند.
  10. رنگ وینیل سوله : وینیل نوعی عایق ضد آب است که می تواند از سطح در برابر نفوذ آب و رطوبت و زنگ زدگی حفظ کند.

رنگ سوله

 

تفاوت رنگ سوله با رنگ معمولی

رنگ های سوله همان طور که در بالا گفته شده با ترکیباتی ویژه فرموله شده اند تا در مقابل نور خورشید و شرایط سخت جوی و مواد شیمیایی مقاومت زیادی داشته باشند در صورتی که رنگ های معمولی برای رنگ آمیزی سطوح داخلی ساختمان نیازی به این میزان مقاومت ندارند و با مقاومت بسیار کمتر می توانند تا مدتهای طولانی کیفیت خود را حفظ کنند و البته از نظر قیمت نیز بسیار بصرفه تر از رنگ های سوله می باشند.