استفاده از رنگ ضد آب یا مقاوم در برابر آب بسیار پرطرفدار است چون موجب افزایش دوام و زیبایی ساختمان شده و مجبور نخواهید بود زود به زود فکر رنگ آمیزی مجدد باشید برای شناخت و انتخاب بهترین رنگ ساختمانی باید خصوصیات رنگ ها را بشناسید و با در نظر گرفتن خصوصیات و شرایط محیط ،رنگی مقاوم با قیمت مناسب تر را انتخاب کنیم.

 

لینک های مفید:
قیمت اجرای رنگ پلی یورتان

 

انواع رنگ در نقاشی ساختمان

اولین رنگ هایی که برای نقاشی ساختمان تولید شد رنگ های پلاستیک بودند که مواد شیمیایی و سمی در آنها به کار نرفته و قابلیت شستشو نداشتند به همین دلیل باید حداقل سالی دوبار رنگ آمیزی اجرا می شد تا دیوار ها زیبا و تمیز باشد .این مشخصه در رنگ پلاستیک جرقه ای برای تولید رنگ ضد آب یا مقاوم در برابر آب شد.

رنگ روغنی اولین رنگ ضد آب است که وارد بازار رنگ های ساختمانی شد و بعد از سالهای بسیار طولانی هنوز هم از نظر کیفیت و مقاومت حرف اول را می زند .قابلیت شستشو در این رنگ بالا بوده و به راحتی می توان با کمک مواد شوینده سطح را از آلودگی ها پاک کرد و اکثر آلودگی ها را می توان به راحتی با دستمالی نمناک کاملاٌ از دیوار پاک کرد بدون اینکه آسیبی به سطح رنگ شده وارد شود.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ نما

 

رنگ های روغنی خصوصیات بسیار بارزی داشتند مانند پوشش دهی و چسبندگی عالی به سطح در کنار عمر و دوام بسیار طولانی به طوری که حتی می توانستند تا سال ها زیبایی و کیفیت خود را حفظ کنند اما در کنار این خصوصیات ممتاز معایب این رنگ نیز قابل توجه بود و نمی شد از آن چشم پوشی کرد مانند استفاده از مواد شیمیایی و بنزین در ترکیبات این رنگ که موجب آلودگی در محیط زیست شده و با تولید گاز های سمی سلامت انسان ها و دیگر موجودات را به خطر می انداخت.

معایب رنگ های روغنی سبب شد تا تولید کنندگان رنگ های ساختمانی بار دیگر دست به کار شده و رنگی تولید کنند که در عین اینکه در مقابل رطوبت و شستشو مقاوم باشند موجب آلودگی محیط زیست نشوند پس رنگ اکریلیک تولید و وارد بازار نقاشی ساختمان شد که امروزه توانسته جایگاهی بسیار محکم در سراسر دنیا و بخصوص کشورهای پیشرفته پیدا کند.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ جوتن

 

مزایای رنگ های اکریلیک

  • حلال آب
  • بدون بوی نامطبوع
  • قابلیت شستشوی متوسط
  • سرعت اجرایی بالا
  • تنوع فراوان در تن رنگی
  • در انواع مناسب برای رنگ آمیزی نمای داخلی و خارجی ساختمان
  • دوستدار محیط زیست

امروزه رنگ های متنوعی مانند رنگ های بافت دار در رنگ آمیزی ساختمان ها مورد استفاده هستند که برخی از آنها مانند کنیتکس های روغنی مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و آب دارند و همچنین رنگ های نما نیز از مقاومت بسیار خوبی برخوردارند.

در نقاشی ساختمان استفاده از رنگ های مناسب برای هر قسمت از ساختمان کیفیت و زیبایی کار را بالا برده و بر دوام و عمر کار نیز بسیار مؤثر خواهد بود پس در هنگام نقاشی ساختمان اگر محیطی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید پررفت و آمد است از رنگ هایی با قابلیت شستشو استفاده کنید تا بتوانید سطح را تمیز کرده و تا مدت های طولانی از زیبایی و کیفیت آن لذت ببرید.

 

لینک های مفید:
قروش رنگ استخری