برای اجرای رنگ با غلطک طرح دار بهترین رنگ برای زیر کار رنگ اکریلیک هست دلیل استفاده از رنگ اکریلیک لیز نبودن این رنگ هست که باعث میشود طرح های روی غلطک طرح دار بهتر روی کار پیاده شود.

 

استفاده از غلطک طرح دار در دکوراسیون

غلطک ابزاری کاربردی در نقاشی ساختمان است این وسیله که همان رولر است مانند قلمو برای رنگ آمیزی سطوح استفاده می شود و در جنس ها و سایز های متفاوت برای اجرای انواع رنگ ها طراحی شده است این وسیله در ابتدا به صورت ساده و فقط برای سرعت بخشیدن به اجرای نقاشی ساختمان تولید شد اما بعد ها غلطک های طرح دار نیز وارد بازار شد و جایگاهی ویژه یافت.

 

لینک های مفید:
فروش غلطک طرح دار

 

غلطک ها به طور کلی در دو نوع تولید شده اند:

  1. غلطک معمولی
  2. غلطک طرح دار

 

غلطک طرح دار ؛روشی سریع و ساده در رنگ دیوارها

غلطك يا همان رولر رنگ یک ابزار برای رنگ آمیزی و نقاشی است . همانند قلم مو و دیگر ابزارهای نقاشی ، ابزار غلطک در سایز ها و جنس های مختلف تولید می شود. پیشرفت های اخیر در صنعت ساختمان و تکنولوژی هایی جدید هر روزه باعث شده است که تنوع بالایی در اجرا و ساخت ساختمان ها را شاهد باشیم. یکی از این تغییرات و تحولات در صنعت رنگ ساختمان، استفاده از غلطک های مخصوص برای رنگ آمیزی است که میتواند جایگزین مناسبی برای قلموهای سنتی باشد. در این میان سوال مهمی برای بسیاری از افراد مطرح می شود که غلطک ها می توانند به جای قلمو ها استفاده شوند یا خیر؟ در این مطلب همراه پویانو باشید تا با غلطک ها این کمک دست نقاش ها و غیر نقاش ها همراه باشید:

 

لینک های مفید:
فروش رنگ اکریلیک

 

نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار یکی از بهترین پاسخ ها برای سوالات بالا می باشد.

غلطک های نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان دو نوع می باشند:

1- غلطک معمولی : این نوع از غلطک ها پرز های یکدستی داشته و رنگ آمیزی یکنواختی را برایتان ایجاد می کنند و از سایز متفاوت آنها می توان برای رنگ آمیزی انواع سطوح استفاده کرد.

2- غلطک طرح دار: این نوع از غلطک ها دارای طرح های برجسته متفاوتی بوده و در هنگام رنگ آمیزی با آنها باید ابتدا زمینه سطح رنگ آمیزی کامل شده باشد و سپس با این غلطک روی رنگ زمینه طرح ایجاد شود.

غلطک های طرح دار یا نصب کاغذ دیواری

در توضیح این مسئله که غلطک های طرح دار قابل تأیید است یا کاغذ دیواری ها،باید بگوییم که در نتیجه فرق چندانی نداشته و شما می توانید از دکوراسیون طرح دار ایجاد شده ی خود زیبایی بی نقصی دریافت کنید اما مسئله مهم که برتری هر یک از این دیوار پوش ها را مشخص می کند مسائلی دیگر است که آنها را بررسی خواهیم کرد.

  1. اگر پایین بودن هزینه طرح دار کردن سطوح برایتان مهم است مطمئناٌ انتخاب غلطک های طرح دار بسیار بصرفه خواهد بود و هزینه شما را به شدت کاهش خواهد داد.
  2. کاغذ دیواری ها با چسب به دیوار نصب می شوند و امکان دارد در فضاهایی،کاغذ دیواری به خوبی به سطح نچسبیده و کیفیت کار را کاهش دهد و همچنین حشرات در این فضاها تجمع کنند.
  3. امکان آسیب دیدن کاغذ دیواری زیاد بوده و ممکن است در نقاطی که به خوبی چسبانده نشده باشند دچار پارگی شوند و ترمیم آنها سخت بوده و هزینه بر خواهد بود.
  4. کاغذ دیواری ها در برابر سایش مقاومت کمتری داشته و زودتر آسیب می بینند.
  5. استفاده از غلطک طرح دار ساده بوده و اگر سطح دیوارتان تازه رنگ آمیزی شده و مشکل زیرسازی نداشته باشید می توانید با کمی دقت و تمرین ،خود سطحی کوچک را رنگ آمیزی کنید.

رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی با غلطک طرح دار

در رنگ آمیزی با غلطک های معمولی می توان از غلطک مناسب برای رنگ آمیزی با هر نوع رنگی بهره برد و رنگ آمیزی خوبی داشت اما اگر قصد دارید از غلطک طرح دار استفاده کنید بهتر است از رنگ های پایه آب مانند رنگ های پلاستیک یا رنگ های اکریلیک استفاده کنید تا کیفیت طرح های ایجاد شده مناسب بوده و طراحی بسیار زیبایی خواهید داشت.

چه سطوحی را می توان با غلطک طرح دار رنگ آمیزی کرد:
  • رنگ آمیزی دیوار و سقف : رنگ آمیزی دیوار ها با غلطک طرح دار بسیار جذاب بوده و می توان مانند کاغذ دیوار ها دیوار های مجاور را به یک طرح رنگ آمیزی کرد و یا در هر اتاق ،تک دیوار اصلی را طراحی کرد.
  • رنگ آمیزی کابینت : رنگ آمیزی درب کابینت ها با غلطک طرح دار اگر با دقت و ظرافت انجام شود بسیار دلچسب خواهد بود.
  • رنگ آمیزی قفسه ها :یکی دیگر از نقاطی که رنگ آمیزی آن با غلطک طرح دار جذاب است رنگ آمیزی قفسه ها می باشد که می تواند سبکی متفاوت به دکوراتیو منزل ببخشد.
  • رنگ آمیزی قفسه کفش

طریقه ی صحیح رنگ آمیزی با غلطک طرح دار

  • برای رنگ آمیزی با غلطک طرح دار در ابتدا از کیفیت رنگ زمینه و زیرسازی سطح مطمئن شوید تا در هنگام رنگ آمیزی دچار مشکل نشده و کیفیت و زیبایی رنگ نهایی کاهش نیابد.
  • غلطک های طرح دار داری دو غلطک هستند که یک غلطک معمولی بوده و به رنگ آغشته می شود و غلطک دوم حاوی طرح بوده و پس از آغشته کردن غلطک معمولی به رنگ ،غلطک دوم روی آن سوار می شود و مقدار مناسب از رنگ را روی غلطک طرح دار می مالد تا رنگ آمیزی یکدستی ایجاد شود.
  • برای رنگ آمیزی با غلطک طرح دار غلطک را از بالا به پایین و یا از چپ به راست بکشید البته اگر چپ دست هستید باید غلطک را از راست به چپ بکشید تا روی حرکت غلطک تسلط داشته باشید.
  • بهتر است غلطک را یکبار روی سطح کشیده و حرکت بازگشت را انجام ندهید چون ممکن است طرح دوم روی طرح اول نیفتاده و ظرافت و زیبایی کار را از بین ببرد.
  • برای رنگ آمیزی با غلطک طرح دار از رنگ های حلال آب مانند رنگ پلاستیک و یا اکریلیک استفاده کنید.
  • پس از اتمام کار فقط کافیست مدت کوتاهی به طرح ها اجازه خشک شدن دهید چون رنگ های حلال آب سریع خشک می شوند.

مقایسه غلطک ها با قلمو ها در رنگ آمیزی ساختمان

  • غلطک ها سرعت اجرایی بالایی دارند اما کار با قلمو ها باید با دقت بیشتر صورت پذیرد پس نیاز به زمان بسیار بیشتری دارد.
  • در هنگام استفاده از غلطک ها می توان با بستن دسته به غلطک بدون نیاز به نردبان و چهارپایه تمام سطوح را رنگ آمیزی کرد و سرعت و نیروی کمتری برای رنگ آمیزی لازم خواهد بود در صورتی که در رنگ آمیزی با قلمو ها باید نردبان یا چهارپایه را زود به زود جا به جا کرد تا بتوان تمام سطوح را رنگ آمیزی کرد و این کار زمان اجرای کار را افزایش خواهد داد .
  • استفاده از قلمو ها برای افراد مبتدی امکان پذیر نیست و کار با آن سخت است اما استفاده از غلطک راحت بوده و افراد کم تجربه نیز می توانند به راحتی با این وسیله کار کنند.
  • در رنگ آمیزی گوشه های کار نمی توان از غلطک ها استفاده کرد چون این وسیله انعطاف پذیر نیست پس کناره ها و گوشه های سطوح را با قلمو رنگ می کنند.

قیمت نقاسی ساختمان با غلطک طرح دار

در اجرای نقاشی ساختمان که روشی پرطرفدار است و هر روزه طرح های جدیدی از این ابزار وارد بازار می شود ،قیمت گذاری کار اجرایی به برخی عوامل بستگی دارد از جمله نوع طرح غلطک که هر قدر نیاز به دقت و ظرافت بیشتری داشته باشد هزینه اجرا را افزایش می دهد و دوم مقدار رنگ مورد نیاز است و سوم متراژ سطحی است که قصد رنگ آمیزی آن را دارید و در آخر اینکه اگر بخواهید از چند نوع غلطک  طرح دار استفاده کنید این مسئله موجب افزایش قیمت نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار خواهد شد.