رنگ میکرو سمنت چیست؟

رنگ میکرو سمنت به عنوان یک لایه تزئینی برای پوشش سطوح ساخته شده از مواد پلیمری یا کامپوزیت استفاده می شود. میکرو سمنت پوششی است که برای اکثر محیط ها مناسب است و در محیط هایی مانند فضاهای باز و حتی فضاهای داخلی استفاده می شود. اما نکات مهمی در مورد این روکش وجود دارد که باید در مورد آنها بیشتر بدانید. رنگ میکرو سمنت یک پوشش پلیمری از ترکیباتی مانند رزین، مواد افزودنی، سیمان و رنگدانه ها است. این رنگ ها برای پوشش سقف، کف و دیوار مناسب هستند و به لطف بافت یکنواخت و بدون درز که روی سطح ایجاد می کنند، تمیز کردن آن بسیار آسان است. میکرو سمنت برای دکوراسیون داخلی و خارجی اماکن مختلف مانند هتل ها، ویلاها، خانه ها، اماکن تجاری و حتی باشگاه ها و رستوران ها استفاده می شود. رنگ میکرو سمنت از ترکیبات مختلفی ساخته می شود که یکی از ویژگی های متمایز آن بدون درز بودن است. این رنگ از پلیمر مایع ترکیب شده با سیمان ساخته شده است. ترکیب این مواد چسبندگی عالی ایجاد می کند که برای پوشش کامل سطح بسیار مناسب است. البته برای ماندگاری بیشتر این پوشش حاوی فایبرگلاس نیز می باشد که باعث چسبندگی آن و جلوگیری از ترک خوردن پس از اجرا می شود. به علاوه، ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

میکروسگمنت

مراحل اجرای میکرو سمنت

برای پوشاندن سطح با رنگ میکرو سمنت مراحل ساده ای باید طی شود. اگر این روش توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود، سرعت اجرای سریع تری خواهد داشت، اما اگر برای اولین بار است که این مراحل را طی می کنید، بهتر است تمام نکات را رعایت کنید. حتی توصیه می شود از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه مشاوره بگیرید.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

مرحله اول؛ زیر ساخت

برای این مرحله ابتدا باید تمام آلودگی ها را از روی سطح مورد نظر حذف کنید و در نهایت سطح آن عاری از گرد و غبار باشد. پس از آن، شما باید یک پرایمر را روی سطح اعمال کنید. استفاده از لایه زیرین به سطح مورد نظر برای زیرسازی و هموارسازی اهمیت دارد. با این کار سطح صافی برای اجرای رنگ میکرو سمنت ایجاد می شود.

 

مرحله دوم؛ پرداخت سطح

در این مرحله لازم است مش فایبرگلاس و سپس لایه میانی رنگ میکرو سمنت اجرا شود. در این مرحله باید سطح را کاملا جلا داد، برای این کار باید سطح را به خوبی سمباده زد.

 

لینک های مفید:
اجرای میکرو سمنت

 

 

سطح سوم؛ آخرین لایه عایق

در این مرحله تقریبا نهایی لازم است که پرایمر میکرو سمنت را مجدداً روی سطح بمالید. پس از آن آخرین لایه سیمان رویی اجرا می شود. برای این لایه نهایی باید یک سنباده نهایی اعمال شود تا سطحی صیقلی و شفاف ایجاد شود. در نهایت باید یک پوشش محافظ برای افزایش مقاومت سطح اعمال شود.

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

 

 

نکات مهمی که در انتخاب رنگ میکرو سمنت باید در نظر گرفت

  • برای چوب طبیعی مناسب نیست
  • لایه آخر ضد آب است که بهتر انجام می شود وگرنه خود رنگ میکرو سمنت نمی تواند ضد آب و عایق رطوبت باشد.
  • بسته به بافت این پوشش ممکن است لغزش متفاوتی داشته باشد که در این صورت بهتر است نوع شکستگی را مشخص کنید.
  • سطحی که قرار است پوشش داده شود باید کاملا خشک و سالم باشد.
  • اگرچه این رنگ مقاوم به حساب می آید، اما برای سطوح پر تردد مناسب نیست.
  • مراحل نصب تا 3 روز طول می کشد و پس از آن سفر به آن تا یک هفته طول می کشد.
  • برای شستشوی سطح رنگ میکرو سمنت بهتر است از آب و صابون استفاده کنید.

رنگ و ابزار های مورد نیاز برای اجرای میکرو سمنت

 

پرداخت ریز سیمانی و طیف گسترده طرح های جذاب باعث شده است که طراحان داخلی و معماران همیشه از این پوشش در پروژه های محوطه سازی و دکوراسیون خود استفاده کنند. ترکیب فوم میکرو سمنت با دیوار تلویزیون ظاهری بسیار شیک و مجلل به اتاق نشیمن می دهد. همچنین می توانید از سقف های کشسان برای افزایش زیبایی محیط استفاده کنید. رنگ میکرو سمنت را می توان در روکش های براق، نیمه براق و مات اعمال کرد. ابزار مورد نیاز برای ساخت این پوشش، ماله مخصوص می باشد.