رنگ نسوز همان طور که از نامش پیداست از دسته رنگ های مقاوم در برابر حرارت است که می تواند در حرارت بالا مقاومت خوبی از خود نشان داده و دچار خرابی و تغییر رنگ نشود و به خوبی از سطح محافظت کند این رنگ های مقاوم در برابر حرارت در صنایع مختلف و در نقاشی ساختمان و تمامی لوازم ساختمان که ممکن است به طور فصلی یا مداوم در معرض حرارت باشند قابلیت اجرا دارد.

رنگ نسوز

رنگ نسوز چیست؟

رنگ نسوز یا همان رنگ سیلیکونی، مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته و می تواند در مکان ها و شرایط آب و هوایی مختلف برای حفاظت از اجسامی که در معرض حرارت بالا قرار دارند مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ سیلیکونی نسوز از جمله رنگ های بر پایه رزین سیلیکونی تولید شده است و ترکیبات آن فرمولاسیونی مقاوم در برابر حرارت دارند .این رنگ با پیگمنت آلومینیوم موجود در خود قادر است در برابر نور شدید خورشید و هر نوع حرارت غیر مستقیم کیفیت خود را حفظ کرده و از جسم در برابر تخریب و خوردگی محافظت کند.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

در ترکیبات رنگ نسوز ،رزین سیلیکون و پیگمنت پودر آلومینیوم هر دو در بالا بردن مقاومت این رنگ در برابر حرارت تأثیر گذار بوده و آن را محصولی خاص و بی نظیر کرده اند.

رنگ سیلیکونی نسوز در دمای 300 تا 650 درجه سانتی گراد مقاومت دارد و به عنوان یک لایه مجزا و یا آستر در یک لایه در سطوح اجرا می شوند و اگر در چند لایه اجرا شوند ممکن است به علت ضخامت بیشتر بعد از مدتی پوسته پوسته و خراب شوند پس باید در یک لایه اجرا شوند.

از کاربرد های رنگ نسوز سیلیکونی می توان به اجرا در سازه هایی که در مجاورت حرارت بالا قرار دارند ،نیروگاه های برق ، دیوار داخلی شومینه ، بویلرها ، داخل کوره ها ، دودکش ها ، لوله بخاری و لوله آبگرمکن ، کارخانه های شیمیایی و …

رنگ های نسوز از باکیفیت ترین و پرکاربرد ترین رنگ ها هستند که به علت دوام بالایی که در برابر حرارت دارند در نقاشی ساختمان و انواع صنایع قابلیت استفاده دارند.

رنگ های نسوز در کنار مقاوم بودن در برابر حرارت از قدرت عایق بندی ، سایش و خوردگی بسیار خوبی نیز برخوردارند و از این رو می توان از این رنگ در اجرا روی سطوح فلزی برای جلوگیری از خوردگی و عایق بندی و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی بهره برد.

رنگ نسوز

انواع رنگ نسوز

رنگ های چند پلیمری بر پایه سیلیکون یا اپوکسی

رنگ های چند پلیمری در دسته رنگ های تک جزئی و دو جزئی قرار دارند و در سطوحی با حرارت بالا و متوسط مورد استفاده قرار می گیرند.از رنگ های چند پلیمری بر پایه سیلیکون یا اپوکسی برای محافظت از قطعات دستگاه ها و بهبود عملکرد این دستگاه ها استفاده می شود.و استفاده از این رنگ در روی زیر لایه داغ قابل اجرا است تا مقاومت بالایی در برابر حرارت در آنها ایجاد شود.

پوشش پودری با دمای بالا

این رنگ ها بر پایه اپوکسی و سیلیکون بوده و در برابر حرارت بالا در حدود 4000 تا 10000 درجه فارنهایت مقاومت دارند و فاقد VOC می باشند و همچنین تنوع رنگی بالایی نیز دارند.

رنگ اسپری مقاوم در برابر حرارت

یکی دیگر از رنگ های نسوز رنگ های اسپری هستند که در دمای بیش از 400 درجه فارنهایت مقاوت کرده و از سطوح زیرین خود در برابر حرارت و خوردگی محافظت کرده و سرعت اجرایی خوبی نیز دارند.

 

لینک های مفید:
لیست قیمت نقاشی ساختمان

 

اسپری رنگ نسوز

رنگ سرامیکی مقاوم در برابر حرارت بالا

رنگ سرامیکی مقاوم در برابر حرارت از نوع سرامیکی بوده و در برابر مواد شیمیایی و خوردگی نیز مقاومت بالایی دارد و استحکام سطح را افزایش می دهد و در برابر فشار بالایی مقاومت کرده و عایقی مقاوم برای فلزات محسوب می شود.

 

 

مزایای رنگ نسوز

  • حفاظت از سطوح در برابر حرارت بالای 400 فارنهایت
  • عایق مناسب سطح در برابر خوردگی و تخریب
  • بدون تغییر رنگ در طول زمان طولانی
  • با چسبندگی بسیار بالا قابل اجرا در هر نوع سطوحی
  • سرعت بالا در خشک شدن

معایب رنگ نسوز

  • رنگ نسوز از قیمت بالاتری نسبت به دیگر رنگ ها دارد.
  • بعد از خشک شدن ضخامت کمی دارند.