یکی از رنگ‌های پرکاربرد در اجرای نقاشی ساختمان به خصوص برای رنگ‌آمیزی سقف، رنگ پلاستیک است. رنگ پلاستیک بر روی سطوح مختلفی قابل اجرا است و مزایایی مانند سرعت خشک شدن بالا و نداشتن بو را در پی دارد. به همین دلیل در این مطلب به بررسی روش زدن رنگ پلاستیک روی گچ می‌پردازیم تا ببینیم چگونه می‌توان بر روی سطح گچی رنگ پلاستیک کار کرد. به علاوه مدت زمان خشک شدن گچ برای اجرای رنگ و هم‌چنین مدت زمان خشک شدن رنگ پلاستیک را با هم مرور می‌کنیم تا در صورت تمایل شما به اجرای رنگ پلاستیک، با فرایند و مدت زمان آن آشنا باشید.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ نما

rang-bi-bo

رنگ پلاستیک روی گچ

زدن رنگ پلاستیک روی گچ نیاز به روش کار پیچیده‌ای ندارد. تنها کافی است سطح گچی مورد نظر به صورت کاملا صاف و بدون هیچ‌گونه فرورفتگی و برآمدگی یا شکاف و درز باشد. هم‌چنین لازم است سطح کاملا از ملات، دوغاب سیمان، گرد و غبار و غیره تمیز شود. هرگونه ناهمواری باید توسط بتونه صاف شود. هم‌چنین نیز به اعمال آستر روی سطح است که می‌توانید از روغن زیر کار یا الیف و سپس اجرای پرایمین استفاده کنید و در نهایت نیز نوبت به اجرای رنگ پلاستیک می‌رسد.

مدت زمان خشک شدن رنگ پلاستیک چقدر است؟

انواع رنگ پلاستیک حدودا بین ۲ تا ۴ ساعت خشک می‌شوند. اما برای خشک شدن کامل معمولا به یک روز زمان نیاز است. البته این مدت زمان به شرایط آب و هوایی شامل دمای هوا و میزان رطوبت و هم‌چنین وجود یا عدم وجود جریان هوا در محیط بستگی دارد.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ پلاستیک

 

مدت زمان خشک شدن گچ برای اجرای رنگ پلاستیک چقدر است؟

به طور کلی نمی‌توان به صورت دقیق مدت زمان خشک شدن گچ را مشخص کرد، ولی به منظور برنامه‌ریزی برای اجرای رنگ پلاستیک لازم است به شرایط فضای اجرای رنگ توجه کنید. از جمله مواردی که در مدت زمان خشک شدن گچ موثر هستند، می‌توان به دمای هوا و فصلی که در آن گچ کاری انجام می‌شود، محیط انجام گچ کاری از نظر تهویه و تعداد پنجره، اینکه در کدام طبقه ساختمان قرار دارد، اشاره کرد.

توصیه می‌شود حداقل یک هفته و در صورت امکان تا چهار هفته برای خشک شدن کامل گچ صبر کرده و سپس رنگ مورد نظر را اجرا کنید. البته همان‌گونه که گفتیم شرایط محیط تاثیر زیادی دارد و باید در نظر گرفته شود.

به علاوه با توجه به این‌که زیاده روی در استفاده از ابزاری مانند دستگاه رطوبت‌گیر به منظور تسریع خشک شدن گچ، ممکن است سطح آن را دچار ترک کند، بهتر است برای خشک شدن گچ به صورت طبیعی صبر کنید تا نتیجه‌ی نهایی رنگ پلاستیک روی گچ، اجرایی یک‌دست و صاف باشد.