یکی از عواملی که تاثیر زیادی در تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان دارد، رنگ آمیزی ساختمان است. در فرایند رنگ‌آمیزی یا نقاشی ساختمان می‌توانید از انواع رنگ‌های مختلف ساختمانی شامل پلاستیک، روغنی و اکریلیک استفاده کنید. البته به دلیل این‌که هر کدام از انواع رنگ موجود در بازار دارای ترکیبات و فرمولاسیون متفاوتی هستند، ویژگی‌های متفاوتی هم دارند که یکی از این ویژگی‌ها  مدت زمان خشک شدن هر کدام است. بسیاری از شما برای رنگ کردن ساختمن خود با این پرسش مواجه می‌شوید که رنگ پلاستیک چقدر طول میکشه خشک بشه. در این مطلب به بررسی مدت زمان خشک شدن این نوع رنگ و عوامل موثر بر آن می‌پردازیم.

مدت زمان خشک شدن رنگ‌ پلاستیک به چه مواردی بستگی دارد؟

اگر به دنبال پاسخ به این پرسش هستید که رنگ پلاستیک چقدر طول میکشه خشک بشه. در ابتدا لازم است به بررسی عوامل موثر در خشک شدن انواع رنگ‌ها مخصوصا پلاستیک بپردازیم. به طور کلی رنگ‌های ساختمانی شامل رنگدانه، رزین، حلال، پرکننده و مواد افزودنی هستند که هر کدام از این مواد به عنوان ترکیبات تشکیل دهنده به نوبه‌ی خود در خشک شدن رنگ موثرند.

رنگ نیم پلاستیک ارژنگ

رنگ پلاستیک چقدر طول میکشه خشک بشه ؟

به طور کلی و بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی که اجرای رنگ در آن صورت می‌گیرد، رنگ پلاستیک در حدود ۲ تا ۴ ساعت خشک می‌شود ولی برای خشک شدن نهایی به 12 ساعت زمان نیاز است.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ پلاستیک

 

چه عواملی باعث زود خشک شدن رنگ پلاستیک می‌شوند؟

یکی از مواردی که باید در پاسخ به سوال رنگ پلاستیک چقدر طول میکشه خشک بشه باید مورد بررسی قرار گیرد، شرایط محیط و عواملی هست که می‌تواند بر روی مدت زمان خشک شدن رنگ پلاستیک موثر باشد. مواردی که در ادامه توضیح می‌دهیم روی مدت زمان خشک شدن رنگ تاثیر زیادی دارند و اجرای آن‌ها می‌تواند به این فرایند سرعت ببخشد.

  • رطوبت موجود در هوا

یکی از موانع خشک شدن سریع رنگ، وجود رطوبت در هوا است. به همین دلیل بهتر است برای خشک شدن سریع رنگ‌ها از جمله رنگ پلاستیک، انجام رنگ‌آمیزی را به شرایط آب و هوایی خشک مانند تابستان موکول کنید.

  • جریان هوا در فضای بسته

یکی از ساده‌ترین روش‌ها به منظور کاهش مدت زمان خشک شدن رنگ ساختمانی باز گذاشتن درها و پنجره‌ها در فضاهای بسته به منظور ایجاد جریان هوا و تهویه لازم است.

  • اجرای مرحله به مرحله‌ی رنگ‌آمیزی

اگر نقاشی سطوح و مخصوصا دیوارها را به صورت مرحله‌ای و گام به گام انجام دهید، می‌توانید به هر قسمت مجزا فرصت خشک شدن بدهید و به انجام کار سرعت ببخشید.

 

لینک های مفید:
اجرای میکرو سمنت

 

  • استفاده از پنکه یا هیتر

اگر در فصل گرم در حال اجرای رنگ‌آمیزی هستید، توصیه می‌کنیم برای تسریع مدت زمان خشک شدن رنگ از پنکه استفاده کنید. همین کار در فصل سرما توسط وسایلی مانند هیتر، بخاری یا شوفاژ قابل اجرا است.

همان‌گونه که گفتیم، انواع رنگ‌های ساختمانی با توجه به ترکیباتشان ویژگی‌های متفاوتی دارند. یکی از مهم‌ترین مواردی که لازم است در زمان رنگ‌آمیزی ساختمان در نظر بگیریم، مدت زمان خشک شدن رنگ با توجه به نوع آن است. در این مطلب به پاسخ پرسش رنگ پلاستیک چقدر طول میکشه خشک بشه پرداختیم و راهکارهای کاهش مدت زمان معمول برای خشک شدن این نوع رنگ را به شما معرفی کردیم.