به منظور خرید رنگ پلاستیک برای رنگ‌آمیزی ساختمان، لازم است به مواردی مانند تناسب رنگ انتخابی با دکوراسیون فضای مورد نظر، رطوبت و دمای هوا، سازگاری یا ناسازگاری رنگ انتخابی با محیط زیست، کیفیت، قیمت و برند شرکت تولید کننده آن توجه کنید. اگر دنبال برندهای برتر هستید، در این مطلب ضمن بررسی ویژگی‌های برندهای برتر، به دنبال پاسخ به این سوال هستیم که رنگ پلاستیک چه مارکی خوبه.

مارک‌های برتر رنگ پلاستیک چه ویژگی‌هایی دارند؟

مهم‌ترین ویژگی یک برند برتر کیفیتی است که به ما ارائه می‌دهد و مهم‌ترین علامت کیفیت بالای رنگ پلاستیک استاندارد بودن و داشتن نشان استاندارد است. به علاوه اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید که رنگ پلاستیک چه مارکی خوبه، لازم است به این نکته اشاره کنیم که برندهای برتر رنگ‌هایی فاقد نشانه‌های خوردگی و جداشدگی تولید می‌کنند. رنگ‌های تولید شده توسط برندهای برتر پس از اجرا، پوشش و چسبندگی خوبی بر روی سطح مورد نظر خواهند داشت و در برابر رطوبت، گذشت زمان و تغییرات دمایی مقاوم خواهند بود.

 

لینک های مفید:
رنگ سحر

 

به علاوه برندهای برتر معمولا رنگ‌های درجه یک به بازار ارائه می‌دهند که پس از باز کردن درب، با رنگی شفاف، فاقد پوسته سطحی یا مواد خارجی و کپک مواجه خواهید شد. برچسب‌ها و اطلاعات روی ظرف این محصولات شامل علامت استاندارد، نام، لوگو و آدرس تولید کننده، تاریخ تولید و انقضا، وزن، روش استفاده و غیره کاملا خوانا و بدون مخدوش شدن هستند.

به علاوه لازم است به این نکته توجه کنید که درصورت وجود لایه جدا از رنگ در بالای ظرف، نباید این لایه از 5 درصد کل عمق رنگ موجود در ظرف بیشتر باشد.

رنگ پلاستیک چه مارکی خوبه؟

برندهای بسیار متنوعی در ایران تولید و عرضه‌کننده‌ی رنگ پلاستیک هستند که برخی از این مارک‌ها محصولات بسیار با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین‌المللی عرضه می‌کنند. اگر به دنبال پاسخ به این پرسش هستید که رنگ پلاستیک چه مارکی خوبه، باید به برندهای زیر اشاره کنیم

  • رنگ سحر
  • رنگ ریبال شیمی
  • رنگ نیپون
  • رنگ پارس بهار
  • رنگ کاپارول

شرکت رنگ سحر یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان رنگ پلاستیک است که از سال ۱۳۶۵ به تولید انواع رنگ‌های صنعتی و ساختمانی می‌پردازد. رنگ پلاستیک سحر در دو نوع نیم پلاستیک و تمام پلاستیک و در دو درجه‌بندی یک و دو تولید شده و دارای دوام و کیفیت بالا، پوشش‌ و چسبندگی مناسب بر روی سطح مورد نظر، فاقد مشکلاتی مانند موج و غیره و دارای سهولت اجرا می‌باشد.

 شرکت رنگ سازی ریبال شیمی اشاره کرد که از سال ۱۳۸۹ در حال فعالیت و عرضه محصولات مرتبط با رنگ‌های ساختمانی با کیفیت بالا می‎باشد.

شرکت رنگ نیپون نیز یکی از تولیدکنندگان چند ملیتی رنگ است که از سال 1359 در زمینه تولید انواع رنگ‌های صنعتی و ساختمانی فعالیت می‌کند. رنگ پلاستیک تولیدی این شرکت در دو گروه نیم ‌پلاستیک و تمام ‌پلاستیک و در دو کیفیت درجه ۱ و ۲ به بازار عرضه می‌شوند و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به تنوع رنگ بالا، پوشش‌ و چسبندگی مناسب و قابل اجرا در شرایط آب و هوایی متنوع اشاره کرد.

 

لینک های مفید:
رنگ کاپارول

 

شرکت رنگ پارس بهار نیز یکی از با سابقه‌ترین تولیدکنندگان داخلی است که از سال 1365 شروع به فعالیت کرده و رنگ پلاستیک را در دو نوع نیم ‌پلاستیک و تمام ‌پلاستیک در دو کیفیت درجه ۱ و ۲ تولید می‌کند. رنگ تولیدی توسط این شرکت دارای ویژگی‌هایی مانند پوشش و چسبندگی بالا، قابل استفاده به عنوان سطح زیرکار یا آستر قبل از اجرای بتونه‌کاری می‌باشد و به دلیل کیفیت بالا به حذف معایبی مانند برآمدگی و فرورفتگی بر روی سطح مورد منجر می‌گردد.

رنگ کاپارول نیز ساخت کشور آلمان است و به دلیل سابقه و تجربه 125 ساله در امر تولید و عرضه رنگ‌های ساختمانی، رنگ‌های پلاستیک دارای کیفیت بالایی ارائه می‌دهد.

در این مطلب ضمن پاسخ به پرسش رنگ پلاستیک چه مارکی خوبه، ویژگی‌های رنگ‌های پلاستیک تولیدشده توسط برندهای معتبر را با هم بررسی کردیم. بنابراین بهتر است در زمان انتخاب و خرید این نوع رنگ، با در نظر گرفتن ویژگی‌های رنگ مورد نظر، از کیفیت آن مطمئن شوید.