یکی از رنگ های اصلی و پرکاربرد در نقاشی ساختمان رنگ گل ماشی است این رنگ رنگی مابین زرد و نارنجی و نسبتاً شبیه به اخرایی بوده و اکثر نقاشان ساختمان از آن استفاده می کنند.

مادر رنگ گل ماشی را برای تهیه رنگ های متنوعی همچون رنگ خردلی ، نخودی ، گل بهی ، کرم ، استخوانی ، آجری ، زیتونی ، بژ ، کالباسی ، نسکافه ای ، شکلاتی ، حنایی و رنگ چوب و برخی دیگر از رنگ ها مورد استفاده قرار داد به همین دلیل نمی تواند کاربرد این رنگ را در تهیه رنگ های ساختمانی نادیده گرفت.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ هادی

 

معرفی مادر رنگ گل ماشی

مادر رنگ گل ماش

مادر رنگ ها در انواع رنگ های روغنی ، پلاستیک ،اکریلیک و … تهیه و به بازار عرضه می شوند و چون وجود این رنگ برای تهیه رنگ ها ضروری است پس نمی توان اهمیت آنها را نادیده گرفت و جزء جدایی ناپذیر در لوازم هر استادکار نقاش ساختمان هستند.

دلیل استفاده از لاجورد در رنگ پلاستیک

در هنگام تهیه رنگ با کمک رنگ گل ماش باید دقت کنید که مادر رنگ های گل ماش بعد از ترکیب با رنگ، بعد از خشک شدن رنگ روی سطح ، رنگ یکی دو درجه روشن تر می شود .اما در رابطه با گل ماش روغنی و اکریلیک مسئله برعکس بوده و رنگ تهیه شده با گل ماش بعد از خشک شدن یکی دو درجه تیره تر می شود.پس در ترکیب رنگ این مطلب را حتماً مورد توجه قرار دهید.

مادر رنگ گل ماشی

جمع بندی نهایی

در رابطه با رنگ گل ماشی باید بگوییم استفاده از آن شاید به ظاهر ساده باشد اما در واقع تهیه طیف رنگ ها کاری بسیار ظریف بوده و فقط استادکاران خبره با تجربه ی چندین ساله می توانند ترکیب رنگی دقیق و مد نظر مشتری را داشته باشند چون در تهیه بیشتر رنگ ها در کنار استفاده از مقدار مشخصی از رنگ گل ماش از برخی دیگر از مادر رنگ ها نیز استفاده می شود پس فردی که رنگ می سازد باید مهارت لازم را داشته باشد.

مادر رنگ گل ماشی