در این مقاله قصد داریم نکاتی راجب اجرا و روش استفاده از رنگ های استخری را عنوان کنیم تا بتوانید از رنگ استخری در محل های مناسب و با روش درست استفاده کنید.

درباره رنگ استخری

امروزه استخر ها کارکرد های فراوانی در بخش خانگی ،ورزشی و صنعتی دارند و نگه داری درست از استخرها و رفع آسیب های احتمالی استخرها بسیار حائز اهمیت است .از این رو ما در این مقاله شما را با چگونگی استفاده از رنگ های استخری آشنا می کنیم.

در تولید رنگ های ساختمانی و صنعتی شاید بتوان با قاطعیت گفت که تولید رنگ های استخری از منحصر به فرد ترین تولیدات انواع رنگ ها است که با خواص و ویژگی های فوق العاده برای زیباسازی و عایق بندی استخر ها و دیگر سطوح بسیار کارکرد دارد.

از مهم ترین ویژگی های رنگ های استخری ضد آب بودن این رنگ هاست. از رایج ترین رنگ های مورد استفاده در رنگ آمیزی استخرها رنگ سفید و آبی است و از نظر بهداشتی در سطح خوبی قرار داشته و موجب آلودگی آب استخر نمی شوند.

رنگ استخری

رنگ استخری چیست؟

استخر ها بسیار تحت تأثیر فشار آب و رطوبت شدید قرار دارند پس در رنگ آمیزی آنها نیاز به استفاده از رنگ های مخصوصی است تا بتواند در برابر تمامی این شرایط مقاومت داشته و از آسیب استخرها جلوگیری کند.رنگ های استخری همچنین ضد جلبک بوده و موجب آلودگی آب نمی شود و برای رنگ آمیزی کف و دیوار های استخرها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

لینک های مفید:
خرید رنگ استخری

 

تنوع و طیف رنگی در رنگ های استخری بسیار گسترده است اما بسیاری از افراد استفاده از رنگ آبی را ترجیح می دهند.باید بدانید که می توانید بسته به سلایق ،دکوراتیو و روحیات از دیگر رنگ های استخری نیز استفاده کرده و محیطی متفاوت و جذاب ایجاد کنید.

کارکرد های انواع رنگ های استخری

  • عایق بندی کف و دیواره های استخرها
  • مورد استفاده در استخرهای خانگی و عمومی ، حوضچه ها ،جکوزی ، آب نما ، استخرهای ورزشی ، استخرهای پرورش آبزیان و …
  • پوشش مناسب برای مخازن آب بدون ایجاد آلودگی در آب
  • پوشش مناسب برای مخازن کشاورزی بدون آلودگی در آب

نکات مورد توجه در رنگ های استخری

  • پس از استفاده از رنگ های استخری به علت عایق بندی مناسب در استخرها دیگر نیاز به استفاده از روش های سنتی نخواهد بود.
  • رنگ های استخری بهترین گزینه برای رنگ آمیزی حوض های سیمانی و بتنی است.
  • رنگ های استخری قابلیت ترمیم و ترک گیری در استخر ها را دارا هستند.

رنگ استخری

انواع رنگ های استخری

رنگ های استخری در دو نوع رنگ استخری بر پایه آب و رنگ استخری بر پایه حلال تولید و عرضه شده اند که انواع رنگ های استخری پایه آب قابل استفاده در هر نوع مخزن آب شرب هستند و موجب آلودگی آب نمی شوند اما نمی توان از رنگ های پایه حلال به علت وجود رزین ،برای این نوع مخازن استفاده کرد.

 

لینک های مفید:
خرید رنگ

خصوصیات انواع رنگ های استخری

رنگ استخری پایه آب

رنگ های استخری پایه آب با آب رقیق شده و مواد شیمیایی در ساخت آنها استفاده نمی شود از این رو این رنگ ها در عین عایق بندی بسیار بالا هیچ نوع آلودگی را وارد مخازن آب شرب ،استخرهای پرورش ماهی و میگو ،مخازن آب کشاورزی و مخازن سیستم های هیدرولیکی و حتی پایه های پل های داخل آب ،استفاده می شود.

رنگ استخری پایه حلال

رنگ های استخری پایه حلال بر پایه رزین های حال تولید شده اند و در مقایسه با رنگ های استخری پایه آب مقاومت و چسبندگی بیشتری دارند و به راحتی در لایه های سطح زیرین خود نفوذ کرده و قادر هستند ترک های سطحی را کاملاٌ ترمیم کرده و عایق بندی صددرصدی با دوام بالا و ضد جلبک ایجاد کنند .این نوع از رنگ های استخری در برابر فشار بالای آب نیز مقاومت بسیار خوبی داشته و بر روی سطوح سیمانی و فلزی به راحتی قابل اجرا هستند.

مشخصات رنگ های استخری پایه حلال

  • قدرت پوشش دهی و چسبندگی بسیار قوی
  • مقاومت بالا در برابر نور خورشید
  • مقاوم در برابر محیط های قلیایی
  • مقاوم در برابر کشش و سایش
  • با زمان خشک شدن مناسب
  • پوشش دهی 2 تا 4 متر مربع برای هر بسته

فرق رنگ پلاستیک با روغنی