کابینت پلی اورتان چیست؟

به کابینتی که ام دی اف خام و ابزار خورده را با رنگ پلی اورتان می پوشانند ،کابینت پلی اورتان میگویند.این رنگ از ویژگی های خاصی برخوردار است که باعث میشود کابینت پلی اورتان نیز به این ترتیب خاص و جذاب به نظر برسد. از ویژگی های این رنگ روی ام دی اف خام،میتوان به مقاومت رنگ نسبت به خط و خش اشاره کرد.همچنین این نوع کابینت به رطوبت و حرارت نیز مقاومت بالایی نشان میدهد. به همین جهت می توان در محیط های مرطوب از این نوع کابینت استفاده کرد.

یکی از نکاتی که باعث جذابیت بیش از حد این نوع کابینت میشود،رنگ های متنوع و جذابی است که می توان در این کابینت استفاده کرد. معمولاً از رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری، مشکی و کرم در کابینت پلی اورتان استفاده می شود. این رنگ ها به دلیل زیبایی و سادگی، محبوبیت زیادی دارند.اما شما میتوانید از رنگ هایی به جز رنگ های خنثی استفاده کنید و تم مخصوص آشپزخانه خود را بسازید. باید بدانید می توان از دو مدل رنگ براق و مات استفاده کنید.

قیمت کابینت پلی اورتان

در قیمت گذاری برای کابینت مواردی وجود دارد که باعث تفاوت قیمت کابینت ها با یکدیگر می شود. این متغیرها شامل تفاوت کابینت ها در جنس درب ها و نوع طراحی می شود.

در کابینت پلی اورتان سه فاکتور مهم در قیمت گذاری نقش دارد؛این سه فاکتور مهم شامل انتخاب طرح کابینت،انتخاب مجری و کیفیت رنگ انتخابی است.

برای مثال واضح است که کابینتی پرکار مانند کلاسیک قیمت بالاتری نسبت به کابینت های نئوکلاسیک دارد.همچنین می دانیم کابینتی که از ظرافت بیشتری برخوردار است و از رنگ با کیفیت بالاتری برای رنگ آمیزی آن استفاده شده نسبت به کابینتی با کیفیت معمولی و ظرافت پایین ، گران تر است.

سایر فاکتورهای قیمت گذاری در کابینت ها ثابت است و ما میتوانیم از طریق این موارد قیمت کابینت های خود را مشخص کنیم. در ادامه به روش های محاسبه قیمت ها میپردازیم.

روش دستی محاسبه قیمت کابینت:

قیمت هر کابینت زمینی 60% هر متر کابینت استاندارد محاسبه می شود.

قیمت هر کابینت هوایی 40% هر متر کابینت استاندارد محاسبه می شود.

قیمت هر کابینت ایستاده 180% هر متر کابینت استاندارد محاسبه می شود.

قیمت هر کابینت ویترینی 80% هر متر کابینت استاندارد محاسبه می شود.

قیمت جزیره یا اپن 90% هر متر کابینت استاندارد محاسبه می شود.

به ازای اضافه کردن ده سانت به ارتفاع هوایی 10% به قیمت هوایی افزوده می شود.

برای کابینت های دوپله 20% به مبلغ هوایی یا 1.5 برابر به متراژ کابینت هوایی اضافه می شود.

همچنین مواردی در کابینت پلی اورتان وجود دارد که قیمت آن ها از قیمت کابینت مجزا است مانند: تاج ها و سرستون های کلاسیک ابزار خورده ، رنگ مصرفی و همچنین صفحه و بین کابینتی .

محاسبه متراژ کابینت به روش اتحادیه:

برای محاسبه متراژ کابینت ابتدا ابعاد تمام دیوارها را به دست می آوریم و سپس اندازه درب ها،پنجره ها،ماشین لباسشویی و گاز مبله و.. را از آن تفریق میکنیم.

البته باید بدانید که سایت مشاهیر محاسبات متراژ خود را طبق اتحادیه انجام می دهد.شما می توانید با مراجعه به سایت مشاهیر از این ویژگی بهره مند شوید.

 

به کمک سایت های محاسبه گر:

امروزه سایت هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند به سادگی و به صورت رایگان قیمت کابینت های خود را محاسبه کنید. یکی از بهترین و ساده ترین سایت ها برای استفاده ازاین قابلیت ، سایت مشاهیر است که به کمک آن می توانید محاسبه آنلاین قیمت کابینت خود را انجام دهید.

قیمت کابینت

 

اگر برای ساخت کابینت در اصفهان یا تهران نیاز به مشورت و راهنمایی دارید می توانید در سایت دکوراسیون داخلی مشاهیر درخواست مشاوره ثبت کنید و از مشاوره رایگان و تخصصی این گروه بهره مند شوید.