با توجه به پیشرفت روزانه صنعت طراحی ساختمان و همچنین کمبود وقت و بودجه، مردم به دنبال مصالحی با قیمت مناسب برای بازسازی و ساخت املاک خود هستند. علاوه بر هزینه، کیفیت و دوام بسیار مهم است. میکرو سمنت تحول بزرگی در صنعت ساختمان ایجاد کرده است و همچنین می توان گفت که به عنوان یکی از زیباترین پوشش ها شناخته می شود. علاوه بر زیبایی این متریال، ضخامت کم، یکنواختی و بدون درز بودن آن از جمله نکات مثبت این نوع پوشش می باشد. میکرو سمنت در واقع یک لایه پوشش تزئینی متشکل از ترکیب خاصی از سیمان، رزین های پایه آب است که یک پلیمر مایع در نظر گرفته می شود. . افزودنی ها و رنگدانه های معدنی نیز در فرمولاسیون میکروسیمان موجود است. این متریال جذاب چسبندگی و نفوذ ناپذیری بالایی دارد و می توان آن را بر روی تمامی سطوح از کف ساختمان گرفته تا دیوار و سقف استفاده کرد.

 

لینک های مفید:
اجرای میکرو سمنت

 

مزایا میکرو سمنت

  • سطح بدون درز و صاف
  • روی زمین، دیوار و سقف برای سطوح داخلی و خارجی اعمال می شود
  • طیف گسترده ای از رنگ ها و بافت ها را دارد
  • چسبندگی و چسبندگی بسیار خوب
  • قابل اجرا بر روی تمامی سطوح مانند: سیمان، کاشی، انواع سنگ، گچ و ….
  • مقاوم در برابر شوک حرارتی، خط و خش و مواد شیمیایی رایج
  • امکان ایجاد سطحی بدون لغزش به درخواست کاربر نهایی
  • حداکثر ضخامت 2-3 میلی متر است که باری بر روی سازه و ساختمان ایجاد نمی کند
  • پیاده سازی و استفاده از آن آسان است و به ابزار پیچیده ای نیاز ندارد.
  • ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست
  • نگهداری و شستشوی بسیار آسان (با آب و صابون)
  • سطح بدون درز برای جلوگیری از تجمع باکتری ها و میکروب ها

میکروسگمنت

معایب میکرو سمنت

معایب میکرو سمنت زمانی که تصمیم به استفاده از میکرو سمنت دارید باید نکات فنی مهمی را در نظر بگیرید زیرا عدم توجه به این نکات تجربه بدی را به همراه خواهد داشت و هرگز از میکرو سمنت استفاده نخواهید کرد.

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

 

نکات مهم در مورد مضرات میکرو سمنت:

ابتدا مطمئن شوید محصولی که می خرید یا استفاده می کنید میکرو سمنت باشد. هر ملات حاوی سیمان یا پلیمر که در یک لایه نازک اعمال شود، میکرو سمنت  نیست. بلکه فقط یک ملات سیمانی است که کاربرد بسیار محدودی دارد. بنابراین از شرکت ها یا اپراتورهای معتبر استفاده کنید. هر کاری با پتینه کاری، کلیشه های برجسته، نقوش گل و چوب و نقوش مشابه در بافت لزوما ریزسیمان نیست. یک پایه مناسب برای میکرو سمنت تهیه کنید، به عنوان مثال اگر قرار است میکرو سمنت را روی گچ سیمان بمالید، از ترکیب ترمیم سیمان پلیمری استفاده کنید تا پایه یکنواخت و بدون انقباض شود.

از تورهای فایبر گلاس با فنر مناسب استفاده شود نه از توری دیگر. در صورت قرار گرفتن در معرض آب، محیط و یا ریختن برخی مواد، لاک های پایه آب و حلال باید به طور همزمان و روی هم استفاده شوند. اگر سطح کار شما دارای 2 محصول مختلف است مثلا یک قسمت سیمانی و قسمت دیگر فلزی باید علاوه بر زبری فلز، محل اتصال را با بتونه اپوکسی پر کرد و سپس با توری فایبرگلاس با اپوکسی نوع اپوکسی نصب و روکش کرد. ته نشین شدن و ترک در دیوار یا کف باعث عبور ترک به سطح میکرو سمنت  می شود، از ضخامت میکروسیمان 3 میلی متری انتظار معجزه نداشته باشید، این پوشش به سطح زیرین آن بستگی دارد، بنابراین در صورت وجود ترک یا درز، آن را انجام ندهید و ابتدا باید با ملات پرکننده مانند بتونه اپوکسی تعمیر شود. برای ساخت این ترکیب می توانید از پرایمر Epocem D180 و مقداری سیلیس میکرونیزه یا کربنات کلسیم استفاده کنید.پرکردن درزهای ساختمانی، درزهای عایق و درزهای انبساط با بتونه و توری باعث بروز مجدد ترک ها می شود. پس به فکر گرفتگی اتصال نباشید، فقط می توانید ضخامت اتصال را نازکتر کنید و پس از پرکردن با مواد سخت از پلی اورتان با انعطاف پذیری بالا استفاده کنید.