رنگ های فوری چیست؟

رنگ های فوری رنگ هایی هستند که معمولا ویژگی های خاصی دارند و بیشتر در صنعت استفاده میشوند. معمولا رنگ های فوری مقاومت بیشتری نسبت به رنگ های ساختمانی دارند. و از قیمت بیشتری هم برخوردار هستند. در این مقاله قصد داریم تا چند نوع از رنگ های فوری و صنعتی پر مصرف بازار را به شما معرفی کنیم.

انواع رنگ های فوری

  • رنگ اپوکسی
  • رنگ پلی یورتان
  • رنگ نیم پلی استر
  • رنگ سوله ای
  • رنگ نسوز

رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی رنگی بسیار مقاوم است که معمولا بر روی سطوح سیمانی مخصولا برای کف سوله های سیمانی و یا برای سطوح فلزی که در برابر نور خورشید و رطوبت و باران قرار دارند استفاده میشود. برای حلال اپوکسی میتوان از حلال های مخصوص و بنزین و تینر فوری ۱۰ و ۲۰ هزار استفاده کرد که از بین این حلال ها بنزین کیفیت را کم میکند و به همین دلیل پیشنهاد نمیشود.

 

لینک های مفید:
خرید رنگ اپوکسی

اپوکسی

 

 

رنگ پلی یورتان

رنگ پلی یورتان یکی از قوی ترین رنگ ها برای افزایش مقاومت سطوح چوبی در برابر آب و نورخورشید است که میتواند طول عمر رنگ را افزایش دهد از این رنگ معمولا برای سطوح چوبی که در معرض باران و نورخورشید (در محیط های خارجی) قرار دارند استفاده میشود. حلال مناسب این رنگ تینر فوری ۱۰ و ۲۰ هزار است.

 

لینک های مفید:
قیمت پلی یورتان

پلی یورتان پلی استر

رنگ نیم پلی استر

رنگ نیم پلی استر کارایی همانند پلی یورتان دارد با این تفاوت که رنگ ضعیف تری نسبت به پلی یورتان بوده و برای محیط که داخل منزل که چوب در معرض رطوبت و آب نیست مناسب است. قیمت این رنگ نسبت به پلی یورتان ارزان تر بوده و حلال آن هم تینر فوری ۱۰ و ۲۰ هزار است.

 

رنگ سوله ای

رنگ های سوله ای قیمت ارزان تری نسبت به رنگ های روغنی دارند و معمولا برای رنگ آمیزی نمای داخلی سوله استفاده میشوند که به راحتی میتوان این رنگ را بر روی سطوح فلزی و سیمانی استفاده کرد اما این رنگ مقاومت کمتری نسبت به اپوکسی دارد که برای محیط های که رطوبت دارد که حرارت دارد پیشنهاد نمیشود.

رنگ نسوز

این رنگ در صنعت بسیار کاربرد دارد از جمله ویژگی های آن میتوان به مقاومت بالای آن در برابر حرارت اشاره کرد که بسته به برند میتوانند تا ۴۰۰ درجه گرما را تحمل کنند.