نحوه ی ترمیم نم دیوار حین نقاشی ساختمان از مراحل بسیار مهم رنگ آمیزی است که اگر به درستی انجام نشود ممکن است رنگ در مدت کوتاهی خراب شود. برای اجرای یک نقاشی ساختمان بی نقص باید کلیه عیوب سطح به طور کامل رفع شود تا کار نهایی، رنگ آمیزی صاف و یکدست مطابق با رنگی که انتخاب کرده اید انجام شود. دیوار ها و سقف های نم دار از بزرگترین عیوب محسوب می شوند که رفع آنها در بیشتر موارد کاری سخت ولی اجباری است و باید نم سطح پس از ریشه یابی رفع شود.
اگر سطحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید مرطوب باشد در مدت زمان کوتاهی رنگ شوره بسته و پوسته پوسته شده و می ریزد پس ضروری است که از رفع کامل رطوبت سطح اطمینان حاصل کنید.مواردی پیش می آید که با اینکه نم سطح ریشه یابی و رفع شده ولی صدمات و تغییر رنگ سطح حتی پس از رنگ آمیزی نیز باز هم خودنمایی می کند .ما در این مقاله قصد داریم شما را با روشی مناسب برای ریشه یابی و رفع نم سطح آشنا کنیم .

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

چگونه دیوار نم دار را برای رنگ آمیزی آماده کنیم؟

وقتی سطحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید نم داشته باشد فرقی نمی کند سطح گچ یا رنگ روغنی یا پلاستیک باشد در هر صورت باید از رنگ آمیزی صرفه نظر کرده و در صورت لزوم نم سطح را ریشه یابی کرده و سپس مطمئن شوید که سطح کاملاٌ خشک شده باشد .اگر سطح تازه گچ شده منتظر بمانید تا خشک شود بخصوص اگر در فصل سرما هستید مدت زمان کافی برای خشک شدن به گچ بدهید ولی اگر علت نم مشخص نیست باید کاری تخصصی برای رهگیری نم سطح را شروع کنید.

برای یافتن علت نم سطح، ابتدا قسمت نمدار را کاملاٌ با کاردک تمیز کنید با مشخص شدن علت نم که می تواند نشت از لوله کشی آب یا فاضلاب باشد با مراجعه به لوله کش مشکل را حل کنید.پس از رفع علت نم ناک شدن دیوار فرصت کافی به سطح دهید تا کاملاٌ خشک شود که شاید تا چند روز یا یک هفته به طول بینجامد سپس کار ترمیم را آغاز کنید.

ممکن است علت نم نشت از درز کاشی های سرویس بهداشتی باشد که با دوغاب دادن می توان این مشکل را حل کرد و یا از کاشی کار کمک گرفت.

ترمیم دیوار نم دار

چگونه دیوار نمدار را ترمیم کنیم؟

پس از رفع علت نم و خشک شدن کامل دیوار می توانید سطح را ترمیم کنید برای این منظور باید کلیه ی رنگ های پوسته ،پوسته شده و گچ های خراب شده را از سطح تمیز کنید .شاید نیاز به گچ کاری مجدد باشد که اگر به میزان بسیار محدود باشد نقاش ساختمان می تواند آن را اجرا کند ولی اگر میزان خرابی زیاد باشد باید گچکار سطح را گچکاری مجدد انجام دهد .

 

لینک های مفید:
خرید رنگ

 

برای اجرای کاری بی نقص باید در هر مرحله از خشک شدن ،مرحله بعد آغاز شود.سمباده کاری در ترمیم سطوح نمناک نیز مانند دیگر رنگ آمیزی ها کاری ضروری است تا کار اجرایی در نهایت به رنگ آمیزی صاف و یکدست منجر شود .در ادامه ترمیم دیوار نم دار تمامی مراحل رنگ آمیزی ساختمان باید به ترتیب اجرا شود .

در برخی مواقع با اینکه علت نم مشخص و ترمیم شده باز هم پس از هر بار رنگ آمیزی باز رنگ اجرایی تغییر رنگ داده و اثرات نم بار دیگر مشخص می شود در این موارد استادکاران نقاش روشی، شاید بتوان گفت سخت را اجرا می کنند؛سخت از این نظر که سطح تغییر رنگ داده را با مواد پاک کننده قوی مانند وایتکس شستشو می دهند و زردی سطح را تا حدود زیادی پاک می کنند و سپس بعد از خشک شدن کامل سطح، کار رنگ آمیزی را ادامه می دهند.استفاده از وایتکس و موادی از این دست در محیط بسته، آن هم در حجم زیاد بسته به مساحت قسمت نم دار ،آسیب فراوانی به سلامت استادکاران وارد می کند و گازی سمی را وارد محیط می کند که باید با تهویه مناسب اتاق را از گاز سمی ،سم زدایی کرد.

ترمیم دیوار نم دار