چسب بتن از افزودنی های مهم در صنعت بتن است این چسبها برای ترمیم بتن ، ترمیم بافت های قدیمی بتن ،افزایش مقاومت و جلوگیری از ترک در بتن و همچنین آب بندی سطح بتن کاربرد دارد.

چسبهای بتن در دو دسته اپوکسی و لاتکس (پلیمر) تولید می شوند .چسب لاتکس امولسیونی از کوپلیمر محلول در آب بوده و مایعی شیری رنگ است ترکیب این چسب با سیمان پرتلند و ماسه،ترکیبی بسیار مقاوم در برابر سایش ، آب و مواد شیمیایی به وجود می آورد که می توان از این ترکیب برای چسباندن سرامیک و کاشی و … استفاده کرد.چسب اپوکسی بتن از پلیمریزاسیون دو جزئی اولیه رزین و سخت کننده تهیه شده است.از این چسب برای ترمیم بتن های فرسوده استفاده می شود.

چسب بتن

معرفی چسب بتن اپوکسی

این محصول محصولی دو جزئی بر پایه رزین اپوکسی اصلاح شده است که در کنار افزایش عمر و دوام بتن مقاومت مکانیکی و قدرت چسبندگی سطوح را نیز بسیار افزایش می دهد.از این رو می توان از آن برای افزایش چسبندگی بتن جدید به بتن قدیمی استفاده کرد.برای استفاده از این چسب دو جز چسب را با هم ترکیب کرده و چند دقیقه ای آن را به خوبی مخلوط کنید سپس ان را با برس یا قلمو روی سطح مد نظرتان اجرا کنید.

این محصول در برابر عوامل مکانیکی و کششی مقاومت فوق العاده ای داشته و در هنگام تهیه نیز نیاز به حلال ندارد پس تهیه و اجرای آن نیاز به صرف زمان زیادی نداشته و عمر و دوام آن بسیار طولانی مدت است.

 معرفی چسب بتن لاتکس

این محصول بر پایه لاتکس همراه با سیمان پرتلند و ماسه، ملاتی قوی برای نصب سرامیک و کاشی و انواع سنگ های کف پوش و تزئینی ، کاشی معدنی ، آجر لعاب دار و … مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از آن به عنوان لایه پیوند زا برای ترمیم سازه های بتنی نیز می توان استفاده کرد.از کاربرد های چسب لاتکس می توان به آب بندی ، افزایش چسبندگی ملات و بتن ،مقاوم سازی سطح در برابر ضربه و شرایط سخت جوی و … اشاره کرد

معرفی چسب لاتکس ویژه

این محصول مایع غلیظ امولسیونی بر پایه پلیمرهای اصلاح شده است و برای تهیه ملات آب بند و ساختن ملات چسبنده روی بتن و ترمیم سطوح بتنی و سیمانی کاربرد دارد و برای مقاوم سازی سطوح در برابر آب و مواد شیمیایی و همچنین مقاوم سازی سطوح در برابر ضربه و سایش استفاده می شود.

استفاده در استخرها ، کارخانه های صنایع غذایی ، کشتارگاه ها و … و برای بهبود خصوصیات ملات های سیمانی برای نصب کاشی و سرامیک و … استفاده می شود. اگر چسب لاتکس ویژه با چسب های پودری مخلوط شود انعطاف پذیر شده و کاربرد بهتری خواهد داشت.

چسب بتن

معرفی چسب مخصوص آب بندی و تقویت ملات

این محصول به شکل مایع بوده و رنگی شیری دارد که بعد از استفاده بی رنگ می شود و در برابر رطوبت و شرایط سخت جوی و آتش سوزی و … مقاومت بالایی دارد.از ویژگی های بارز آن می توان به : آنتی باکتریال بودن ، ایجاد مقاومت و استحکام بالا در سازه ها ، سبک کردن سازه ها ، سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی و … اشاره کرد.

معرفی چسب بتن آب بندی

چسب بتن آب بندی مایعی غلیظ پلیمری با حالت امولسیونی است این محصول مقاومت کششی و خمشی بالایی داشته و عمر مفید و دوام بین را به شدت افزایش می دهد و برای ترمیم بتن و آب بندی سطوح استفاده می شود.چسب بتن آب بندی با ملات مخلوط همگن و یکنواختی را ایجاد می کند که می تواند از عبور آب از سطوح بتنی جلوگیری کند .این چسب قبل از خشک شدن در آب حل می شود اما بعد از خشک شدن کاملاً ضد آب می شود.

بیشترین استفاده از این محصول در استخر ها ، نمای ساختمان ها و سقف ها و نقاطی همچون آب نما ، چسباندن انواع سنگ ها و کاشی ها و … است چون مقاومت بالایی در برابر رطوبت ، اب ، اشعه ی UV  خورشید و … دارد پس می تواند گزینه ی مناسبی به جای استفاده از مواد نفتی ، قیرگونی ، ایزوگام و .. باشد.

معرفی چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد ، آرماتور و بولت، چسبی دو جزئی است که جزء A بر پایه اپوکسی اکریلات و جزء B به عنوان هاردنر بتن بر پایه پلی آمین است.از این چسب و لایه رابط و پراستحکام برای پیوند بین بافت قدیمی بتنی با بافت جدید بتن استفاده می شود.

از دیگر کاربرد های این محصول ،کاشت آرماتور و بولت بر روی سطوح عمودی و افقی بتن ها و پرکردن شکاف های موجود در دیوار ، سقف و کف و نصب صفحات فلزی بر روی سطوح عمودی مثل دیوار ها و سقف می باشد.

ویژگی ها و کاربرد چسبهای بتن

اصلی ترین کاربرد چسبهای مخصوص بتن چسباندن هر چه بهتر بتن تازه به بتن قدیمی است پس می توان از چسب بتن در نماسازی بر روی بتن نیز استفاده کرد.این چسبها با قدرت چسبندگی بسیار عالی که به سطوح دارند کاربرد های فراوانی دارند از جمله :

  • آب بندی سطح و عایق بندی قوی
  • ترمیم کننده قوی بتن آسیب دیده
  • افزایش چسبندگی بتن تازه به بتن قدیمی
  • افزایش مقاومت مکانیکی ، مقاوم در برابر سایش و ضربه
  • قادر به اتصال میلگرد به بتن
  • جلوگیری از ترک خوردگی در بتن
  • قابل اجرا در سازه های بتنی ، کانال های آب ، استخرها ، مخازن آب ، کف سالن های صنعتی ، پل ها و …

طریقه ی استفاده از چسبهای بتن

  • برای استفاده از این چسب ابتدا باید سطح بتن را از هر گونه چربی ، گردوغبار و دیگر آلودگی پاک کنید.
  • چسب بتن را با آب حل کرده و بعد از رساندن غلظت چسب به حد مناسب آن را با سیمان و شن و ماسه مخلوط کنید تا ملاتی خمیری شکل و روان داشته باشید.
  • قبل از مصرف ملات روی بتن باید یک لایه چسب روی بتن بمالید.
  • حال می توانید از ملات تهیه شده استفاده کنید.

کاربرد چسبهای بتن اپوکسی

  • ترمیم سازه های بتنی
  • اتصال بتن جدید به بتن قدیمی
  • چسباندن ورق های FRP روی بتن
  • اتصال بتن به قطعات فلزی
  • قابلیت تزریق در انواع ترک ها
  • قابل اجرا در سازه ها با کاربری غرقابی

چسب بتن