امروزه پارتیشن‌بندی در شرکت‌ها و ادارت به سیستمی کاربردی تبدیل شده و اغلب مدیران در طراحی دکوراسیون دفترکار خود از پارتیشن استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد نیز به‌دنبال این هستند که بدانند کدام یک از پارتیشن‌های چوبی یا شیشه‌ای ارزش خرید بیشتری دارد؟ در واقع انتخاب نوع متریال برای پارتیشن به کاربرد آن در محل نصب وابسته بوده و باید به دکوراسیون محل کار جلوه زیبایی ببخشد. هرکدام از پارتیشن‌های چوبی و شیشه‌ای که در دکوراسیون ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای مزایا و معایبی بوده و از نظر قیمت نهایی، اشغال فضا، کنترل نور و… به‌صورت متفاوت عمل می‌کنند. بنابراین شما باید برای انتخاب پارتیشن اداری شیشه‌ای یا چوبی مطابق با انتظارات خود عمل کنید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

معرفی پارتیشن شیشه ای و کاربرد آن

در حال حاضر خرید پارتیشن اداری شیشه‌ای یکی از انتخاب‌های اصلی سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف است. ادارات با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای می‌توانند طرح لوگوی خود را با رنگ مد نظرشان روی پارتیشن اجرا کنند. استفاده از این پارتیشن‌ها در ادارات برای کارکنان و حتی مشتریان بسیار جذاب و چشمگیر محسوب می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است یکی از ویژگی‌های مهم این پارتیشن توانایی آن در استفاده بهینه از نور طبیعی است که باعث افزایش بازدهی‌کاری خواهد شد. در پارتیشن‌های شیشه‌ای از شیشه‌های شفاف یا نیمه شفاف استفاده می‌شود که همگی اجازه می‌دهند نور به‌خوبی در فضا منعکس شود. ظاهر زیبا این پارتیشن‌ها فضا را مدرن و زیبا نشان می‌دهند. البته شیشه‌های مورداستفاده در این پارتیشن‌ها کاملا ایمن بوده و ضدشکسته شدن هستند تا در برابر ضربه خطر کمتری برای افراد ایجاد کنند. از جمله کاربردهای پارتیشن شیشه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جداسازی فضا اداره
  • تعامل میان کارکنان به‌دلیل شفافیت شیشه
  • ایجاد فضایی مینیمال و مدرن به‌جای یک فضا تکراری و خسته‌کننده
  • امکان نصب پرده در صورت دوجداره بودن پارتیشن
  • عایق صدا بودن برای اتاق جلسات و مدیریت

پارتیشن اداری شیشه ای با چوبی

معرفی پارتیشن چوبی و کاربرد آن

از پارتیشن‌های چوبی برای ایجاد یک ظاهر سنتی در محل کار استفاده‌شده و عموما القاکننده صمیمیت و گرما در محیط هستند. در این دسته پارتیشن‌ها از انواع مختلف چوب و مشتقات آن همچون ام دی اف استفاده می‌گردد. در پارتیشن‌های چوبی می‌توان از رنگ‌بندی‌های متنوع و فریم‌های مختلفی استفاده نمود تا اتاق مدیریت، اتاق کنفرانس و محیط اداری عمومی از یکدیگر تفکیک شوند. همچنین این پارتیشن‌ها امکان ایجاد یک فضا خصوصی برای جلسات محرمانه را فراهم می‌کنند. لازم به ذکر است انواع مختلف پارتیشن‌های چوبی دارای نصب و جابه‌جایی راحتی بوده و از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستند. درنتیجه همه افراد با بودجه‌بندی‌های مختلف می‌توانند به طیف وسیعی از پارتیشن‌های چوبی دست پیدا کنند. اگرچه پارتیشن‌های چوبی مقرون‌به‌صرفه‌تر از انواع شیشه‌ای هستند؛ اما در برابر رطوبت مقاوم نبوده و نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت. از جمله کاربردهای پارتیشن چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • تقسیم‌بندی دائمی حریم خصوصی مدیران و سالن‌های کنفرانس
  • ایجاد فضاهای خصوصی برای استراحت کوتاه‌مدت کارمندان
  • جلوگیری از ایجاد فضا آشفته و افزایش انعطاف‌پذیری
  • تقسیم‌بندی فضا به بخش‌های کوچک‌تر
  • امکان برگزاری جلسات محرمانه و خصوصی

مزایا استفاده از پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌های شیشه یکی از جذاب‌ترین و مدرن‌ترین راه‌های تقسیم‌بندی فضا، حفظ حریم خصوصی، افزایش نور و تهویه و… است. اطلاع از مزایا پارتیشن شیشه‌ای در انتخاب صحیح متریال و بهبود دکوراسیون داخلی ساختمان تاثیر زیادی دارد.

افزایش بهره‌ وری کارکنان

هنگام خرید پارتیشن اداری شیشه‌ای https://savindecor.com/ کارکنان بر این باورند که فعالیتشان به‌صورت مستمر توسط مدیران و سرپرستان کنترل می‌شود. همین امر باعث خواهد شد که کار خود را با دقت و تمرکز بالایی دنبال کنند و نتیجه آن کیفیت بالاتری داشته باشد. مسئولیت‌پذیری بیشتر، کاهش زمان تلف شده، افزایش تمرکز، کاهش حواس‌پرتی و افزایش میزان بهره‌وری اعضا تیم ازجمله اصلی‌ترین مزایا استفاده از این پارتیشن‌ها محسوب می‌شوند.

پارتیشن اداری شیشه ای با چوبی

ظاهری جذاب و زیبا

شکیل و منظم بودن فضا شرکت به‌طور چشمگیری در جذب مشتری تاثیرگذار است. بنابراین مرتب بودن فضا شرکت از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. پارتیشن‌های شیشه‌ای با کمترین هزینه، فضا کاری زیبا و جذابی را به محیط اداری شما خواهند بخشید. درحقیقت استفاده از این نوع پارتیشن‌بندی علاوه‌بر زیبایی بخشیدن به دفتر کار شما، در حرفه‌ای به‌نظر رسیدن تیم‌تان نیز تاثیر قابل‌توجهی خواهد داشت.

هزینه کمتر در مقایسه با دیوارکشی

یکی از گزینه‌های پیش روی هر کارفرمایی که قصد تقسیم‌بندی فضا و تغییر محیط اداری را دارد، دیوارکشی است؛ اما درحال‌حاضر هزینه‌های اجرایی، بازسازی و تخریب به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. درنتیجه کارفرمایان می‌توانند با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای، هزینه‌ها را در حد مقبولی حفظ کنند. درواقع اجرا پارتیشن شیشه‌ای از هزینه کمتری در مقایسه با دیوارچینی برخوردار است. این پارتیشن‌ها امکان انتقال از فضایی به فضایی دیگر را داشته و محیط اداری مدرنی را فراهم می‌کنند. درنتیجه طراحی و اجرا پارتیشن شیشه‌ای تا حد زیادی باعث صرفه‌جویی در هزینه کارفرما خواهد شد.

مزایا استفاده از پارتیشن چوبی

امروزه بسیاری از کارفرماها در دکوراسیون‌های سنتی و مدرن یا ترکیبی از سبک نوین و قدیمی از پارتیشن‌های چوبی استفاده می‌کنند. این پارتیشن‌ها به‌دلیل برخورداری از کاربردها و مزایا متعدد مورد توجه اغلب افراد قرار گرفته است. از جمله مزایا پارتیشن چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

استحکام و مقاومت

در تهیه و ساخت انواع پارتیشن‌های چوبی از گونه‌های متفاوت چوب و فرآورده‌های آن استفاده می‌شود. به‌همین دلیل این پارتیشن از استحکام و مقاومت بالایی دربرابر ضربات و فشارهای وارده برخوردار است. همچنین نوع دوجداره پارتیشن چوبی به‌دلیل استفاده از چوب با قطر ضخیم‌تر مقاومت بالاتری نیز دارد.

عایق بودن

پارتیشن‌های چوبی به‌دلیل بهره‌مندی از قطر ضخیم از ورود سروصدا، حرارت و برودت جلوگیری می‌کنند. بنابراین از این نوع پارتیشن‌ها می‌توان برای بهره‌وری انرژی و جلوگیری از اتلاف آن استفاده نمود. همچنین امروزه از پارتیشن‌های چوبی به‌دلیل عایق کردن صوت و افزایش بازدهی کارکنان استفاده گسترده‌ای می‌شود.

وزن سبک

پارتیشن‌های چوبی دارای وزن کمی بوده که همین امر سبب می‌شود حمل‌ونقل و جابجایی آن‌ها بدون مشکل انجام گیرد. این پارتیشن‌ها به شکل متحرک ساخته‌شده و می‌توان به‌منظور تغییر دکوراسیون یا ایجاد تنوع چیدمان، آن‌ها را نیز جابه‌جا کرد. وزن کم و قابلیت حمل آسان این پارتیشن‌ها باعث شده که بتوان هنگام جابه‌جایی به مکانی دیگر پارتیشن‌های چوبی را انتقال داد و در مکان جدید از آن‌ها استفاده نمود.

نصب سریع و آسان

نصب انواع پارتیشن‌های چوبی در مدت زمان کوتاه و به‌سادگی انجام می‌گیرد و برخلاف نصب دیوار که بسیار زمان‌بر و مشکل است، زمان زیادی را از شما اشغال نخواهد کرد. همچنین توجه داشته باشید که نصب پارتیشن‌های چوبی در شرکت‌ها و ادارات به تعطیلی اداره و وقفه در کارها نیازی نخواهد داشت و در مدت زمان کوتاهی جداسازی محیط‌های مختلف و تقسیم‌بندی فضا انجام می‌گیرد.

ساوین دکور ارائه کننده بهترین پارتیشن های اداری شیشه ای و چوبی در تهران

امروزه استفاده از دیوار برای طراحی داخلی محیط‌های اداری روشی قدیمی شده و جای خود را به انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای و چوبی داده‌ است. به‌طورکلی هر دو نوع پارتیشن ظاهر جذاب و زیبایی را به فضا شرکت خواهند بخشید و از ایجاد بی‌نظمی جلوگیری می‌کنند. البته هریک از این پارتیشن‌ها از خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار بوده؛ اما تصمیم نهایی برای انتخاب پارتیشن شیشه‌ای یا چوبی به‌عهده کارفرما خواهد بود و باید متناسب با انتظارات و نیازهای خود بهترین انتخاب را داشته باشد. حال که با کاربردها و مزایا پارتیشن‌های شیشه‌ای و چوبی بیشتر آشنا شدید، بهتر می‌توانید پارتیشنی مناسب برای محیط اداری خود انتخاب کنید. درصورتی‌که پس‌ از مطالعه و مقایسه این دو پارتیشن تصمیم به استفاده از یکی از آن‌ها را گرفتید و می‌خواهید بدانید که پارتیشن اداری از کجا بخریم؟ (09125479794) می‌توانید از انواع پارتیشن اداری ساوین دکور به‌عنوان یکی از بهترین ارائه‌کننده‌های پارتیشن در تهران بهره بگیرید. قیمت پارتیشن اداری به‌گونه‌ای بوده که کارفرمایان بتوانند حتی در ابتدا کار خود نیز این پارتیشن‌ها را تهیه کنند. اگر قصد دریافت اطلاعات جزئی‌تر از پارتیشن‌های این مجموعه را دارید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ساوین دکور یا تماس با شماره 09125479794 مشاوره لازم در خصوص دفتر کار خود را دریافت کنید.

سوالات متداول

1- مهم‌ترین تفاوت پارتیشن شیشه‌ای با چوبی چیست؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پارتیشن‌بندی شیشه‌ای و چوبی در این است که در پارتیشن‌بندی چوبی می‌توان از جداره‌ها برای پنهان کردن سیم‌ها استفاده نمود.

2- قیمت پارتیشن چوبی بالاتر است یا شیشه‌ای؟

عموما پارتیشن‌های شیشه‌ای از قیمت بالاتری نسبت‌ به مدل چوبی برخوردار هستند؛ اما این موضوع بیشتر به نوع متریال شیشه بستگی دارد.

3- برای انتخاب پارتیشن چوبی یا شیشه‌ای باید به چه نکاتی توجه کرد؟

انعطاف‌پذیری پارتیشن، زمان طراحی، خلاقیت در پارتیشن و ذخیره‌سازی فضا ازجمله مواردی هستند که هنگام خرید پارتیشن باید به آن‌ها توجه کافی نمود.