فروش انواع غطک های طرح دار (gr – z – تکسچر – y) با قیمت مناسب و ارسال سریع به سراسر کشور در فروشگاه اینترنتی آدیلوکس

در گذشته نقاشی ساختمان با رنگ های معمولی و به صورت ساده اجرا می شد اما با تغییر سلایق و رو آوردن مشتریان به طرح دار کردن سطوح دیوار ها و حتی سقف موجب شد تا طراحی جدید از نقاشی ساختمان با به عرصه ی این حرفه ی پرطرفدار در دنیا بگذارد .امروزه غلطک های فوم دار یا همان غلطک های طرح دار از روش های بسیار جذاب برای طرح دار کردن سطوح سقف و دیوار ها است و در انواع مختلفی از طرح ها و با رنگ های متنوع اجرا می شود.

انواع غلطک های طرح دار در نقاشی ساختمان

غلطک ها در انواع متنوعی از جنس و سایز تولید شده اند تا در سطوح متفاوت و با جنس رنگ های مختلف قابل اجرا باشند و همچنین غلطک طرج دار در طرح های متنوعی طراحی شده اند تا سلایق مختلف را پوشش دهند.

 

لینک های مفید:
فروش غلطک طرح دار

 

  • غلطک های مناسب برای رنگ آمیزی با رنگ روغنی که قطری کمتر دارند.
  • غلطک های مناسب برای رنگ پلاستیک که قطری بیش از قطر غلطک های رنگ روغنی دارند و برای رنگ آمیزی سقف مناسب هستند.
  • غلطک های مناسب برای رنگ آمیزی با رنگ اکریلیک که قطری متوسط و ما بین غلطک رنگ روغنی و رنگ پلاستیک دارند.
  • غطک های مناسب برای پتینه کاری  که در این نوع از طراحی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

چگونه با غلطک طرح دار کار کنیم؟

مطمئناٌ هر کاری نیاز به تجربه ، آموزش و تمرین دارد در کار رنگ آمیزی با غلطک طرح دار نیاز کسب تجربه و تمرین برای اجرای طراحی با غلطک طرح دار بسیار مهم بوده و کوچکترین بی دقتی و نداشتن تمرین می تواند تمامی زحمات شما را برباد دهد .

دقت کنید که استفاده از غلطک طرح دار فقط در دیوار ها و سقف پیشنهاد می شود و استفاده از این طراحی در درب و پنجره ها قابل قبول نیست چون این قسمت ها باریک بوده و طرح نامنظم و زشتی ایجاد خواهد شد.پش در هنگام رنگ آمیزی با این وسیله درب ها و پنجره ها را به خوبی بپوشانید تا مشکلی پیش نیاید.

انچام زیرسازی کامل و بی نقص در کیفیت نهایی طراحی با غلطک طرح دار بسیار مهم است و باید به درستی اجرا شود و رنگ زمینه مناسب با رنگ طرح ها انتخاب شود بدین صورت که اگر سطح را با رنگ روشن رنگ آمیزی می کنید از رنگ های تیره برای طرح دار کردن سطح استفاده کنید و اگر رنگ زمینه را تیره انتخاب کرده اید از رنگ های روشن برای طراحی استفاده کنید تا این تضاد رنگ بر افزایش زیبایی و جذابیت سطح بیفزاید.

در هنگام رنگ آمیزی با غلطک، قسمت فرو رفته و پایینی سنی غلطک را پر از رنگ کنید سپس غلطک را در رنگ فرو کرده و در قسمت بالایی سینی چند بار بکشید تا رنگ اضافی از روی غلطک پاک شود.سپس غلطک را از بالا به پایین سطح دیوار بکشید دقت کنید که هر بار این کار را از بالا شروع کنید و شروع طراحی دیوار با یک طرح باشد تا نظم کار برهم نخورده و مجبور به تغییر رنگ نداشته باشید .

در رنگ آمیزی با غلطک طرح دار فقط اجازه دارید یک بار غلطک را از بالا به پایین بکشید و یا بسته به نوع طرح از چپ به راست بکشید و حق اینکه دوبار از روی یک قسمت عبور کنید ندارید و صددرصد اگر این کار را انجام دهید هزینه و زحمت شما برباد رفته و باید سطح دوباره با رنگ زمینه رنگ آمیزی شده و مجدد طراحی با غلطک طرح دار را آغاز کنید.

مزایای استفاده از غلطک طرح دار

برخی افراد علاقه ی زیادی به طرح دار بودن دیوار و سقف منزلشان دارند اما به خاطر برخی معایب و همچنین قیمت بسیار بالای خرید و نصب کاغذ دیواری تمایلی به استفاده از این دیوار پوش ندارند در این موارد فرد می تواند با انتخاب طرحی زیبا و مورد دلخواه خود دکوراتیوی زیبا در دیوار ها و سقف خود ایجاد کند و در کنار داشتن دیواری بسیار زیبا هم از پرداخت هزینه سنگین کاغذ دیواری خلاص شود و هم زیبایی در حد کاغذ دیواری ها را داشته باشد و از معایب کاغذ دیواری ها هم در امان باشد .

استفاده از غلطک ها در مقایسه با قلمو ها ما را قانع خواهد کرد که برای طرح دار کردن دیوار ها از غلطک طرح دار استفاده کنیم نه از قلمو ها که کار را سخت و کند می کنند.

  • در استفاده از غلطک ها با مقدار کمی رنگ بدون پاچش و هدر رفت رنگ می توانید سطح دیوار را با ضخامت بسیار مناسبی از رنگ بپوشانید در صورتی که در رنگ آمیزی با قلمو باید از مقدار بیشتری رنگ استفاده کنید و زمین ریختن رنگ غیر قابل پیشگیری خواهد بود.
  • استفاده از غلطک ها سرعت کار را افزایش می دهد در صورتی که قلمو به خاطر ساختارش نیاز به زمان بیشتر برای رنگ آمیزی دارد.
  • زمانی که با قلمو ها کار می شود می توان با بستن دسته غلطک با طول مناسب سطح را از بالا به پایین بدون نیاز به نردبان رنگ آمیزی کرد و از صرف وقت برای جابجایی آن راحت بود در صورتی که استفاده از قلمو ها باید هر لحظه نردبان را جابجا کرده و یا از تخته برای رنگ آمیزی نقاط بالایی دیوار ها و سقف ها استفاده کرد.
  • در هنگام رنگ آمیزی با غلطک رنگ دیوار کاملاً یکدست شده و موجی روی دیوار باقی نمی ماند در صورتی که در هنگام رنگ آمیزی با قلمو ایجاد شدن موج اتفاقی طبیعی بوده و هر استادکاری با هر میزان تجربه نمی تواند رنگ را صددرصد بدون مشخص شدن رد قلمو کار کند.
  • استفاده از غلطک ها بسیار راحت بوده و فقط با مدت زمانی تمرین حتی می توانید از غلطک های طرح دار نیز استفاده کنید و کاری بی نقص داشته باشید در صورتی که کار با قلمو سخت بوده و کار هر کسی نیست که بتواند فقط با مدت زمان کوتاهی تمرین رنگ آمیزی بی نقصی داشته باشد.

غلطک طرح دار فومی مخزن دارفروش غلطک طرح دار

غلطک های طرح دار

  • غلطک های طرح دار ساده
  • غلطک های دسته فومی و مخزن دار

غلطک های ساده چگونه هستند؟

غلطک های ساده یا برای رنگ آمیزی ساده طراحی شده اند و یا به صورت طرح دار برای رنگ آمیزی طرح دار با تنوعی بسیار زیبا از طرح ها طراحی و به بازار عرضه شده اند که قیمت پایین تری نسبت به غلطک های مخزن دار دارند .در استفاده از این غلطک ها باید رنگ را در سینی غلطک ریخته و هر بار غلطک را به رنگ آغشته کرده و سطح را رنگ آمیزی کنید.البته قابل ذکر است که استفاده از این غلطک نیز چندان زمان بر نبوده و می تواند جایگزینی به صرفه و مناسب برای غلطک های مخزن دار باشد.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

 

غلطک های دسته فومی و مخزن دار چگونه هستند؟

این نوع از غلطک ها برعکس غلطک های ساده در قسمت بالایی خود قسمتی برای نگه داری رنگ دارند بدین صورت که داخل مخزن غلطک مقداری رنگ ریخته و بعد غلطک را روی سطح می کشید و دیگر لازم نیست غلطک را هر بار در سینی فرو کنید چون مخزن مقدار مناسبی از رنگ را روی غلطک می مالد و شما می توانید با سرعت بیشتر کار را ادامه دهید البته توجه داشته باشید که مخزن فقط برای غلطک های طرح دار قابل استفاده است و برای غلطک های ساده قابل استفاده نیست.

نکته دیگر در استفاده از غلطک های مخزن دار این مطلب است که در داخل مخزن رنگ فقط باید رنگ های پایه آب ریخته شود مانند: رنگ اکریلیک ، رنگ های پلاستیک و نیمه پلاستیک و استفاده از رنگ ها با حلال نفتی در مخزن ممکن نخواهد بود.

پس از پایان رنگ آمیزی باید حتماٌ مخزن و فوم غلطک را به خوبی شستشو داده و رنگ داخل مخزن باقی نماند تا عمر غلطک و مخزن کوتاه نشده و بعد ها هم بتوانید از آن استفاده کرده و به بهترین کیفیت رنگ دست بیابید.

 

سخن پایانی

سخن آخر و جمع بندی کلی این است که بدون ترس از غلطک ها به جای قلمو ها استفاده کنید و مطمئن باشید که از هر نظر به کیفیت مطلوب تری دست خواهید یافت و زیبایی سطح دوچندان خواهد شد.