میکرو سمنت چیست

میکرو سمنت یک پوشش تزئینی متشکل از سیمان، رزین، مواد افزودنی و رنگدانه های معدنی است. این پوشش برای شرایط داخلی و خارجی مناسب است. می توان از آن برای کف، دیوار و سقف استفاده کرد. یکی از مزیت های این روکش بدون درز بودن آن است و به همین دلیل تمیز کردن آن بسیار آسان است. میکرو سمنت رنگ ها و بافت های متنوعی دارد که محیط را متنوع و خاص می کند و در نهایت بنا به سلیقه مشتری می تواند ظاهری مات، نیمه براق یا براق داشته باشد. اجرای میکرو سمنت توسط نیروهای انسانی و با کمک ماله مخصوص انجام می شود که این پوشش را منحصر به فرد تر می کند. منحصر به فرد است زیرا هیچ دو نمونه کار یکسان  و شبیه به هم نیستند.

میکروسگمنت

 

لینک های مفید:
پتینه دیوار

 

روش های اجرای میکرو سمنت

معرفی میکرو سمنت شامل چندین مرحله است، زیرا در پایان یک پوشش چند لایه به دست خواهیم آورد. اولاً این مرحله آماده سازی سطح است که بسیار مهم است. برای این کار دو لایه میکروبیس را روی سطح بریزید و سطح را بپوشانید. این لایه ها برای زیرساخت و تقویت لایه پایه استفاده می شوند. سپس برای ایجاد یک بافت پایه مطابق با رنگ مورد نظر انتخاب شده، دو لایه از میکرو سمنت مورد نظر را روی سطح قبلی بریزید تا کاملا صاف و یکدست شود. کمی زمان بدهید تا خشک شود. در مرحله سوم قبل از اینکه لایه قبلی کاملا خشک شود برای مراقبت از لایه آخر دو لایه آستر روی سطح ریخته و آن را صاف و یکدست می کنیم. در نهایت باید دو لایه ضد آب روی لایه های قبلی ریخته شود تا مراحل اجرا تکمیل شود.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

هنگام استفاده از میکرو سمنت مراقب باشید که ماله را خیلی محکم روی سطح نکشید زیرا باعث آسیب و ضعیف شدن مواد می شود. همچنین قبل از شروع کار، از تمیزی سطوح قدیمی و بدون روغن یا رزین اطمینان حاصل کنید. تحت شرایط خاصی، قیر می تواند لایه برداری کند و باعث شود مواد شما روی سطوح زیرین تجزیه شود.

نکات حین اجرا

هنگام برنامه ریزی برای انتخاب متریال مناسب برای نمای خانه ویلایی یا آپارتمان، باید به دوام بالا و استحکام مطلوب مصالح ساختمانی توجه کرد، زیرا آنها به طور مداوم در معرض نور خورشید، باران و اشعه UV هستند. از این نظر نمای ساختمان به مصالح مقاوم نیاز دارد که دائماً در معرض باد، هوای بد، برف و باران باشد. بنابراین بهتر است از میکرو سمنت های با مقاومت بالا استفاده شود.

دیوارها به این معنا که سطوح غیر قابل نفوذ هستند مانند کف نیستند. در عین حال بسیار مهم است که هم زیبا باشند و هم جذاب و هم شیک و مدرن. از طرفی مواد پوشش دهنده دیوارها باید قابل شستشو باشد تا به راحتی تمیز شوند. تمامی این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا از انواع میکرو سمنت های مایکرووال و میکروفینو استفاده کنیم.

بدون شک یکی از مهم ترین قسمت های هر ساختمانی طراحی سرویس بهداشتی است. مواد استفاده شده در این بخش باید دارای خواص ضد آب بسیار خوبی باشد. در غیر این صورت هر روز با خرابی بخشی از ساختمان خود به دلیل نمناک بودن این قسمت به سایر قسمت های ساختمان و تخریب تدریجی مصالح داخل ساختمان خود مواجه خواهید شد. آکواسیمنت ها به دلیل مقاومت در برابر آب بالا و مقاومت میکرو به دلیل مقاومت عالی در برابر آب بهترین گزینه هایی هستند که به شما پیشنهاد می کنیم.