رنگ سوله ای چیست و در کجا استفاده میشود

رنگ سوله که جزو دسته رنگ های صنعتی است، نوعی پوشش است که از سه لایه پرایمر، آستر و تاپ کوت تشکیل شده است. این نوع رنگ به عنوان پوششی بادوام و ضد خوردگی، اسکلت فلزی انبار را در برابر نور خورشید و باران محافظت می کند. استفاده از رنگ سوله ای ساده است و نیازی به آماده سازی اولیه برای رنگ آمیزی ندارد.

لیست قیمت رنگ سوله ای

 

  • به عنوان پوشش ضد خوردگی بر روی انواع سازه های فلزی مانند سوله استفاده می شود.
  • در سازه ها و اسکلت فلزی استفاده می شود.
  • برای سطوح فلزی، چوبی و گچ کاری شده استفاده می شود.
  • رنگ توسط قلم مو، غلطک و اسپری هوا اعمال می شود. رنگ آلکیدی در شرایط مختلف صنعتی و نیمه صنعتی قابل استفاده بوده و به عنوان روکش ماشین آلات، انواع سازه های فلزی، اسکلت فلزی، لوازم خانگی و اداری قابل استفاده می باشد. از این رنگ می توان در محیط های عمومی و نیمه صنعتی با اطمینان بیشتری استفاده کرد.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

ویژگی های رنگ سوله ای

کیفیت این رنگ به چسبندگی آن به سطوح و مقاومت در برابر آب و هوا بستگی دارد.محققان همواره به دنبال راهی برای استفاده از لایه های رنگ کمتر با ضخامت بیشتر هستند تا علاوه بر مصرف کمتر ضمن تامین نیروی انسانی و انرژی، میزان هزینه ها را نیز کاهش دهند. رنگ سوله ای به سازه و اسکلت فلزی انبار اجازه می دهد تا علاوه بر تحمل وزن سازه و بار، استحکام و مقاومت خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند.

soleie

روش اجرای رنگ سوله ای

نحوه و شرایط استفاده از رنگ سوله ای دارای اصول و قوانین خاصی است که باید جدی گرفته شود. بنابراین در ادامه به توضیح این شرایط می پردازیم:

هنگام برخورد مستقیم و شدید نور خورشید، استفاده از رنگ سوله ای صنعتی توصیه نمی شود.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

دما و رطوبت دو عامل مهم در استفاده از رنگ های پوششی هستند که می توانند تاثیر مستقیمی بر کیفیت رنگ کاری انباری داشته باشند. شرایط ایده آل برای شروع، دمای متوسط ​​25 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی 10 تا 15 درصد است. دمای هوا و دمای سطح فولاد بر مدت زمان تبخیر تینر رنگ تأثیر می گذارد. به همین دلیل زمان خشک شدن کل در شرایط مختلف متفاوت خواهد بود. اگر تراکم روی سطح فولاد ظاهر شد و رطوبت نسبی هوا از حد نرمال بالا رفت، توصیه می شود با تاخیر این کار را تا رسیدن به رطوبت هوای مناسب انجام دهید. زیرا استفاده از رنگ های جدا شونده در این شرایط می تواند در ایجاد قدرت چسبندگی عالی اختلال ایجاد کند. محل استفاده از این نوع رنگ باید دارای تهویه مناسب باشد. علاوه بر این، هنگام خشک شدن رنگ باید تهویه شود. هنگام رنگ آمیزی با این رنگ، همیشه رعایت نکات ایمنی توصیه می شود. این رنگ قابل اشتعال است. به همین دلیل باید از حضور آنها در نزدیکی آتش به طور جدی خودداری شود. رعایت این نکات می تواند منجر به رنگ آمیزی مطلوب تری شود. بنابراین توصیه می شود همیشه اصول ذکر شده را در نظر بگیرید.

تجهیزات مورد نیاز برای رنگ آمیزی قطعات صنعتی و سازه های فلزی با استفاده از رنگ سوله ای به سه گروه اصلی تقسیم می شوند:

  • سمپاش هوا و بدون هوا،
  • غلطک
  • برس ها

پروژه های صنعتی اهمیت زیادی به زمان اتمام می دهند. بنابراین استفاده از قطعات و تجهیزاتی که سریع ترین پوشش را دارند ضروری است. استفاده از برس برای پوشاندن قاب فلزی سوله های بزرگ غیر عملی است. زیرا این امر علاوه بر انرژی بالا منجر به اتلاف زمان بیشتر می شود. استفاده از غلتک ها بعد از سمپاش ها اهمیت دوم را دارد.

 

برند های تولید کننده رنگ سوله ای

به عنوان یک پوشش صنعتی، رنگ سوله ای  رنگ یا پوششی است که به‌جای ویژگی‌های زیبایی‌شناختی، با ویژگی‌های محافظ آن تعریف می‌شود، اگرچه یک پوشش ممکن است هر دوی این ویژگی‌ها را داشته باشد. رایج ترین کاربرد پوشش های صنعتی برای کنترل خوردگی فولاد یا بتن است. از برند های ریبال شیمی ، هاویلوکس ،سحر و …میتوان به عنوان شرکت های تولید کننده رنگ سوله ای نام برد .