در این مقاله نحوه اجرای رنگ اکریلیک بر روی رنگ روغنی و نکاتی که باید قبل از اجرای رنگ اکریلیک بر روی رنگ روغنی انجام داد را بررسی خواهیم کرد.

در جواب این سوال باید گفت برای اجرای رنگ اکریلیک روی رنگ روغنی ابتدا باید زیر سازی و سمباده کاری به خوبی انجام شود سپس از رنگ پرایمین برای آستری استفاده کرد و بعد از آن میتوانیم به راحتی رنگ اکریلیک را اجرا کنیم.

رنگ روغنی به علت پوشانندگی قوی خود قابل اجرا بر روی هر نوع سطوحی بوده و استفاده از این رنگ بر روی سطوحی با رنگ اکریلیک یا پلاستیک نیز امکان پذیر بوده و هیچ محدودیتی در استفاده از این رنگ وجود ندارد.از این رو شما می توانید بدون دغدغه از این رنگ در انواع سطوح سیمانی ، گچی ، چوبی ،فلزی ، بتنی و رنگ شده استفاده  کنید.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ اکریلیک

 

انواع رنگ روغنی

انواع رنگ روغنی

رنگ روغنی براق : این رنگ بسیار با کیفیت و مقاوم بوده و قدرت شستشوی بسیار قوی دارد اما به علت انعکاس زیاد نور محیط برای دیوار ها و سقف پیشنهاد نمی شود و استفاده از این رنگ برای درب و چهارچوب ها و همچنین پنجره ها و نرده ها مورد تأیید است .

رنگ روغنی نیمه مات : این رنگ برای انواع سطوح کاربرد داشته و قابلیت شستشوی آن کمی کمتر از رنگ روغنی براق است و انعکاس نور در آن به نسبت رنگ براق و ماتی که مخلوط شده کمتر از رنگ روغنی براق است .رنگ نیمه مات را می توان در درب ها و پنجره ها و در دیوار ها و سقف بکار برد اما استفاده از این رنگ در دیوار ها فقط اگر بسیار کم براقیت داشته باشد مورد پسند است.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ روغنی

 

رنگ روغنی مات : رنگ روغنی مات در میان دیگر رنگ های روغنی بسیار پرکاربرد بوده و افراد زیادی این رنگ را برای رنگ آمیزی دیوار ها می پسندند.این رنگ انعکاس نور نداشته و پوشش دهی بسیار قوی دارد و در کنار این خصوصیات می تواند عیوب گچکاری دیوار را به خوبی پوشش داده و سطحی کاملاٌ صاف و یکدست ایجاد کند.

نقاشی ساختمان

ویژگی های رنگ های روغنی

  • قابلیت شستشوی بالا
  • مقاوم در برابر رطوبت و آب
  • پوشانندگی قوی سطوح
  • قابل اجرا بر روی انوع سطوح
  • مقاومت و عمر طولانی

معایب رنگ روغنی

  • بوی نامطبوع با انتشار گازهای سمی
  • آلوده کننده محیط زیست
  • تغییر رنگ در اثر تابش نور خورشید

استفاده از رنگ روغنی به  علت تولید گاز سمی و آلوده کردن محیط زیست در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا دیگر قابل تأیید نبوده و استفاده نمی شود اما در کشور ما پایین بودن کیفیت رنگ های اکریلیک باعث شده همچنان مشتریان رنگ های روغنی را به رنگ های اکریلیک ترجیح داده و از آن استفاده کنند.

قیمت اجرای رنگ روغنی

اجرای رنگ روغنی بسته به اینکه از چه برندی استفاده شود متفاوت بوده و همچنین اجرای رنگ روغنی با مصالح،قیمتی بالا تر داشته و بدون مصالح قیمت پایین تری خواهد داشت .مسائل دیگری هم در قیمت گذاری اجرای رنگ روغنی وجود دارد که پس از بازدید حضوری و رایگان از کار به شما اعلام خواهد شد.

تفاوت رنگ اکریلیک با روغنی