بهترین حلال ها برای رنگ اکریلیک چیست؟

بهترین حلال برای رقیق کردن رنگ اکریلیک به بتوانبم رنگ را به میزان مورد نیاز رقیق کنید تا رنگ آمیزی را شروع کنیم آب است. بدلیل اینکه رنگ اکریلیک پایه آب بوده آب بهترین حلال برای رقیق سازی رنگ اکریلیک است.

مقدار آب مورد نیاز برای رقیق کردن رنگ اکریلیک

معمولا مقدار آب مورد نیاز برای رقیق کردن رتگ برای هر برندی متفاوت است و برای بعضی برند های حتی ممکن است نیاز نباشد و خود رنگ به میزان مورد نیاز رقیق باشد و در برخی برند ها باید حتما مقداری آب برای رقیق کردن استفاده شود.

دلیل رقیق کردن رنگ

معمولا این سوالی هست که بسیاری از اشخاص نمیدانند و یا تصورشان بر این است که پیمانکار با رقیق کردن رنگ به وسیله حلال ها قصد در صرفه جویی در مصرف رنگ دارد که البته در برخی موارد احتمال دارد چنین باشد اما در اصل رقیق کردن رنگ برای خوابیدن بهتر رنگ بر روی دیوار و برداشته شدن بهتر رنگ توسط قلمو و یا غلظک هست.

 

روش های پاک کردم رنگ اکریلیک

کار با رنگ اکریلیک مستلزم داشتن دانش و شناخت قابل توجهی از آن است. اگرچه امروزه استفاده از این رنگ بسیار رایج و آسان است، اما باید بدانید که چگونه بهترین استفاده را از آن بکنید، به خصوص وقتی صحبت از پاک کردن رنگ از سطوح خاص به روشی مناسب باشد. بنابراین این سوال مطرح می شود که برای پاک کردن رنگ خشک شده از چه چیزی می توان استفاده کرد و بهترین حلال های مناسب برای آن کدامند؟

 

لینک های مفید:
فروش رنگ اکریلیک

 

رنگ اکریلیک بر پایه آب است، بنابراین مایعات ساده می توانند به عنوان حلال عمل کرده و رنگ را از سطوح پاک کنند. با این حال، اینکه کدام یک بهترین کارایی را دارد به سطح و نوع اکریلیک بستگی دارد.

انواع رنگ قابل شستشو

علاوه بر انتخاب بهترین نوع محیط اکریلیک، انتخاب بهترین حلال هم مهم است. بنابراین، در اینجا راه حل هایی ارائه شده که به شما کمک می کند اکریلیک ها را از سطح مورد نظر حذف کنید.

قبل از استفاده از هر حلال، باید سعی کنید رنگ اکریلیک را با آب تمیز کنید. از آنجایی که اکریلیک ها رنگ های مبتنی بر آب هستند، گاهی اوقات می توان آنها را با آب تمیز پاک کرد. با این حال، این روش بیشتر زمانی کار می کند که سریع عمل کنید، یعنی زمانی که رنگ هنوز کاملاً خشک نشده باشد.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

از طرف دیگر، اگر نمی توانید سریع عمل کنید یا آب لوله کشی در دسترس شما نیست، می توانید از حلال های دیگر استفاده کنید.

در این مقاله 5 مایعی که می توانند رنگ اکریلیک خشک شده را از سطوح پاک کنند آورده شده است.

مایع پاک کننده سطوح مناسب هشدارها
محلول آمونیاک سطوح غیر متخلخل مانند فلز، شیشه و پلاستیک. بخارهای شدید ایجاد می کند، همچنین برنج را حل می کند (از جمله فرول های برنجی روی برس ها و هواکش ها)، آلومینیوم را سیاه می کند و نباید روی چوب استفاده شود.
بخارهای شدید ایجاد می کند، همچنین برنج را حل می کند (از جمله فرول های برنجی روی برس ها و هواکش ها)، آلومینیوم را سیاه می کند و نباید روی چوب استفاده شود.
ایزوپروپیل الکل، الکل مالشی AKA سطوح متخلخل و غیر متخلخل از جمله پلاستیک، چوب بدون لاک و رنگ نشده و لباس. عوارض جانبی رایجی ندارد، اما به ندرت باعث تحریک و قرمزی پوست می شود. مانند همه این محصولات، باید از تماس موضعی خودداری کنید.
الکل دناتوره شده سطوح غیر متخلخل، از جمله پلاستیک و چوب بدون لاک و رنگ نشده. حاوی متانول (سم) است.
استون سطوح غیر متخلخل مانند شیشه و فلزات. (این حلال به قدری قوی است که نیازی به شستشوی زیادی ندارد.) بخار شدید ایجاد می کند – در یک منطقه با تهویه مناسب استفاده کنید. برای پلاستیک یا پارچه های مصنوعی ایمن نیست.
تینر سطوح غیر متخلخل مانند شیشه، فلزات و چوب رنگ نشده. تولوئن و متانول در آن سمی هستند. تولوئن می تواند اثرات طولانی مدت بر سلامتی داشته باشد. به دنبال تینرهایی باشید که به جای تولوئن حاوی اتیل استات هستند.
برای پلاستیک ایمن نیست.