اکثر سقف های استخر از سیمان، گچ یا کنف ساخته می شوند و رنگی که انتخاب می کنید باید با این نوع سطوح سازگار باشد تا بهترین نتیجه را به دست آورید. اکثر وب سایت ها برای این منظور دو رنگ دارند، طبیعتا ما هم از این دو رنگ استفاده می کنیم. و آنها را برای رنگ آمیزی سقف استخر مناسب می دانیم.رنگ هایی که در سقف استخر ها استفاده می شوند باید در برابر رطوبت مقاوم باشند زیرا به دلیل رطوبت استخر سقف استخر ها قارچ میزند و برای جلوگیری از این امر بایستی رنگی انتخاب کنیم که در برابر رطوبت مقاوم باشد.

آیا از رنگ های نمای ساختمان میشود برای سقف استخر استفاده کرد

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله میتوان استفاده کرد برای مثال رنگ های نمای سیلیکونی رنگ های ایمن برای سقف استخرها هستند که مخصوص نما بوده و در برابر شرایط جوی، باران و رطوبت بسیار مقاوم هستند. اما در نظر داشته باشید که این رنگ ها هر چقدر هم که کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشند، در صورتی که پایه آن ها آستر کاری نشود، عمر مفید و ماندگاری آن ها کاهش می یابد، بنابراین قبل از اعمال رنگ پایه روی سقف، لازم است یک رنگ آمیزی شود. بهترین رنگ برای سقف استخر ساختمان، رنگ های نمای سیلیکونی است که مخصوص نمای ساختمان طراحی شده و در برابر رطوبت و گرد و غبار بسیار مقاوم بوده و کاملا ضد آب می باشد. در اجرای رنگ های نمای سیکونیزه شده برای سقف استخر توجه داشته باشید که استفاده از آستر زیر کار مرجع تلقی خواهد شد. شاید با توجه به محیط اطراف، نقاش چیره دست ساختمان بتواند رنگ های مناسب دیگری را در اختیار شما قرار دهد که تنها در هنگام بازدید از سقف استخر امکان پذیر است.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

saghf-pool

رنگ جوتن محصول نروژی است و در طیف وسیعی از رنگ ها مناسب برای ساختمان های داخلی و خارجی می باشد و در اکثر نقاط جهان موجود است. رنگ جوتن با داشتن خواص بسیار عالی از جمله چسبندگی بالا به سطوح، مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش بنفش، مقاوم در برابر آب و هوا و بسیاری از ویژگی های ممتاز دیگر توانسته جایگاه ویژه ای را در بین خریداران به خود اختصاص دهد.رنگ خارجی جوتن بر پایه اکریلیک و مقاوم در برابر آب، با افزودنی های سیلیکونی، ترکیبی عالی برای پوشش نمای ساختمان ها و مکان هایی مانند سقف استخرهایی است که در معرض رطوبت زیاد قرار دارند.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

این رنگ ها دارای ویژگی های زیر هستند

  • مقاوم در برابر رطوبت آب و هوا
  • امکان وجود سطوح قابل تنفس
  • پیاده سازی سریع و آسان
  • عایق رطوبتی قوی
  • در سقف استخرها استفاده می شود.
  • مقاوم در برابر جرم و گچ
  • مقاوم در برابر کپک و جلبک و قارچ

معایب استفاده از رنگ های نیم پلاستیک در سقف استخر

اساس رنگ نیمه پلاستیک آب است و به همین دلیل حلال این رنگ نیز آب محسوب می شود. این مدل با رنگ وینیل کوپلیمر ساخته شده است. از طرفی برای به دست آوردن این رنگ به آب دیونیزه (آب سبک) و تری پلی فسفات سدیم نیاز است.وجود تری پلی فسفات سدیم نقش مهمی در ساختار این رنگ دارد زیرا یون های اضافی را از بین می برد و آب را شفاف می کند. از دیگر مواد مهم در ساختار این نوع رنگ می توان به پلی فسفات ها، غلیظ کننده سلولزی، ضد کپک و کف زدا اشاره کرد. به عنوان یک قاعده، رنگ های نیمه پلاستیکی مقاومت کمی در برابر آب دارند و قابل شستشو نیستند. همچنین میزان لازم برای ترکیب این نوع رنگ با آب تا حد زیادی به محیط و شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد. رنگ نیمه پلاستیک برای انواع سطوح گچی، سیمانی، آجری، بتونه ای و چوبی کاربرد دارد. این سبک رنگ در دو حالت مات و براق در بازار موجود است.این نوع رنگ به دلیل طول عمر کم – کپک زدن – ریختن رنگ – باد کردن رنگ برای سقف استخر ها مناسب نیستند .