ترکیب رنگ با استفاده از کامپیوتر و ساخت رنگ با کد انتخابی مشتری از کاتالوگ را رنگ کامپیوتری میگویند که با این ترفند دیگر نیاز به ترکیب رنگ به روش سنتی و توسط مجری رنگ آمیزی نیست.

این روش با آزمون و خطاهای مکرر انجام می گرفت، زمان بر بود و در صورت نیاز مجدد قابل تکرار هم نبود و باعث اتلاف وقت و هزینه بود.

در گذشته رنگ های ساختمانی فقط در تعدادی از تن رنگ ها تولید می شدند و ترکیب و تولید رنگ های متنوع سخت بود و حتی برخی اوقات رنگ انتخابی مشتری در مرتبه های بعد کمی با رنگ درست شده در دور اول متفاوت می شد و برای نقاشان ساختمان سخت بود که رنگ مورد نظر را به مقدار لازم پیش بینی و تهیه کنند و تا پایان کار نیاز به درست کردن رنگ نباشد .

 

لینک های مفید:
سفارش رنگ کامپیوتری

 

درست کردن رنگ هم کار هر کسی نبود و فقط استادکاران بسیار خبره قادر به این کار بودند تا اینکه با ورود دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری،کار بسیار آسان شد و فقط با انتخاب کد رنگ می توان رنگ انتخابی را بارها و بارها بدون کوچکترین تفاوتی تهیه و استفاده کرد.

با ورود رنگ های کامپیوتری هم سرعت کار بالا رفت و هم اینکه انتخاب رنگ برای مشتریان آسان شد و استادکاران هم بدون دغدغه توانستند رنگ مورد نظر را تهیه و مورد استفاده قرار دهند.

فرق رنگ پلاستیک با روغنی

ترکیب رنگ کامپیوتری

استفاده از دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری بدین ترتیب است که باید رنگ سفید و خمیر رنگ با دقت انتخاب شده و در دستگاه قرار داده شود تا رنگ تولید شده کاملاً مطابق با رنگ کاتالوگ باشد .هر قدر دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری در تزریق مقدار خمیر رنگ دقت بیشتری داشته باشد رنگ تولید شده مطابقت بیشتری با رنگ کاتالوگ خواهد داشت.

 

لینک های مفید:
خرید رنگ

 

نکته مهم در تولید رنگ های کامپیوتری استفاده از رنگ ها ،خمیر و دستگاه های استاندارد است.دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری به نرم افزار متصل است در این نرم افزار همه ی اطلاعات کد رنگ ها تعریف شده است تا وقتی کد رنگی به دستگاه داده شد این نرم افزار اطلاعات را پردازش و میزان مناسب از رنگ سفید را با خمیر رنگ مخلوط می کند تا کد رنگ خواسته شده تولید شود.

برای خرید رنگ های کامپیوتری می توانید از طریق استادکار نقاش اقدام کنید ،استادکار کاتالوگ را به شما ارائه می دهد و شما می توانید رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید و یا اینکه با مراجعه به مراکز ترکیب رنگ کامپیوتری رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید و اپراتور دستگاه رنگ را در مدت کوتاهی برای شما آماده کند.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی ساختمان

مزایای رنگ های کامپیوتری

  • تنوع رنگ بی شمار
  • کد رنگ های هماهنگ با کاتالوگ و با کمترین تفاوت
  • خرید رنگ به میزان لازم بدون استرس از خرید مجدد رنگ غیر هماهنگ
  • آماده شدن رنگ توسط دستگاه در زمان بسیار کوتاه
  • مقدار مناسب از خمیر رنگ مصرف شده و عملاً این روش ارزانتر از روش های سنتی است
  • حذف خطای انسانی در ترکیب رنگ
  • ترکیب رنگ به مقدار کم نیز امکان پذیر است
  • می توان قبل از خرید رنگ مورد نظر از قیمت آن اطلاع پیدا کرد
  • بدون نیاز به پرداخت هزینه ی اضافی برای خرید رنگ مادر و چندین رنگ

رنگ روغنی