چه نوع رنگی برای رنگ آمیزی سطوح سیمانی مناسب است؟ باید بدانید که رنگ آمیزی سطوح سیمانی فرقی با رنگ آمیزی دیگر سطوح ندارد و چون سیمان و بلوک های سیمانی به فراوانی در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند رنگ آمیزی صحیح آنها مهم است تا سطح رنگ شده در برابر شرایط جوی مقاومت کرده و زود پوسته پوسته نشده و کیفیت خود را از دست ندهد.

رنگ آمیزی بلوک سیمانی

چه رنگ هایی برای رنگ آمیزی سطوح سیمانی مناسبند؟

اگر سطوح سیمانی در فضای باز قرار نداشته و دور از نور خورشید و باران باشند رنگ آمیزی آنها ساده بوده و با هر نوع رنگی می توان این سطوح را رنگ آمیزی کرد البته بغیر از رنگ پلاستیک که پوشش دهی پایین تری داشته و قابلیت تمیز کردن را ندارند .اما اگر سطوح سیمانی در حیاط و در نما قرار دارند دیگر نمی توان از هر نوع رنگی استفاده کرد و باید از رنگ های مقاوم در برابر نور خورشید ، شرایط جوی ، بارندگی و آلودگی ها استفاده شود.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی سطوح سیمانی در نما ها انواع رنگ های مخصوص نمای سیلیکونی هستند که مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی ،نور خورشید و باران دارند این دسته از رنگ ها با برند های متنوع در بازار موجود بوده و پوشش هایی مناسب برای نقاط با رطوبت بالا مانند سقف و دیوارهای استخر ها نیز هستند.

حال برای اینکه رنگ آمیزی روی سطوح سیمانی را آغاز کنید باید توجه کنید که سطح رنگ شده است و یا برای اولین بار قرار است رنگ شود سپس سطح را از هر گونه آلودگی و رنگ های پوسته پوسته شده و شوره ها تمیز کرده و کار رنگ آمیزی را آغاز کنید.

رنگ آمیزی دیوار سیمانی

چگونه بلوک های سیمانی را رنگ آمیزی کنیم؟

  1. برای رنگ آمیزی بلوک های سیمانی باید در ابتدا زیرسازی انجام شود تا سطح سیمان آماده رنگ آمیزی شود پس در ابتدا سطح را از هر گونه آلودگی و گردوغبار باید پاک کرد تا رنگ پس از اجرا در اثر این آلودگی ها از سطح جدا نشده و پوسته پوسته نشود.
  2. ترمیم ترک ها و شکاف ها در این مرحله باید اجرا شود اگر سطح سیمانی صاف است بتونه را صاف تهیه کنید اما اگر سطح سیمانی بسیار زبر است برای ایجاد یکنواختی و زیبایی بیشتر بهتر است بتونه را نیز به صورت زبر تهیه و اجرا کنید تا سطحی یکدست ایجاد شود.
  3. حال که سطح به خوبی تمیز شده و زیرسازی شد باید سطح را برای چسبندگی هر چه بیشتر برای اجرای رنگ آماده کرد و این آمادگی با اجرای پرایمر ممکن خواهد بود.پرایمر ها سطح نما را بسیار چسبنده کرده و کمک می کنند تا رنگ اجرا شده تا مدتهای بسیار طولانی تری کیفیت خود را حفظ کنند پس هر نوع نمایی را رنگ آمیزی می کنید بهتر است حتماٌ از پرایمر برای کیفیت بیشتر رنگ نما استفاده کنید.می توانید با غلطک پرایمر را روی سطح اجرا کنید. توجه داشته باشید که پرایمر ها بی رنگ بوده و صرفاً برای افزایش قدرت چسبندگی رنگ به سطح استفاده می شوند و نمی توان به تنهایی به جای رنگ از پرایمر ها استفاده کرد.
  4. خشک شدن کامل سطح بسیار مهم است و باید مطمئن شوید که بتونه و پرایمر به خوبی روی سطح خشک شده باشند در غیر اینصورت مطمئناً رنگ نمای شما کیفیت مناسبی نداشته و به سرعت خراب خواهد شد.
  5. رنگ انتخابی خود را در چند دست بسته به نیاز سطح اجرا کنید البته توجه داشته باشید که رنگ قبلی باید به خوبی خشک شده باشد تا رنگ شره نکرده و به خوبی سطح را پوشش دهد.

نکته : اگر بلوک سیمانی از قبل رنگ شده باشد باز هم مراحل بالا اجرا می شود اما کار آسان تر بوده و شما می توانید با زیرسازی کمتر و استفاده از رنگ کمتر سطح را رنگ آمیزی کنید.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

رنگ آمیزی سطوح سیمانی

رنگ آمیزی این سطوح نیز مانند مراحل رنگ آمیزی بلوک های سیمانی بود و فقط چون درزهای بین بلوک های سیمانی وجود ندارد نیاز به بتونه کاری کمتری بوده و سرعت کار بالا خواهد رفت اما به طور کلی این نوع سطح از نظر جنس مشابه با بلوک های سیمانی بوده و شرایط رنگ آمیزی یکسانی دارند.

 

آیا می توان از رنگ روغنی برای رنگ آمیزی سطوح سیمانی استفاده کرد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که شما از رنگ آمیزی سطوح سیمانی چه هدفی دارید و این سطح در چه نوع آب و هوایی قرار دارد .اگر زیبایی کار برایتان مهم نیست؛خوب مسلماً می توانید از رنگ های روغنی باکیفیت استفاده کنید و از پوشش دهی عالی این رنگ بهره ببرید ولی در صورتی  که نمای شما در شرایط جوی سخت واقع نشده باشد چون رنگ های روغنی با وجود کیفیت و مقاومت بالا نمی توانند به مدت طولانی این شرایط را تحمل کنند بعد از مدتی پوسته پوسته خواهند شد. پس بهتر است برای رنگ آمیزی این سطوح از رنگ های سیلیکونی مقاوم استفاده کنید.

رنگ آمیزی سطوح سیمانی