رنگ اکریلیک به منظور استفاده در مصارف مختلف صنعتی، خودروسازی، خانگی و بیمارستانی تولید و عرضه می‌شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی رنگ اکریلیک ساختمانی بپردازیم. اگر نمی‌دانید که رنگ اکریلیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد یا به دنبال اطلاعاتی در مورد حلال این رنگ و مدت دوام آن هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

درباره رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک یکی از رنگ‌های مورد استفاده در رنگ‌آمیزی سطوح مانند دیوارهای ساختمان است که از رنگدانه معلق در محلول پلیمر اکریلیک ساخته شده و بر پایه آب می‌باشد. این نوع رنگ پس از خشک شدن در برابر آب و رطوبت مقاومت است.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ اکریلیک

 

رنگ اکریلیک سحر

ترکیب و حلال رنگ اکریلیک چیست؟

همان‌گونه که گفتیم، رنگ اکریلیک از رنگدانه‌های معلق در امولیسیون پلیمری اکریلیک ساخته شده و به علاوه در ترکیب آن از مواد نرم‌کننده، یکنواخت کننده‌ و تثبیت کننده‌ و هم‌چنین روغن‌های سیلیکون و صابون‌های فلزی استفاده می‌شود. کلیه‌ی مواد این نوع رنگ حلال در آب هستند. یعنی برای رقیق شدن به آب نیاز دارند. به منظور رقیق کردن این نوع رنگ با آب باید از نسبت چهار به یک استفاده کرد. به این معنی که به منظور رقیق کردن چهار کیلو رنگ، باید از یک کیلو آب استفاده کنیم تا کیفیت مناسب و چسبندگی لازم رعایت شود.

رنگ اکریلیک چه مدت دوام دارد؟

دوام رنگ اکریلیک به موارد بسیاری مانند جنس و شرایط سطح مورد نظر بستگی دارد ولی به طور کلی اجرای رنگ اکریلیک برای فضای داخلی ساختمان حدود هفت سال ماندگار خواهد بود.

مکان‌های مناسب برای اجرای رنگ اکریلیک چیست؟

اکریلیک نوعی رنگ دارای مزایا و کاربردهای بسیار است. به همین دلیل برای رنگ‌آمیزی کلیه‌ی سطوح شامل دیوارهای داخلی، سقف، سطوح چوبی، فلزی و غیره مناسب می‌باشد. هم‌چنین به دلیل مقاومت در برابر رطوبت، برای رنگ آمیزی دیوارهای حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب خواهد بود.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

 ویژگی‌های رنگ اکریلیک چیست؟

رنگ‌های اکریلیک دارای مزایا و معایبی هستند ولی به طور کلی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های ساختمانی موجود می‌باشند. از ویژگی‌های این نوع رنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– رنگ اکریلیک مقاومت خوبی در برابر انبساط و انقباض دارد، به همین دلیل پس از خشک شدن کمتر دچار پوسته و ترک می‌شود. هم‌چنین در برابر اشعه‌ی خورشید و آسیب‌های خارجی مانند خراش و ساییدگی دوام بالایی دارد.

– رنگ کریلیک به سرعت خشک می‌شود. به همین دلیل سرعت اجرای نقاشی ساختمان را بالا می‌برد و برای افرادی که عجله دارند بهترین گزینه است.

– رنگ اکریلیک جزو رنگ‌های ساختمانی قابل شستشو است.

– اکریلیک نوعی رنگ غیرسمی، بدون بو و ضد حساسیت است.

– این رنگ قابلیت اجرا با ابزارهای متنوع مانند قلم‌مو، غلتک و پیستوله را دارد.

– رنگ اکریلیک دارای پوشانندگی بالایی است.

– کاملا سازگار با محیط زیست می‌باشد.

– قابلیت اجرا بر روی انواع سطوح گچی، سیمانی و بتنی و هم‌چنین شرایط آب و هوایی مختلف را دارد.

رنگ اکریلیک یکی از رنگ‌های ساختمانی پرطرفدار است. تا جایی که با وجود بالاتر بودن قیمت آن در مقایسه با سایر انواع رنگ‌ها، به دلیل مزایای بسیاری که دارد، بسیار پرکاربرد است. اگر قصد استفاده از این رنگ برای رنگ‌آمیزی ساختمانتان را دارید، لازم است از برندهای با کیفیت موجود در بازار استفاده کنید.