نقاشی ساختمان در بین دیوار پوش ها بسیار پرطرفدار است و علت این مطلب در هزینه کمتر در مقابل کیفیت بالای این روش است.چه رنگی برای کجا مناسب است؟ پاسخ به این سؤال مهم بوده و می تواند در میزان کیفیت و هزینه نقاشی شما تأثیر بسزایی داشته باشد برای اینکه بدانید چگونه عمل کنید تا بهترین کیفیت نقاشی ساختمان را با قیمت مناسب داشته باشید در ادامه ما را همراهی کنید.

قیمت کارگر نقاش ساختمان1401

چه رنگی برای کجا مناسب است؟

برای اینکه بدانید چه رنگی برای چه قسمتی از ساختمان یا چه نوع سطحی مناسب است باید خصوصیات و ویژگی های رنگ ها را بشناسید و با توجه به شرایط محیطی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید بهترین رنگ را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که اگر رنگی بسیار باکیفیت ولی گران قیمت است نیازی نیست برای داشتن بهترین کیفیت رنگ آمیزی حتماٌ از این رنگ در تمام نقاط ساختمان استفاده کنید، بلکه فقط در برخی نقاط که نیاز به رنگ مقاوم تری دارند از آن بهره برده و در نقاطی که کمتر در دسترس بوده و رطوبت به آن نمی رسد می توان از رنگ های ارزان قیمت تر استفاده کرد و مطمئن بود که عمر و دوام این رنگ به حد همان رنگ گران قیمت خواهد بود.

 

لینک های مفید:
فروشگاه رنگ

 

در ادامه شما را با ویژگی های رنگ های ساختمانی و کاربرد آنها آشنا خواهیم کرد تا بتوانید در انتخاب رنگ های ساختمانی با کسب اطلاعات کافی با خیالی آسوده رنگ آمیزی بی نقصی داشته باشید.

قیمت نقاسی ساختمان

انواع رنگ های معمولی در نقاشی ساختمان

  • رنگ پلاستیک
  • رنگ روغنی
  • رنگ اکریلیک

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

معرفی رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک چه نوع رنگی بوده و برای رنگ آمیزی چه نقاطی مناسب هستند ؟رنگ پلاستیک از ارزان ترین رنگ ها می باشند که در دو دسته کلی رنگ های تمام پلاستیک با قیمت و کیفیت بالا تر و رنگ نیم پلاستیک با قیمت و کیفیت پایین تر تولید شده اند .این رنگ غیر قابل شستشو بوده و از قدیمی ترین رنگ های ساختمانی می باشند.

رنگ پلاستیک با حلال آب محیط زیست را آلوده نکرده و سرعت اجرایی بالایی دارد.افراد مبتدی می توانند در صورت تمایل با این رنگ اتاق خود را رنگ آمیزی کنند تا هم تجربه ای کسب کرده و هم بدون پرداخت هزینه ی اجرایی با هزینه ای کمتر اتاق خود را تزیین کنند.

استفاده از رنگ پلاستیک برای رنگ آمیزی سقف ها که در دسترس نبوده و کمتر آلوده می شوند پیشنهاد می شود تا در کنار زیبایی سقف ها بتوان از  پرداخت هزینه بیشتر برای خرید رنگ های گرانقیمت راحت شد.استفاده از رنگ های پلاستیک در اتاق های کم رفت و آمد و مکان هایی که به طور موقت قصد استفاده از آنجا را دارید مناسب است و چون هم ارزان بوده و هم سرعت اجرایی بالایی دارد می تواند انتخابی بی نقص باشد.

نکته قابل ذکر اینکه : هرگز از رنگ های پلاستیک در نقاط پررفت و آمد استفاده نکنید چون نمی توان سطح را تمیز کرد و با کوچکترین آلودگی زیبایی محیط تحت تأثیر قرار می گیرد و فقط مدت کوتاهی می توان از زیبایی و تمیزی سطوح با رنگ پلاستیک لذت برد. پس صرفه ی اقتصادی در استفاده از این رنگ برای همه ی نقاط وجود ندارد.

رنگ روغنی در نقاشی ساختمان

معرفی رنگ روغنی

دومین رنگی که پا به عرصه ی رنگ های ساختمانی گذاشت بعد از رنگ پلاستیک رنگ روغنی بود که به علت مقاوم نبودن رنگ های پلاستیک در برابر شستشو تولید و مورد پسند مشتریان قرار گرفت .رنگ روغنی از رنگ های بسیار باکیفیت بوده و قابلیت شستشوی بسیار بالاتر از دیگر رنگ ها را دارا است.

رنگ های روغنی در سه دسته کلی رنگ روغنی براق ،رنگ روغنی نیمه مات و رنگ روغنی مات تولید شده اند این سه دسته از رنگ ها می توانند کارکرد های بسیار مفیدی در نقاشی ساختمان داشته باشند و برای سال ها کیفیت و زیبایی خود را حفظ کنند.

رنگ روغنی براق نور را منعکس می کند به همین دلیل استفاده از این رنگ برای دیوار ها پیشنهاد نمی شود زیرا هر قدر استادکار شما خبره باشد باز هم ممکن است عیوب گچکاری دیوار کاملاٌ پیدا باشد و از زیبایی محیط بکاهد برای همین منظور این رنگ را که از قدرت شستشوی بالایی نسبت به دیگر رنگ های روغنی برخوردار است برای رنگ آمیزی سطوح چوبی ، فلزی و درب ، پنجره و نرده ها  استفاده می کنند.استفاده از رنگ روغنی نیمه مات و مات در دیوار ها کاربرد داشته و دوام و عمر طولانی مدتی خواهند داشت.

حلال رنگ های روغنی بنزین می باشد و این امر این رنگ را جزء رنگ های مخرب و آلوده کننده محیط زیست کرده است به همین دلیل استفاده از این رنگ در میان کشورهای پیشرفته منسوخ شده است.

معرفی رنگ اکریلیک

رنگ های اکریلیک از رنگ های نسبتاً جدید در میان رنگ های ساختمانی محسوب می شوند این رنگ ها حلال آب داشته و مزایای فراوانی دارند.کیفیت رنگ اکریلیک مابین رنگ پلاستیک و روغنی بوده و بسیار پرطرفدار است .

مزایای رنگ اکریکیک
  • سرعت اجرایی بالا
  • سرعت خشک شدن بالا
  • قابلیت شستشوی نسبی
  • بدون بو
  • بدون ایجاد گاز سمی و دوستدار محیط زیست
  • قابل اجرا در انواع سطوح داخلی و خارجی ساختمان
  • دوام و مقاومت بالا
  • مقاوم در برابر تابش نور خورشید و تغییر رنگ
  • در انواع متنوعی از تن رنگی
  • قدرت پوشش دهی مناسب

رنگ های اکریلیک در کنار مزایای فراوان خود معایبی هم دارند که بارز ترین آن قیمت بالاتر این رنگ نسبت به رنگ روغنی است که در کنار معایبی همچون : قابلیت شستشوی کمتر از رنگ روغنی ، پوشش دهی ضعیف تر نسبت به رنگ روغنی ، عمر و دوام کمتر از رنگ روغنی ، تمامی این خصوصیات در کنار قیمت بالاتر این رنگ موجب شده تا همچنان استادکاران و مشتریان استفاده از رنگ روغنی را به استفاده از این رنگ ترجیح دهند.

رنگ اکریلیک از جمله رنگ های بسیار کاربردی است که برای انواع سطوح با قدرت مقاومت متفاوت تولید شده تا در نمای داخلی و حتی در نمای خارجی ساختمان نیز به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.