رنگ های ساختمانی بهترین گزینه برای تزئین ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری و … هستند و از گذشته های بسیار دور مورد توجه همه ی مردم در سراسر دنیا قرار گرفته اند. یکی از این رنگ ها که قدمتی طولانی داشته و همچنان در نقاشی ساختمان مورد استفاده هستند انواع رنگ پلاستیک می باشد.

امروزه تنوع رنگ های ساختمانی بسیار زیاد است و در جنس ها و کاربرد های مختلف تولید و عرضه شده اند که بسیار باکیفیت تر و با دوام تر از رنگ پلاستیک هستند اما اینکه چرا همچنان رنگ پلاستیک مورد توجه و استفاده قرار می گیرند؟برای پاسخ به این سؤال در ادامه ما را همراهی کنید.

قیمت نقاسی ساختمان

 

لینک های مفید:
فروش رنگ پلاستیک

 

رنگ پلاستیک چیست؟

رنگ پلاستیک از انواع رنگ های ساختمانی بر پایه آب است که از ترکیب لاتکس آکریلیک خالص و میکرو رنگدانه ها تهیه شده است این رنگ در تنوع بی شمار از رنگ ها با جلوه مات در بازار موجود هستند و قابلیت شستشو ندارند.رنگ های پلاستیک به خاطر ترکیباتشان قابلیت اجرایی راحتی دارند به حدی که افراد مبتدی نیز با کمی تمرین می توانند خود دست به کار شده و کار رنگ آمیزی را انجام دهند البته در صورتی که سطح کار نیاز به زیرسازی خاصی نداشته باشد.

رنگ پلاستیک در دو دسته رنگ نیمه پلاستیک و رنگ تمام پلاستیک تولید می شوند که انواع نیمه پلاستیک این رنگ ها مقاومت کمتری نسبت به انواع تمام پلاستیک این محصول دارند اما چون از نظر قیمت رنگ های تمام پلاستیک هم سطح رنگ های روغنی هستند مشتریان ترجیح می دهند از رنگ های با کیفیت بهتر به جای رنگ غیر قابل شستشوی تمام پلاستیک استفاده کنند البته رنگ های تمام پلاستیک همان طور که گفتیم کمی مقاوم تر هستند اما باز هم این رنگ قابلیت شستشو نداشته و عمر مفید آن بسیار کمتر از رنگ اکریلیک و روغنی است.

کاربرد رنگ پلاستیک

رنگ های پلاستیک به علت مقاومت بسیار کمی که در برابر رطوبت و سایش دارند قابل اجرا فقط در نقاط دور از دسترس و آلودگی ها را دارند و نباید به هیچ وجه صحبت برخی در مورد قابل شستشو بودن این رنگ را باور کنید چون این رنگ نه تنها قابلیت شستشو ندارد بلکه در برابر حتی یک دستمال نمناک کشیدن هم مقاومت نکرده و از سطح پاک می شود به همین دلیل از این رنگ برای رنگ آمیزی سقف ، اتاق های بسیار کم رفت و آمد و نقاطی که به طور موقت قصد استفاده از آنجا را دارید مناسب است.

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

رنگ پلاستیک در نقاشی ساختمان در تهران

مزایای رنگ پلاستیک

رنگ های پلاستیک هر چند کاربرد های مختصری در نقاشی ساختمان دارند اما مزایایی نیز دارند شامل :

  • حلال آب داشته و به راحتی با مقداری آب به غلظت مناسب برای اجرا می رسند.
  • دوستدار محیط زیست بوده و نه خود محصول و نه زباله های باقی مانده از آن موجب آلودگی محیط زیست نخواهند شد.
  • قیمت رنگ پلاستیک پایین بوده و در پایین آمدن هزینه نقاشی ساختمان مؤثر است.
  • رنگ پلاستیک بهترین گزینه برای رنگ آمیزی سقف ها است و می تواند تا چندین سال کیفیت خود را حفظ کند چون سقف ها قابل دسترس نبوده و امکان آلوده شدن آنها کم است.
  • این رنگ قابل اجرا با قلمو ، غلطک و پیستوله می باشد.
  • سرعت خشک شدن این رنگ بالا بوده و سرعت اجرای رنگ را بالا می برد تا در مدت زمان کوتاهی کار رنگ آمیزی پایان یابد.
  • رنگ پلاستیک بوی نامطبوع نداشته و تولید گاز سمی نمی کند از این رو این رنگ را می توان به راحتی در محیط های بسته استفاده کرد.
  • رنگ پلاستیک ضد تعرق بوده و در قسمت هایی مانند داخل کمد دیواری ها مانع ایجاد رطوبت در سطح خواهند شد.

عیوب رنگ پلاستیک

  • رنگ پلاستیک به هیچ وجه قابلیت شستشو ندارد و تمیز کردن آن تقریباٌ غیر ممکن است.
  • این رنگ قابلیت اجرا در برخی سطوح را داشته و نمی توان به غیر از سطوح رنگ شده یا گچی ،نتیجه مطلوبی از رنگ آمیزی با آن را انتظار داشت.

اجرای رنگ پلاستیک بر روی سطوح با رنگ روغنی

رنگ پلاستیک را می توان به راحتی روی رنگ اکریلیک اجرا کرد اما رنگ آمیزی با این رنگ روی رنگ روغنی کاری سخت خواهد بود چون رنگ های روغنی آب گریز بوده و رنگ پلاستیک نمی توانید روی سطح بچسبد و به راحتی پس از اجرا از روی سطح پاک خواهد شد.

برای رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک روی رنگ روغنی باید سطح کاملاٌ سنباده کاری شده و روی سطح شیارهایی ایجاد شود سپس سطح به طور کامل بتونه کاری شده و پس از زیرسازی کامل ،رنگ پلاستیک اجرا شود .

رنگ اکریلیک

بهترین برند رنگ های پلاستیک کدام است؟

امروزه برند های متنوعی از رنگ های ساختمانی وارد بازار مصرف شده که برخی از این رنگ ها کیفیت لازم برای اجرای رنگ آمیزی مقاوم و زیبا را دارا هستند پس باید در خرید رنگ ها اطلاعات کافی داشته و خریدی مناسب داشته باشید .برخی از بهترین برند های رنگ های پلاستیک شامل : هادی ، سحر ، پارس بهار ، الوان ، نیپون ، بنجامین مور ، بهر ، والسپار  و …

سخن پایانی

بدانید که رنگ های پلاستیک به هیچ عنوان قابلیت شستشو نداشته و حتی قابل پاک کردن با دستمال نمناک نیز نمی باشند و انواع تمام پلاستیک این محصول به طور محدود قابلیت پاک کردن با دستمال نمناک را دارند .پس هیچ تبلیغاتی را در رابطه با قابل شستشو بودن رنگ پلاستیک را باور نکنید و فقط از رنگ های پلاستیک برای رنگ آمیزی سقف ها و نقاط دور از دسترس استفاده کنید.