چه رنگ هایی بی بو هستند ؟

فقط رنگ هایی که با آب رقیق می شوند بی بو هستند. که این نوع رنگ ها در دسته رنگ های پایه آب قرار میگیرند. که شامل رنگ های اکریلیک، پلاستیک ، رنگ کینتکس و .. هستند

رنگ پلاستیک

کیفیت رنگ پلاستیک در طول این سال ها بسیار بهبود یافته است و اکنون پوششی بسیار بادوام برای سطوح داخلی و خارجی است. این رنگ ها را می توان در قسمت های مختلف ساختمان از استخر گرفته تا انبار، پشت بام، نرده و کف استفاده کرد. این رنگ در گروه رنگ های بهداشتی قرار می گیرد بنابراین در مکان های باز برای عموم قابل استفاده است. از آنجایی که این رنگ ها تقریباً بی بو هستند و به طور ایده آل حاوی فناوری هایی هستند که به طور فعال با باکتری ها، میکروب ها و غیره مبارزه می کنند، برای مراکز تفریحی، اتاق های بیمارستان و خانه های سالمندان مناسب هستند. رنگ های پلاستیک شامل رنگ نیم پلاستیک و تمام پلاستیک هستند که رنگ های تمام پلاستیک قابل شست و شو هستند.

 

لینک های مفید:فروشگاه رنگ

 

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک یکی از رنگ هایی است که برای رنگ آمیزی ساختمان های بدون بو استفاده می شود. بر خلاف رنگ روغن، رنگ اکریلیک بر پایه آب است، بنابراین هیچ بوی رنگی نخواهد داشت. اما به یاد داشته باشید که رنگ اکریلیک نیز بوی خاص خود را دارد. اما این بو به اندازه بوی رنگ روغن ناخوشایند و آزاردهنده نیست. تقریباً می توان گفت که تمام فواید رنگ روغن را دارد به جز اینکه زود خشک می شود. اما تاثیر رنگ اکریلیک بر روی دیوار به اندازه رنگ روغن براق و براق نخواهد بود.

 

لینک های مفید:نقاشی ساختمان

 

در چه فضاهایی از رنگ بی بو استفاده میشود؟

  • استفاده از رنگ اکریلیک

این رنگ با مزایای زیادی که به کاربران ارائه می دهد، تقریباً جایگزین رنگ روغنی در اکثر مشاغل ساختمانی شده است. رنگ اکریلیک ساختمانی نیز در رنگ ها و غلظت های مختلف موجود است. از آنجایی که این رنگ از مواد رزینی ساخته شده است، پس از اعمال رنگ اکریلیک و خشک شدن آن، لایه ای مقاوم در برابر نفوذ آب ایجاد می کند و برای مناطقی که رطوبت بالایی دارند، گزینه بسیار مناسبی است. از این رنگ بیشتر در دیوار ها استفاده میشود.

rang-bi-bo

  • استفاده از رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین و از طرف دیگر کم دوام ترین رنگ ساختمانی است. به همین دلیل از رنگ های پلاستیکی عمدتاً برای سقف خانه ها استفاده می شود. هنگام خانه تکانی، به یاد داشته باشید که سقف خانه را با دستمال مرطوب یا مواد شوینده تمیز نکنید. فقط کافی است گرد و غبار را با یک پارچه یا نازل جاروبرقی پاک کنید.

 

لینک های مفید:فروشگاه رنگ سحر

 

مزایای رنگ های پایه آب

رنگ صنعتی مبتنی بر آب به دلیل کاربردهای گسترده ای که امروزه پیدا کرده است طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. این رنگ نسبت به سایر انواع رنگ های روغنی دارای مزایایی است که در زیر به عنوان سرفصل ها به آن اشاره می کنیم:

  • رنگ های صنعتی پایه آب به دلیل حل شدن در آب بوی بسیار کمتری نسبت به رنگ های روغنی دارند.
  • هنگام رنگ آمیزی سطوح مختلف با رنگ صنعتی پایه آب، به دلیل سرعت خشک شدن بالای این رنگ ها، می توان سطوح بیشتری را در یک روز رنگ آمیزی کرد.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از رنگ صنعتی پایه آب، قدرت پوشانندگی بالای این رنگ نسبت به سایر انواع رنگ ها می باشد.
  • این رنگ روی هر سطحی قابل استفاده است.
  • رنگ صنعتی آب پایه قابل شستشو است .
  • رنگ صنعتی پایه آب دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت است که یکی از مهم ترین مزایای این رنگ ها می باشد.
  • تعمیر این نوع رنگ در مقایسه با انواع دیگر بسیار آسان است.

بوی نامطبوع پس از رنگ آمیزی ساختمان می تواند تا چند روز باقی بماند. حتی اگر تمام درها و پنجره ها را باز بگذارید، بوی آن به سختی از بین می رود. به همین دلیل یکی از انتخاب های اصلی بسیاری از افراد هنگام نقاشی، انتخاب رنگ بدون بو برای دیوار، سقف و سایر قسمت های ساختمان است.