زمانی که ساختار رنگ به گونه ای باشد که گرد و غبار به آن نچسبد، می توان این رنگ را رنگ قابل شستشو نامید. برای درک بهتر، اجازه دهید ساختار رنگ ساختمانی قابل شستشو را به تفصیل توضیح دهیم. این رنگ ها دارای رنگدانه هایی به نام رزین هستند که در یک مایع چسبناک شناور می شوند. رزین ها می توانند با عوامل فعال روی سطح مورد نظر واکنش داده و چسبندگی عالی به سطح ایجاد کنند.

 

ویژگی های رنگ های قابل شستشو

رنگ های ساختمانی قابل شستشو دارای خواص منحصر به فردی هستند که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • ضدآب
  • ضد شوک
  • تعمیر آسان
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

 

لینک های مفید:
نقاشی ساختمان

 

انواع رنگ های ساختمانی قابل شستشو

rang-clean

رنگ روغن

در لیست انواع رنگ های ساختمانی قابل شستشو به رنگ روغنی می رسیم. می توان گفت این رنگ یکی از بهترین رنگ هایی است که می تواند ماندگاری شستشوی بالایی را داشته باشد . رنگ روغن پس از مخلوط شدن با اکسیژن به حالت ژله ای در می آید و به مایع روغنی تبدیل می شود. اگر بخواهیم رنگ روغن را با رنگ پلاستیک مقایسه کنیم رنگ روغن ماندگاری بالایی دارد و می توان گفت ضد ضربه و قابل شستشو است. رنگ روغن عمدتاً برای سطوحی مانند در و پنجره استفاده می شود. زیرا این مکان ها می توانند بیشتر مستعد شستشو باشند.

 

مزایای رنگ روغنی قابل شستشو

اگر به دنبال یکی از بهترین انواع رنگ قابل شستشو هستید، خرید رنگ روغنی را به شما توصیه می کنیم. از نقاط قوت این رنگ می توان به ویژگی های زیر اشاره کرد:

  • ضد آب بوده و بعد از شستشو پوسیده نمی شود.
  • در دراز مدت ناپدید نمی شود.
  • شفافیت خود را به سرعت از دست نمی دهد.
  • به دلیل شفافیت بالا می تواند فضا را از نظر بصری بزرگتر کند.
  • لکه ها به راحتی از روی آن پاک می شوند.

 

لینک های مفید:
فروش رنگ روغنی

 

رنگ پلاستیکی

به طور کلی دو نوع رنگ پلاستیک در بازار وجود دارد: تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک، انواع پلاستیک ها در برابر خوردگی آب بسیار مقاوم هستند و قابل شستشو هستند .

  • این رنگ ها شفافیت بسیار خوبی دارند.
  • آنها در سایه های رنگی استفاده می شوند.
  • قدرت شستشوی بالایی دارند.
  • به سرعت خشک می شود.
  • این رنگ محلول در آب است بنابراین با محیط زیست بسیار سازگار است.

clean-color

برند های مطرح رنگ قابل شست و شو

برند سحر

این شرکت از سال 1365 فعالیت خود را در زمینه تولید و تولید انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی آغاز کرد و امروزه به عنوان یکی از بهترین شرکت های رنگ سازی در ایران شناخته می شود. از موفقیت های این شرکت می توان به دریافت استاندارد بین المللی ISO از سال 1377 اشاره کرد. شرکت رنگ سحر با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا علاوه بر ارائه انواع رنگ های قابل شست و شو ، ساختمانی، دریایی، اکریلیک، اسپری و رنگ های چسبنده. ، نیاز مشتریان را برای سفارشات ویژه می پذیرد.

برند هادی

این برند در سال 1344 تاسیس شد و از ابتدای شروع کار تحت لیسانس سیگما کوتینگ هلند بوده و هم اکنون با بهره گیری از پایگاه علمی افراد مجرب و آزمایشگاهی مجهز و مدرن بزرگترین تولید کننده از نظر تولید و فروش می باشد. و با نیروی انسانی فعال، قادر است به طور مستقل هر دستوری را انجام دهد. بر اساس استانداردهای جهانی تولید میکند و تحویل می دهد و می توان گفت تنها شرکتی در کشور است که می تواند انواع ساختمانی، صنعتی، پودری، خودرویی، دریایی و … را تولید کند. رنگ ها تولید و عرضه در حجم و کیفیت بالا صورت میگیرد .

 

برند ریبال شیمی

رنگ سازی ریبال شیمی در سال 1388 توسط برادران حیدری تاسیس شد و با مشکلات فراوان در مدت زمان کوتاهی به دلیل قیمت و کیفیت مقرون به صرفه در بین خریداران شناخته شد. ریبال شیمی با تولید انواع رنگ های پلاستیکی، اکریلیک و روغنی توانسته در بازار رنگ نامی برای خود دست و پا کند. ریبال شیمی بارها در نمایشگاه های بین المللی تهران شرکت کرده و با معرفی خود در تمامی استان های ایران مشتری جذب کرده است.

رنگ های قابل شست و شو بیشتر در کجاها استفاده میشوند ؟

بهترین رنگ ها ی قابل شستشو، رنگ روغن و تمام پلاستیک است. رنگ روغن در برابر شستشو مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. همچنین این رنگ ضد ضربه و مقاوم در برابر آسیب های احتمالی است. علاوه بر این نوع رنگ های ساختمانی قابل شستشو، باید دارای ویژگی هایی باشند که آنها را از سایر رنگ ها متمایز کند. با توجه به این ویژگی ها و بودجه خود می توانید بهترین رنگ ساختمانی قابل شستشو را برای منزل خود انتخاب کنید.این رنگ ها برای جاهایی که در معرض آلودگی بیشتری است استفاده میشود و مناسب تمام مکان های عمومی و بخش های مختلف خانه مانند آشپزخانه است .